اسلام آباد خبر16:58 - 1400/09/15

مجلس سیاست دولت در تقویت روابط با همسایگان را حمایت می‌کند/ مهار کرونا یکی از بزرگترین دستاورد دولت بوده است

مجلس سیاست دولت در تقویت روابط با همسایگان را حمایت می‌کند/ مهار کرونا یکی از بزرگترین دستاورد دولت بوده است : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از سیاست دولت در تقویت روابط با کشورهای منطقه حمایت می کند به طوری که مجلس یازدهم از ابتدا بر حمایت و پشتیبانی همه جانبه از دولت سیزدهم تاکید کرده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«سید رضا تقوی»، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه عملکرد دولت در 100 روز ابتدایی مسئولیت نمره قبولی را دریافت می کند، گفت: رئیس جمهور از مدت آغاز مسئولیتش در قوه مجریه تلاش های بسیاری کرد و توانست در نخستین گام خود کرونا را که بلای جان کشور شده بود مهار کند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین مسئولیت دولت مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور به رقم بالای 700 نفر در روز می رسید ادامه داد: رئیس جمهور با رایزنی هایی که انجام شد واکسن مورد نیاز را به کشور وارد کرد و در مدت زمانی کوتاه واکسیناسیون عمومی با سرعت بالا انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای رئیسی توانست یک هم افزایی و یک اتحاد بین تمام بخش ها از جمله وزارت بهداشت، بسیج و کادر درمان جلوی پیش روی کرونا را بگیرد.

تقوی با اشاره به اینکه تمرکز دولت در کاهش التهاب بازار، تامین کالاهای اساسی مردم بود گفت: دولت تلاش کرد با اقدام به موقع از طریق گمرک و بخش های داخلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را به میزان لازم در بازار فراهم کند تا کمبودی از نظر کالاهای مورد نیاز مردم وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به مسئله گرانی تاکید کرد: دولت در تلاش است که قیمت ها را نیز مهار کند البته این مقوله ریشه در گذشته و عملکرد دولت قبل و ایجاد تورم در کشور دارد اما دولت سیزدهم همانطور که وعده داده بود تلاش کرده است در این مدت کشور را بدون استقراض اداره کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم تصریح کرد: عضویت ایران در اوراسیا یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم بود که می تواند مقدمه ای باشد تا بخش های اجرایی در وزارت امور خارجه از این فرصت برای رشد اقتصادی کشور استفاده کنند.

تقوی با اشاره به اینکه بهبود هر چه بیشتر روابط ایران با همسایگان سیاست دولت سیزدهم است عنوان کرد: حتی در این مدت وزارت امور خارجه برای حل تنش های میان ایران و عربستان نیز گفت وگوهایی را انجام داده است و این نشان می دهد تا زمانی که کسی با ما دشمنی نداشته باشد ایران با هیچ کشوری دشمنی نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: مجلس از سیاست دولت در تقویت روابط با کشورهار منطقه حمایت می کند به طوری که مجلس یازدهم از ابتدا بر حمایت و پشتیبانی همه جانبه از دولت سیزدهم تاکید کرده است.

 

انتهای پیام/ک