اسلام آباد خبر16:02 - 1400/09/17
بمناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) صورت گرفت؛

دیدار پرستاران اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان+تصاویر

جمعی از پرستاران شهرستان بمناسبت روز پرستار و میلاد باسعادت حضرت زینب(س) با امام جمعه اسلام آبادغرب دیدار نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بمناسبت روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) جمعی از پرستاران و مسئولین بخش های بیمارستان امام(ره) اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان دیدار نمودند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: نامگذاری این روز بنام "پرستار" آغاز خوبی در راستای تکریم جامعه پرستاران است و این نشان دهنده این است که هدف گذاری خوبی صورت گرفته اما لازم است جهت رفع مشکلات این قشر زحمتکش نیز گام برداشته شود.

 

وی با اشاره به آیات و روایات دینی گفت: خدمت پرستاران توجیه مکتبی و الهی را در بر دارد، لذا پرستاری قبل از شغل بودن، "عشق" است و با وجود این مشکلات، کار سخت و مسئولیت خطیر، اگر عشق و علاقه نباشد انگیزه خدمت ایجاد نمی شود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به خدمت رسانی پرستاران در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا وایثار و از خودگذشتگی این قشر در خط مقدم مبازه با کرونا، عنوان کرد: وضعیت رفاهیات جامعه پرستاران باید مورد توجه قرار گیرد و حمایت و تکریم جامعه پرستاران باید در اولویت کار مدیران اجرائی و سلامت باشد.

 

 

آقای عزتی زاده مدیر بیمارستان اسلام آبادغرب به نمایندگی از جامعه پرستاران شهرستان با برشماری برخی مشکلات این قشر، عنوان کرد: در طول مبارزه 22 ماه با ویروس کرونا بخاطر ارتباط مستقیم پرستاران با بیمارن70 درصد پرستاران با خانواده به کرونا مبتلا شده اند و 10 درصد نیز ابتلای مجدد داشته اند.

 

وی با اشاره به نقش پرستاران در رسیدگی به بیماران، گفت: آمار بهبودی بیماران دو برابر سال گذشته است و آمار فوتی ها 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

دیگر پرستاران حاضر نیز به بیان برخی از مشکلات این قشر و نیاز های این شهرستان جهت خدمت رسانی مطلوبتر این قشر من جمله؛ ظرفیت دانشکده پرستاری، کمبود تخت، کمبود نیروی انسانی متخصص، اضافه کاری، نظام پرداخت ناعادلانه، تاخیر در پرداخت ها، عدم پرداخت های انگیزشی و ... پرداختند.