اسلام آباد خبر15:17 - 1400/09/18
یادداشت: علی حسینی

مطالبه جوان گرایی را نسوزانیم

کافی است عده ای که علاقه ای به جوانگرایی ندارند، در فضایی که نیروی جوان برای استانداری وجود نداشته باشد، شبهه نبود فرد جوان را برای کلیه جایگاه های مدیریتی مطرح کنند، در این صورت کل مطالبه زیر سوال می رود!

به گزارش اسلام آباد خبر ، علی حسینی* در یادداشتی نوشت: قبل از هر چیز لازم است این را بگویم که خودم هم جزو جامعه جوان محسوب می شوم و از این جهت مطالبی که با شما در میان می گذارم در راستای مطالبه جوان گرایی در کرمانشاه است.

 

همه به خوبی می دانیم که جوان گرایی در کرمانشاه و البته در کل کشور به عنوان یکی از مطالبات جدی مطرح است. چه برخی ها دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند این مطالبه هم به نفع امروز و هم به سود آینده کشور است. در سرزمین ما مشکلاتی در حوزه های مدیریتی وجود داشته که با جوان گرایی قابل حل است. وقتی انرژی جوان پای کار بیاید، قطعا این مشکلات حل می‌شود. اگر بخواهیم از اهمیت جوان گرایی بیشتر بدانیم، کافی است به صحبت ها و تاکیدات حضرت آقا مراجعه کنیم.

 

با این تفاصیل، باید بگوییم که در انتصابات آینده استان کرمانشاه مساله مطالبه جوان گرایی اولویت اصلی خواهد بود اما سوال بزرگ اینجا مطرح می‌شود که جوان گرایی در بحث استاندار کرمانشاه تا چه اندازه می تواند عملی باشد؟

 

از خیلی ها شنیده ایم که مطالبه استاندار بومی، جوان و انقلابی را دارند. این مطالبه دقیقا مطالبه اصلی است اما آیا در شرایط فعلی این مطالبه پتانسیل تبدیل شدن به واقعیت را دارد؟ پاسخ این سوال را باید در نتایج کم کاری سال های گذشته جستجو کرد!

 

در استان کرمانشاه به دلیل آنکه در طول سال های گذشته، نتوانسته ایم در حوزه تربیت نیروی جوان انقلابی برای مدیریت ها اقدام خاصی انجام بدهیم امروز در معرفی استاندار جوان، بومی و انقلابی دستمان خیلی خالی است. وقتی به واسطه شرایط حاکم بر استان و کشور در طی چند سال گذشته مسئولیت ها به جوانان انقلابی کمتر واگذار شده و تجربه اندوزی متناسب با جایگاه استانداری در میان جوانان انقلابی نشده است، طبیعی است که در کرمانشاه نشود چندین گزینه برای استانداری کرمانشاه معرفی کرد. این شرایط حاصل یک بی توجهی در گذشته بوده است.

 

حالا باید چه کار کنیم؟ بایستی مطالبه جوان گرایی را کنار بگذاریم؟ پاسخ منفی است. بایستی این مطالبه را با جدیت مطرح کنیم.  

 

سوال بعدی این است. در بحث استانداری مطالبه جوان گرایی را ادامه دهیم؟ پاسخ این خواهد بود که اگر فردی را شناختیم که سوابق مرتبط و تجربه بالا در حوزه مدیریت های ارشد استان کرمانشاه را داشت این مطالبه را با جدیت دنبال کنیم اما اگر چنین فردی وجود نداشت و یا اگر وجود داشت، خودش علاقه ای به حضور نداشت، از ادامه طرح این مطالبه تا زمانی که فردی را شناختیم منصرف شویم زیرا در حقیقت ادامه طرح آن، مطالبه جوان گرایی را می سوزاند. کافی است عده ای که علاقه ای به جوانگرایی ندارند، در فضایی که نیروی جوان برای استانداری وجود نداشته باشد، شبهه نبود فرد جوان را برای کلیه جایگاه های مدیریتی مطرح کنند، در این صورت کل مطالبه زیر سوال می رود!

*روزنامه نگار و فعال اجتماعی

انتهای پیام/