اسلام آباد خبر15:49 - 1400/10/10
امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

شهید حاج قاسم سلیمانی هم "مرد میدان" بود و هم " مرد دیپلماسی"/انقلاب از دفاع مقدس تا رویدادهای فتنه 88 نیازمند جهاد تبیین است

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی هم "مرد میدان" بود و هم " مرد دیپلماسی" ،گرچه نشان هایی بعنوان سردار دیپلماسی به برخی ها اهداء شد اما واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با گرامیداشت ایام الله 9 دی و دهه بصیرت و تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سیره حضرت زهرا(س) در برخورد با فتنه و نفاق برای ما مهم است که در دوران زندگی ایشان اذیت ها، آزارها و شکنجه های روحی، روانی و جسمی که بر آن حضرت تحمیل نمودند و جامعه اسلامی را دچار چالش نمودند، یقینا" نوع برخورد آنحضرت با سران فتنه و نفاق علمی است که امام زمان(عج) بدست خواهد گرفت و با همان سبک و سیاق با آنان مبارزه خواهد کرد.

 

 

وی عنوان کرد: منافقان و فتنه گران همواره از صدر اسلام از زمان انقلاب پیامبر اسلام(ص) تا زمان انقلاب امام خمینی(ره) در ستیز با جبهه حق بوده و انشاءالله این جریان ناسالم و پلید بدست مبارک امام زمان(عج) نابود خواهد شد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با تقدیر از حضور مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب در برنامه های آغاز دهه بصیرت، گفت: این مردم هرجایی لازم بوده در صحنه بوده اند و اگر جایی لازم بوده ایثارگری نموده و جانشان را برای انقلاب و اسلام دادند.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت:  غم شهادت سردار سلیمانی هنوز بر دل همه ما سنگینی می کند،  غم فقدان سردار دلها برای خیلی از ماها از مرگ عزیزان مان سنگین تر است چون جنس این غم از جنس غم ابی عبدالله (ع) است و غیر از این توصیفی دیگری نمی توانیم برای آن داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان داشت: جهاد تبیین، روشنگری ، بصیرت افزایی، تبلیغ و بیان از رسالت هایی است که بر دوش همه ماست و این صرفا" وظیفه روحانیون و سخنوران نیست بلکه همه ما در حد توان خود باید روشنگری کنیم و در مجالس این مسائل باید تبیین شود.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: جریان تحریف بدنبال تحریف عقاید و روایات بوده اند و مشاهده می شود از تحریف سجایای پیامبر تا انکارخانه وحی تا واقعه عاشورا فعالیت گسترده ای داشته که با جهاد تبیین و روشنگری حضرت زینب (س) واقعیت جریان کربلا به ما رسیده است و انقلاب اسلامی در خیلی از زمینه ها  نیازمند جهاد تبیین است، از دفاع مقدس گرفته تا رویدادهای فتنه 88 باید نسبت به آنها روشنگری کنیم.

 

وی تصریح کرد: عوض شدن جای شهید و جلاد یکی از تهدیدهایی است که در ارتباط با فتنه 88 در حال انجام آن هستند درصورتیکه درخصوص رویدادهای سال 88 باید هر روز درباره آن سخن گفت تا مشخص شود چه کسانی مسبب این فتنه بودند و چه کسانی باید پاسخگو باشند، همچنین در ارتباط با شهادت حاج قاسم سلیمانی عده ای در حال تحریف هستند و این ما هستیم باید روایت درست را بیان کنیم.

 

وی اضافه نمود: در فایل صوتی دوسه ساعته {در ظاهر لو رفته}  مشاهده شد بعضی ها موضوع "میدان" و "دیپلماسی" را بعنوان دوگانه و دو قطبی سازی مطرح کردند، آنها " مرد میدان" را جدای از "دیپلماسی" تصور کردند اما اینگونه نبود، شهید حاج قاسم سلیمانی هم "مرد میدان" بود و هم " مرد دیپلماسی" ،گرچه نشان هایی بعنوان سردار دیپلماسی به برخی ها اهداء شد اما واقعیت چیز دیگری است. برخی دولتمردان دولت قبل معترف بودند با وصف اینکه هماهنگی امنیت زوار اربعین وظیفه وزارت خارجه بوده اما شهید سلیمانی در این امر ارتباط با مردم و مسئولین دولت عراق و امنیت زوار اربعین نقش مهمی داشت.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: عناد و دشمنی غرب را در فضای مجازی می توان با شهید سلیمانی دید، اگر در صفحات مجازی عکس و نام شهید سلیمانی دیده شود آن را حذف می کنند در صورتیکه تروریست هایی(منافین) که موجب کشته شدن 17 هزار انسان بیگناه در کشور شدند آزادانه در فضای مجازی فعالیت می کنند.

 

وی افزود: شهید سلیمانی در دفاع از محرومان و مظلومان خان طومان، موصل و بسیاری از مناطق جبهه مقاومت بدست تروریست های بین المللی شهید شد.