اسلام آباد خبر23:31 - 1400/10/21
با حضور مسئولین شهرستان و جمعی از شعرا و هنرمندان استان/

سومین محفل شعر چیا؛ بزرگداشت شاعر آئینی زنده یاد "دکتر حجت نظری" در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

سومین محفل شعر چیا بزرگداشت شاعر آئینی و ارزشی مرحوم دکتر حجت نظری صاحب مجموعه اشعار کژالان من با حضور مسئولین شهرستان و جمعی از شعرا و هنرمندان استان بر گزار شد

به گزارش اسلام آباد خبر ، سومین محفل شعر چیا یادبود شاعر آئینی وارزشی زنده یاد مرحوم دکتر حجت نظری صاحب مجموعه اشعار "کژالان من" عصر  امروز  با حضور امام جمعه، فرماندار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای دیگر ادارات  شهرستان و جمعی از شعرا، هنرمندان و انجمن های ادبی استان کرمانشاه در مجموعه فرهنگی هنری غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

 

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مرحوم حجت نظری گفت : ابعاد شخصیت مرحوم حجت نظری را می توام در برگ برگ کتاب کژالان من مشاهده کرد. 
وی  با بیان اینکه؛ مرحوم دکتر حجت نظری را باید سرباز فرهنگی مکتب حاج قاسم بنامیم، افزود : مرحوم دکتر نظری شاعری آئینی، اخلاقی، انسان مدار با باورهای اعتقادی قوی است و اشعار ایشان موید این موضوع است. 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: بزرگداشت مفاخر و شخصیت های فرهنگی و ادبی شهرستان اسلام‌آبادغرب در حقیقت پاسداشت فرهنگ و تمدن آن منطقه است و مرحوم نظری بخشی از هویت فرهنگی و تمدنی دیار زاگرس است. 

 

حجت‌الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در آئین بزرگداشت شاعر فقید دکتر حجت نظری بیان کرد : زنده یاد حجت نظری با یادگاری ها و شعر هایی که از خود به جا گذاشته اند همیشه در میان ما زنده هستند و حضور دارند و برای ما صحبت می کنند.

 

 وی گفت : حجت نظری حجت را برای ما تمام کردند همانگونه که نگاه اسلامی وانقلابی ایشان در شعر هایشان هست تمامی شاعران در اشعارشان باید نگاه اسلامی و انقلابی در اشعارشان هویدا باشد و تمامی هنرمندان در تمام رشته‌ها در هر قسمتی که هنر خود را بیان می کنند.

 

 

 حجت‌الاسلام زمانی موسوی در خاتمه سخنانش خواستار حضور شاعران ،خطاطان و نقاشان در جشنواره تئاتر مرصاد شد و گفت : شعرا حتما باید پا به میدان بگذارند نقاشان و خطاطان در ارتباط با تئاتر مرصاد به فرموده مقام معظم رهبری باید روایتگری صحیحی را داشته باشند.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این مراسم با اشاره به اهمیت والای هنر و تأثیرات مثبت آن بر جامعه گفت: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را مدیریت کنیم و جامعه ای  پویا و بانشاط داشته باشیم و اگر می خواهیم فضا برای کارهای فرهنگی به وجود بیاید و سلامت جامعه را حفاظت کنیم، قطعاً نیازمند امیدآفرینی و نیازمند کارهایی که موجب نشاط اجتماعی باشد هستیم.

 

 حیدری با گرامیداشت یاد شاعر فقید دکتر حجت نظری گفت : توجه به مفاخر ادبی و فرهنگی کاری پسندیده است و مفاخر  فرهنگی پیشران رشد و تعالی جامعه هستند. 


وی افزود: چهره های فرهنگی هنری می توانند در اصلاح امور اجتماعی نقش اساسی داشته باشند و در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امید آفرینی و تزریق نشاط به جامعه نقش داشته باشند. 

 

 

 حیدری در ادامه تصریح کرد: اکنون جامعه ما بیش از پیش نیازمند چنین موارد وبرنامه هایی است  و مادر برنامه‌هایی که در حوزه فرهنگی داریم یک نقطه را اذعان می داریم که در هر شرایط بایدزمینه را برای حضور مردم در اجتماعات البته با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم  تا جامعه ما در یک مسیر خوب و تعالی بتواند زندگی کند.

 

 حیدری در پایان از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه انجمن‌های ادبی و خانواده مرحوم دکتر حجت نظری و شاعران مطرح و گرانبهای استان و شهرستان قدردانی و تشکر کرد و گفت: امید است ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان های دیگر مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب برای تجلیل از نخبگان و شاعران و کسانی که در حوزه فرهنگی تلاش می کنند برنامه های خوبی ارائه دهد و بازتاب‌هایی خوبی را در سطح جامعه داشته باشند.

 

در این آیین  شاعران گیلانغربی دکتر علی سهامی ،آقای عبادتیان  و شاعران اسلام آبادی   کرم رضا کرمی،علی حیاتی و روح الله شرفی به شعرخوانی پرداختند و  در پایان از شاعران و خانواده زنده یاد حجت نظری تجلیل  بعمل آمد.

 

در حاشیه این مراسم استاد فرزاد حسینی هنرمند خوش صدای استان به اجرای آواز سنتی با اشعار معنوی شعرای آئینی پرداخت، هنرمند نقاش منصور مرادی به نقاشی اثر چهره زنده یاد دکتر حجت نظری پرداخت و هنرمند خوشنویس یداله ویسمرادی به خلق آثار خوشنویسی از شعرهای این هنر مند فقید  پرداخت.