اسلام آباد خبر11:27 - 1400/10/22

اجرای طرح بنزینی نیازی به مصوبه مجلس ندارد/ اختصاص سهمیه سوخت برای هر فرد به عدالت نزدیکتر است+فیلم

اجرای طرح بنزینی نیازی به مصوبه مجلس ندارد/ اختصاص سهمیه سوخت برای هر فرد به عدالت نزدیکتر است+فیلم : نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح بنزینی نیازی به مصوبه مجلس ندارد، گفت: دست دولت در ساماندهی توزیع عادلانه حامل های انرژی باز است ولی در چگونگی پیاده سازی آن بایستی مشورت و همفکری بیشتری صورت بگیرد. البته اجرای آزمایشی طرح در جزایر کیش و قشم باعث رفع نواقص و اشکالات آن می شود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو بادیار آفتاب؛ در خصوص طرح جدید بنزینی دولت گفت: برخی ابهاماتی که در این طرح وجود دارد و سخنان متفاوتی که از سوی مسئولین در رسانه ها گفته می شود که بعضا حاصل تحلیل ها و برداشت های شخصی از این طرح است، باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

وی افزود: اگر دولت قصد اجرای طرح جدید بنزینی را دارد بایستی قبل از آن اتاق فکری تشکیل شود و تصمیمات واحد و مشخصی گرفته شود. سپس برای مردم به صورت کاملا شفاف توضیح داده شود. این اقدام باعث می شود تا عموم مردم نسبت به اجرای طرح مطلع شده و نگرانی ها کاهش یابد. نمونه موفق آن را می توان اولین طرح سهمیه بندی بنزین دانست که در آن علاوه بر شفاف سازی، پیشاپیش مقداری از یارانه بنزین واریز شد و همین باعث شد تا خود مردم به اجرای طرح رغبت داشته باشند.

نظری تصریح کرد: البته اجرای بد این طرح در سالهای بعد باعث شد تا اعتماد مردم روز به روز کمتر شود. ولی در مجموع اگر در مورد طرحی به صورت شفاف با مردم صحبت شود و در ادامه هم همان صحبت ها اجرایی شود، اعتماد مردم جلب می شود و دلیلی برای مخالفت با طرح مذکور ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح بنزینی نیازی به مصوبه مجلس ندارد، گفت: دست دولت در ساماندهی توزیع عادلانه حامل های انرژی باز است ولی در چگونگی پیاده سازی آن بایستی مشورت و همفکری بیشتری صورت بگیرد. البته اجرای آزمایشی طرح در جزایر کیش و قشم باعث رفع نواقص و اشکالات آن می شود.

وی تاکید کرد: در مجموع به نظر می رسد طرح بنزینی جدید دولت که قرار است در آن برای هر فرد ایرانی سهمیه سوخت در نظر گرفته شود به عدالت نزدیک تر باشد چرا که افراد فاقد خودرو از یارانه سوخت بهره مند می شوند و افراد دارای خودرو اگر بخواهند بیشتر از میزان در نظر گرفته شده مصرف کنند بایستی به صورت آزاد از سوخت استفاده کنند.

نظری اضافه کرد: افراد فاقد خودرو نیز قرار است سهمیه بنزین خود را داخل سامانه ای به فروش برسانند و این باعث می شود تا مشکل فروش سهمیه و بازار سیاه بنزین نیز به وجود نیاید. از طرفی جلوی قاچاق سوخت به خارج کشور با اجرای این طرح به حداقل می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای هر فرد هنوز قطعی نشده است و مهم این است که هر سهمیه ای در نظر گرفته می شود به صورت عادلانه تقسیم شود.

توضیحات این نماینده را در ادامه مشاهده کنید.

انتهای پیام/

مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. 

نظری بنزین

download

دانلود