اسلام آباد خبر19:44 - 1400/10/28
با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان برگزار شد؛

آیین تجلیل ازموکب داران اربعین و خیرین حرم ساز اسلام آبادغرب+تصاویر

با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان آیین تجلیل ازموکب داران اربعین و خیرین حرم ساز اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،مراسم تجلیل ازموکب داران اربعین حسینی علیه السلام  و خیرین حرم ساز اسلام آبادغرب با حضور بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، امام جمعه، فرماندار، دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان، رؤسای ادارات، بخشداران، موکب‌داران و خیرین شهرستان در مجتمع غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

 قدرت الله نجفی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستاندر ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار داشت:  ۲۰ موکب در سطح شهرستان فعالیت می نمایند و خدمتگزاری در این مجموعه باعث افتخار است.

 

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این موکب ها گفت: مواکب  مردمی حتی در مواقع بحرانی سیل، زلزله و … موکب داری پذیرایی از زوار پای کار بوده و فعال می باشند.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آباد غرب عنوان کرد: کارهای خیر معمولاً مجموعه کارهای فرهنگی است که سابقه دیرینه در نظام اعتقادی ما در مرام و مسلک ما دارد و بر اساس این نوع نگرش در هر امری خیری که زمینه ساز رشد و بالندگی در حوزه مسائل خیر در جامعه شود از اولویت ما که شیعه هستیم می باشد.

 

 

حیدری افزود: برای اشاعه این فرهنگ گرانسنگ تلاش می‌کنیم ظرفیت و همه توانی که در عرصه اجتماع داریم بهره گیریم و همه ما مکلفیم در راستای این مسائل فرهنگی قدم های موثری را برداریم.

 

وی بیان داشت:  جوانان شیعه ما که برای دفاع از عتبات عالیات و بین‌الحرمین با استفاده از فرهنگ جهاد و شهادت جان خود را تقدیم اسلام کردند و در مقابل کسانی که قصد تعرض به مقدسات ما شیعیان را داشتند قرار گرفته و جانفشانی کردند و به فیض شهادت نائل شدندباعث افتخارماهستند

 

در ادامه حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: عتبات‌عالیات صرفاً جهت احداث یک بنا نباشد موکب داران با بذل و بخشش مال وآبرو و وقت وعمر خود در راه پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام خدمت‌رسانی میکنند وکار موکب فقط در محدوده اربعین محدود نمی شود بلکه به واسطه بازسازی عتبات عالیات در دل مردم عراق نفوذ کرده و توانستیم نفوذ سیاسی خود را نیز گسترش دهیم و نقشه های اختلاف که دشمن میان ایران و عراق انداخت این نقشه ها با عنایتی که مردم ایران به ائمه داشتند خنثی شد.

 

در ادامه مراسم بهمن صحرایی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان  با تشکر از عزیزان حاضر در جلسه و موکب داران و مدیران مواکب سطح شهرستان گفت :ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت هیئت امنایی چه در مرکز و چه در استان ها اداره می شود.

 

 

وی افزود :امام حسین با حماسه عاشورا حماسه تاریخی که افتخار ما شیعیان هست را رقم زد و دین ما را ماندگار نگهداشت و ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری ها همگی در نهضت عاشورا نهفته است.

 

صحرایی در ادامه گفت: خدمتگزارانی که در ستاد بازسازی عتبات عالیات که از سال ۹۱ مشغول به کار هستند و حرم های امامین  ما را معجزه وار سر پا و بر قرار نگه داشته اند و در بدترین شکل ممکن که حرم ها در حال تخریب بود خداوند خواست توسعه و بازسازی حرمین در دستور کار قرار گیرد و به لطف خداوند و با ذوق هنر ایرانی به فعالیت خود ادامه دهیم.

 

وی تصریح کرد: در امر بازسازی عتبات عالیات از مشارکت های مردمی می باشد و از بودجه دولتی هیچ کمکی گرفته نمی شود بازسازی حرم‌های حضرت معصومه امام رضا و بقاع متبرکه انجام گرفته و بازسازی حرم امیرالمومنین علیه السلام در اولویت قرار گرفته و با ۶ سال کار مداوم که صورت گرفته این حرم به اتمام رسیده و صحن شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها با بیش از ۲۲۰ هزار مترمکعب یکی از پروژه‌های بی‌بدیل در جهان اسلام نام گرفته است را کار کرده ایم.

 

صحرایی گفت: مرقد مطهر امام حسن عسکری(ع) در سامرا که در سال ۸۴ کاملاً تخریب شده بود الان به شکل بسیار گسترده ساخته شده از و آنچه الان در اولویت کار ستاد عتبات عالیات استان قرار گرفته  توسعه حرم آقا امام حسین علیه السلام می باشد برای اینکه در اوج مظلومیت خود مورد تخریب رژیم صدام قرار گرفته صحن و شبستانی به نام حضرت زینب (س) از خیمه گاه تا تل زینبیه هم اکنون در حال ساخت می باشد که با بیش از ۱۶۰ هزار مترمکعب در فاز اول در پنج هکتار و در سه طبقه در حال ساخت می باشد و در طبقات زیرین تمام امکانات رفاهی برای زائرین آماده میباشد.

 

صحرایی در ادامه اظهار داشت: فاز اول در مقدسترین  نقطه کربلا که همان صحرای کربلاست حدود ۴۵ درصد سازه های کاری انجام شده و به مرحله نازک کاری رسیده است و پیش بینی می شود انشاالله در سه سال آینده کار این صحن نیز به اتمام برسد.

 

در خاتمه این مراسم از موکب داران اربعین و خیرین حرم ساز اسلام آبادغرب تجلیل بعمل آمد.