اسلام آباد خبر10:55 - 1400/11/03

ولادت حضرت فاطمه (س) مجرای فیض خدا به بشریت است/ حضرت زهرا (س)؛ پرچم‌دار دفاع نظری و عملی از امامت

ولادت حضرت فاطمه (س) مجرای فیض خدا به بشریت است/ حضرت زهرا (س)؛ پرچم‌دار دفاع نظری و عملی از امامت : حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا قیامت چراغ هدایت به نور و خروج از ظلمات جهل، جهالت و خرافه شد. ایشان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرچم‌دار دفاع نظری و عملی از امامت و ولایت و سند حقانیت ولایت امیر المومنین علی علیه السّلام شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازراه آرمان؛ امروز 20 جمادی الثانی سالروز ولادت با سر سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها است. شخصیت و مجاهدت‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از زوایای گوناگون، پیام‌ها و درس های بی ‌نظیری برای ما انسان ها به ویژه بانوان جامعه به همراه دارد.

امام خمینی درباره ساده زیـستی و کـوخ نـشینی حضرت فاطمـه سلام الله علیها و برکـات وجـودی آن حـضرت می فرماید" ما یک کوخ چهار پنج نفری در صدر اسلام داشتیم، و آن کوخ فاطمه زهرا سلام الله علیها اسـت. از ایـن کوخ ها هم محقرتر بوده، لکن برکات این چی است؟ برکات این کوخ چند نفری، آن قدر است که عالم را پر کرده است از نورانیت و بسیار راه دارد تا انسان به آن برکات برسد. در هر صورت، در زندگیش وقتی که انسان می بیند که یک پوستی بوده است ـ اینطور نقل می کنند که شبها این پوست را می انداختند و خودشان با حضرت فاطمه سلام الله علیها رویش می خوابیدنـد و روزها همـین پوسـت را علوفـه رویـش مـی ریختنـد بـرای شترشـان و در خـوراک هـم کـسی  نمی توانست آنطور زندگی بکند" (صحیفه امام جلد 17).

آیت الله امام خامنه ای در ارتباط تصویری با مدحان فرمودند" حضرت زهرا (س) تجسّم عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن است، که به اینها باید توجّه کرد؛ درس فاطمه‌ی زهرا بیشتر این موارد است. برخی از مفاهیم اسلامی مفاهیم اختصاصی است، مثل مادری، همسری، کدبانویی، تربیت فرزند؛ در همه‌ی اینها اوج قلّه‌ی تصوّر، حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها است. در عرصه‌ تربیت فرزند، در عرصه‌ی همکاری با شوهر، در عرصه‌های مشترک و در آن چیزهایی که بین زن و مرد مشترک است، مثل بندگی خدا -وظایف بزرگ مثل بندگی خدا  وضعیّت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها یک وضعیّت فوق‌العاده اعجاب‌انگیز و مهم است" (15/11/1399)

حضرت صدیقه طاهره در همه عرصه های زندگی سرمشق است

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه میلاد کوثر تبریک فراوان دارد، گفت: کوثر به معنای خیر فراوان است و هجده بهار عمر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود و هجده بهار مدت زیادی نیست اما همین عمر کوتاه درس های فراوان به بشریت آموخت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در عرصه زندگی و خانوادگی تنها خانواده ای که شوهر، زن و دو فرزند معصوم داشتند، فقط خانه حضرت علی علیه السلام بود و این خانه، خانه الگو است.

وی با اشاره به اینکه از حضرت بقیه الله اعظم رسیده است که ایشان فرموده اند که من هم به دختر پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اقتدا می کنم، ابراز کرد: حضرت صدیقه طاهره در همه عرصه های زندگی سرمشق است.

ما به برکت امام راحل و رهبری عزتمندانه زندگی کرده ایم 

این مقام مسئول اظهار کرد: در ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها باید با روح بلند ایشان پیمان ببندیم که زندگی را زندگی این بانوی معصومه قرار دهیم؛ شخصیتی که به تعبیر امام راحل اگر مرد بود، پیامبر بود؛ بنابراین این بانوی گرانقدر را سرمشق زندگی قرار دهیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در عرصه سیاسی و پس از رحلت پیامبر(ص)، فعالیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به حمایت از ولی گذشت و ایشان خود را فدای ولایت کردند؛ ولایتی که خداوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو ولی را به مردم قدرشناس ما داد؛ آیت الله امام خمینی(ره) که روز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز ولادت ایشان هم است و آیت الله خامنه ای فرزند شایسته حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها هستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: خداوند نعمت بزرگی را نصیب ملت ایران کرده و همچنان ملت ایران متنعم از این نعمت هستند و ما به برکت ولایت امام راحل و مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزتمندانه زندگی کرده ایم و خواهیم کرد.

حضرت زهرا (س) پرچم دار دفاع نظری و عملی از امامت

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تیریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، این عطیه الهی به رسول اکرم(ص) که در حقیقت عطیه حق‌تعالی به همه جهانیان است، گفت: وجود این کوثر اعطا شده به پیامبر اسلام(ص) مجرای فیض خدا به بشریت شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ذکر و یاد حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت، فضایل و مناقب ایشان گرامیداشت همه خوبی‌ها است، عنوان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها آن انسان تاریخ ساز ام‌ابیها، مادر پدر و تکیه‌گاه و پشتیبان عاطفی و معنوی پیامبر اسلام(ص) است.

وی بیان کرد: آن حضرت، تا قیامت چراغ هدایت به نور و خروج از ظلمات جهل، جهالت و خرافه شد و آن انسان بزرگ بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرچم‌دار دفاع نظری و عملی از امامت و ولایت و سند حقانیت ولایت امیر المومنین علی علیه السّلام گشت.

همه‌ حق‌طلبان در احیای حق و اماته باطل به فاطمه زهرا (س) تأسی می‌کنند

این مقام مسئول ابراز کرد: از عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که طبق روایات حجت خدا بر حجج الله یعنی ائمه علیهم السلام و الگوی ایشان است و همه‌ حق‌طلبان در احیای حق و اماته باطل به آن حضرت تاسی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی عنوان کرد: امام خمینی(ره)، تربیت شده مکتب اهل‌البیت برای این عصر پرتوی از آن نور کوثر الهی است و مقام این مرد تاریخ ساز را عظیم گرامی می‌داریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران را از برکات وجود آن مرد خدا است، گفت: ملت بزرگ ایران به امامت خمینی بزرگ در پرتو خورشید وجود حضرت زهرا در این روزگار پرچم اسلام ناب محمدی را به دست گرفتند و به خواست خدا تا تحقق حیات طیب اسلامی در همه‌ شئون زندگی این پرچم عزت را حمل می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عظمت مقام مادری و همسری جلوه‌ای از عظمت مقام حضرت زهرا است و جایگاه مادران و زنانی که پیرو حضرت زهرا سلام الله علیها هستند به ویژه مادران و همسران شهدا عظیم می دانیم.
 
انتهای پیام/