اسلام آباد خبر08:45 - 1400/12/18
در راستای مطالبه گری امام جمعه اسلام آبادغرب صورت گرفت؛

پیگیری فعال سازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل در اسلام آبادغرب+تصاویر

در راستای مطالبه گری امام جمعه اسلام آبادغرب درخصوص فعال سازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل در شهرستان پیگیری بعمل آمد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، پایش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل یکی از نخستین دستورات آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم است تا ضمن شفاف‌سازی وضعیت موجود و آغاز فعالیت مجدد این واحدها، جهش تولید در حوزه صنعت و اشتغال اتفاق بیافتد اما از آنجایی که با گذشت سپری شدن بیش از یک هشتم از عمر دولت سیزدهم هنوز تغییر مسسببان وضع موجود اتفاق نیفتاده، لذا حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب جهت کمک به مردم و دولت خدمتگزار در راستای رفع موانع تولید و اشتغالزایی در بیکارترین شهرستان استان کرمانشاه و کشور اقدام به شناسایی ظرفیت های موجود و پیگیری فعال سازی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل در اسلام آبادغرب نموده است.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب با همراهی سید سجاد ملایری دادستان شهرستان و مهندس حاصلی رئیس اداره صمت شهرستان از چندین کارخانه راکد و نیمه تعطیل بازدید نموده و پای درددل کارآفرینان شهرستان نشستند.

 

براساس این گزارش شرکت توان صنعت نوین زاگرس واحد تولیدی بسته بندی محصولات پزشکی و مواد غذایی با اشتغالزایی مستقیم 70 نفر ،  شرکت شیرین بهتام کلهر  بزرگترین واحد تولیدی کیک و کلوچه صادراتی در غرب کشور با اشتغالزایی 120 نفر سه شیفته، شرکت تولیدی برنز(میری) با اشتغالزایی 20 نفر ، شرکت درسا دانه ، کارخانه تولید گاز استریل سامام تجارت کیان ، کارخانه تولید نایلکس و ظروف یکبار مصرف(صادقی)، شرکت تعاونی 581 ایثارگران و کارخانه تولید فوم(حاتمی) از جمله واحدهای تولیدی بودند که در این مرحله مورد بازدید قرار گرفتند.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له هر جا که از "موانع تولید" سخن گفته اند، الزامات "رونق تولید" را نیز بیان کرده اند و از این جهت است که در دیدار مسئولان نظام در اردیبهشت 98 می فرمایند: «کار اساسی، مسئله برداشتن موانع تولید است»؛ از این رو ما باید موانع تولید را احصا کنیم و این مشکلات را برطرف کنیم.

 

دکتر دارابی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگوی تلفنی با امام جمعه اسلام آبادغرب از پیگیری مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: بانک های عامل صنعت معدن و توسعه تعاون از محل بند الف تبصره 18 تسهیلاتی را به کارخانه ها و واحدهای تولید که در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند پرداخت خواهد نمود و تولید کنندگانی که از این تسهیلات شامل ایشان نمی شود می توانند از محل لیزینک بانک ها جهت خرید ماشین آلات استفاده نمایند.

 

سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب نیز بر رفع موانع تولید براساس دستورالعمل های قوه قضائیه و پیگیری مشکلات تا حصوصل نتیجه تأکید نمود.

 

 

بهزاد رستمی مدیرعامل شهرک صنعتی مرصاد اسلام آبادغرب به نمایندگی از واحدهای تولیدی این شهرک صنعتی گفت: صنعتگران شهرستان مشکلات زیادی دارند اما کمبود سرمایه ثابت و  سرمایه در گردش مهمترین مانع توسعه و تکمیل طرح های تولیدی صنعتی در شهرستان اسلام آبادغرب است.

 

وی افزود:  برخی دیگر از واحدها در بخش بازاریابی و شبکه توزیع مویرگی مشکل داشته و واحدهایی نظیر کارخانه تولید محصولات پزشکی بخاطر بدهی ارزی واردات ماشین آلات و تجهیزات محدودیت استفاده از دیگر تسهیلات حمایتی را دارد، درسادانه با محدودیت سهمیه نهاده دام  یا مجوز تولید نهاده آزاد از سوی جهادکشاورزی استان مواجه شده و کارخانه تولید گاز استریل از سال 97 تاکنون با حکم قضایی بعلت شکایت بانک پلمب شده و بانک عامل بابت دیرکرد، جریمه و اصل تسهیلات معوقه 80 میلیون تومانی، 600 میلیون تومان از مالک طلب می نماید.

 

کارآفرینان و سرمایه گذران بخش خصوصی در بازدید مسئولین شهرستان مشکلات و موانع پیش روی تولیدات خود راتشریح نمودند.

 

 

 

امام جمعه ، دادستان و رئیس اداره صمت شهرستان اسلام آبادغرب در این بازدید با احصا مشکلات صنعتگران شهرستان پیگیری رفع موانع تولید را در دستور کار قرار دادند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی در خاتمه این بازدید به خبرنگار ما گفت: برخی از مشکلات این کارآفرینان بخاطر بروکراسی اداری و ناشی از عدم آگاهی ایشان از قوانین و مقررات می باشد که در زمان گذشته با مشاوره به راحتی قابل رفع بوده اما اکنون با توجه به افزایش درصد تورم و مشکلات اقتصادی کشور نیاز به پیگیری دارد.