اسلام آباد خبر09:36 - 1401/01/10

انتخابی جام جهانی فوتبال| هنرنمایی جهان‌بخش در روز ۴۰ گله شدن آزمون/ انتقام‌گیری از لبنان به سبک یوزهای پارسی!

انتخابی جام جهانی فوتبال| هنرنمایی جهان‌بخش در روز ۴۰ گله شدن آزمون/ انتقام‌گیری از لبنان به سبک یوزهای پارسی! : دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان با برتری یوزهای پارسی در مشهد خاتمه یافت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان طی دیداری در چارچوب آخرین هفته از دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه - ۹ فروردین‌ماه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس به مصاف یک‌دیگر رفتند.

این دیدار که قرار بود با حضور تماشاگران در ورزشگاه برگزار شود، با حاشیه‌هایی هم همراه شد. بانوانی که بلیت هم تهیه کرده بودند، نتوانستند جواز حضور در ورزشگاه را کسب کنند و ازدحاماتی هم پیش آمد تا احتمالاً شرایط سختی در انتظار فدراسیون فوتبال طی ماه‌ها و روزهای آتی باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که صعودش پیش از این دیدار به جام جهانی هم مسجل شده بود، با ترکیب اصلی‌اش وارد زمین شد تا بتواند صدر جدول گروهش را در صورت تساوی و یا شکست کره جنوبی پس بگیرد و با تساوی ژاپن برابر ویتنام، رتبه نخست رنکینگ آسیا را از دست ندهد.

در نیمه نخست بازیکنان ایرانی کمی سردرگم بودند و حملات شاگردان دراگان اسکوچیچ، بی‌هدف و بی‌برنامه نمود داشت اما در واپسین دقایق این نیمه، سردار آزمون توانست به زیبایی دروازه رقیب خاورمیانه‌ای را باز کند تا با رسیدن به رکورد ۴۰ گل ملی، بالاتر از جواد نکونام در رده سوم برترین گل‌زنان ملی قرار بگیرد.

نیمه دوم با ایجاد دو تغییر در ترکیب یوزهای سرخ‌پوش آغاز شد؛ در دقایق ابتدایی این نیمه دو تیم حملاتی داشتند و تیم میهمان چند باری دروازه علی‌رضا بیرانوند را تهدید کرد که به جایی هم نرسید اما روی پاس گل دوم محمدحسین کنعانی‌زادگان، کاپیتان جهان‌بخش گل دوم ایران را با زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رساند.

این پیروزی که با تسلط فنی بازیکنان ایرانی در تمام دقایق هم همراه بود، به نوعی در نقش انتقام از بازی دور رفت عمل کرد که تیم ملی کشورمان روی یک اشتباه عقب افتاد و تا واپسین دقایق هم از رقیب خود عقب بود اما در نهایت با یک کام‌بک توانست بازی را برنده به اتمام برساند.

ایران ۲
گل: سردار آزمون ۳۵ - علی‌رضا جهان‌بخش ۷۲

لبنان صفر
گل: -

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، صادق محرمی (۸۸- دانیال اسماعیلی‌فر)، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (۴۶- مهدی مهدی‌پور)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (۸۶- امیرحسین حسین‌زاده)، اللهیار صیادمنش (۴۶- میلاد سرلک)، علی قلی‌زاده (۷۰- مهدی ترابی) و سردار آزمون.

ترکیب لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور، حسین زین، جوان اومری، محمد علی الدهینی، هلال الحلوه، محمد حیدر، محمد قدوح، جهاد ایوب و حسین الدُر.

انتهای پیام/