اسلام آباد خبر06:25 - 1401/01/25
گزارش؛

نارضایتی از کلاس های پرجمعیت و بی توجهی به سلامت دانش آموزان در اسلام آبادغرب

بی توجهی به سلامت دانش آموزان در سیستم آموزشی شهرستان اسلام آبادغرب موجب نارضایتی والدین و دانش آموزان از کلاس های پرجمعیت مدارس شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بر کسی پوشیده نیست که هیچ سیستم راه دور و مجازی نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد ودانش آموزان در طول مدت بیش از دوسال بیماری منحوس کرونا بیش از دیگر اقشار جامعه از لحاظ درسی و روحی و روانی آسیب دیده اند و بازگشایی مدارس با حمایت دولت خدمتگزار از خواسته های اکثریت خانواده های ایرانی بوده و هست.

 

اما در فضایی که ویروس کرونا هنوز ریشه کن نشده و سویه های جدید این بیماری هر روز با اسم جدیدی در جامعه جولان می دهند و از سوی دیگر زیرساخت های برخی مراکز آموزشی پس از دوسال تعطیلی آمادگی و ظرفیت حضور دانش آموزان را ندارند ، این اضطراب را برای خانواده ها ایجاد نموده که با وجود علاقمندی به تحصیل حضوری دانش آموزان، نگران مبتلا شدن جگرگوشه هایشان به این بیماری واگیر و در نهایت مبتلا کردن کل خانواده هستند.

 

 

اخیرا" شاهد واکنش های متعددی از سوی والدین و دانش آموزان در برخی مدارس شهرستان اسلام آبادغرب بوده ایم که  نسبت به کلاس‌های پرجمعیت در مدارس اعتراض دارند و شاکی هستند که لازم است آموزش پرورش در کنار اهمیت آموزش حضوری تدابیر لازم را جهت حفظ سلامت آینده سازان به کار گیرد.

 

 

 

یکی از اولیای دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش اسلام آبادغرب با تحصیل اجباری دانش آموزان در کلاس های 40 نفره  در برخی مدارس شهرستان علاوه بر اینکه نابرابری آموزشی را به رخ می کشد بلکه عدالت آموزشی را بطور کلی زیر سوال برده است.

 

 

یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان گفت: ما واقعا از بی توجهی مسئولین آموزش و پرورش و دیگر مسئولین شهرستان گله مندیم، آیا ایشان حاضرند با فرزندان خودشان هم چنین رفتاری بشود و در یک فضای پر جمعیت که هم استرس ابتلا به بیماری دارند هم بار مثبت آموزش کاهش یافته تحصیل نمایند.

 

اولیاء یکی از دانش آموزان با اعتراض شدید به عملکرد مدیران آموزشی شهرستان و بی توجهی آنها به سلامت دانش آموزان و خانواده ها گفت: بنده به همراه جمعی از والدین پیشنهاد دو شیفته کردن مدارس را دادیم اما از سویی اموزش و پرورش با این موضوع موافق نیست و از سوی دیگر در برخی مدارس شهرستان فضای آموزشی را تبدیل به تجاری نموده و به بخش خصوصی اجاره داده اند که این خلاف قوانین آموزشی است.

 

 

 

خبرنگار ما جهت پیگیری این مشکلات با مدیر آموزش و پرورش اسلام آبادغرب گفتگو کرد؛ مجتبی عبدی در این رابطه گفت: این مشکل تمام شهرستان هاست و ما در چندین مدرسه این مشکل را داریم که تعداد دانش آموزان زیاد است و فضای کلاس ها کوچک هستند و در این خصوص هیچ کاری از دست مان بر نمی آید جز اینکه دانش آموزان ماسک بزنند و در کلاس ها تهویه نصب کنیم یا مدیران خلاقیت به خرج بدهند واز فضای نمازخانه یا فضای آزاد مدارس استفاده شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص تبدیل فضای آموزشی یکی از مدارس به تجاری و اجاره دادن آن گفت: این فضا از قدیم فروشگاه بوده و جزو محیط آموزشی نمی باشد.

 

 

عباس بیگلری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در این رابطه به خبرنگار ما گفت: طی بازدید بعمل آمده ازدحام کلاس ها در برخی مدارس فوق العاده زیاد است و این موضوع نگرانی هایی را برای والدین و دانش آموزان پدید آورده است.

 

 

وی افزود: وضعیت تراکم دانش آموزان در برخی مدارس اسلام آبادغرب مطابق با دستورالعمل های بهداشتی نمی باشد و با توجه به افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا در مدارس، در آینده برای دانش آموزان مشکل سازخواهد بود و این موضوع بصورت مکتوب به مدیر آموزش و پرورش شهرستان اطلاع رسانی شده که جهت رفع این مشکلات اقدام نمایند.

 

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، با توجه به اینکه برخی کلاس های آموزشی در شهرستان شلوغ و پرجمعیت هستند که علاوه بر پایین بودن کیفیت آموزش، سلامت دانش آموزان و خانواده ها را به مخاطره انداخته؛ لازم است مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب و استان کرمانشاه جهت رفع دغدغه ها و نگرانی دانش آموزان و والدین چاره ای بیاندیشند و تمهیداتی بکار گیرند.

 

 

انتهای پیام/