اسلام آباد خبر14:14 - 1401/01/26
امام جمعه اسلام آبادغرب:

معیارها و شاخص های مورد نظر رهبری در انتخاب و انتصاب مسئولین مورد توجه قرار گیرد/نمایندگان مجلس خلأهای قانونی مشکلات مردم را برطرف نمایند

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مسئولین عزیزی که در امر انتخاب و انتصاب افراد دخیل هستند حتما" معیار ها و شاخص های مورد نظر مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)،  خطبه دوم  رابا بیان حدیثی از کریم اهل بیت آغاز نمود که فرموده اند؛ تقوا در رأس همه اعمال قرار دارد.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس و مسئولین کشور گفت: بیانات 83 دقیقه ای مقام معظم رهبری در جمع مدیران و مسئولین عالی رتبه کشور می تواند به نوعی مرامنامه و منشور عهده دار شدن مسئولیت درایران اسلامی باشد، کسانیکه که علاقمند به گرفتن مسئولیت در کشور هستند باید رهنمودهای معظم له را در نظر بگیرند و مردم عزیز ما اگر قرار است مسئولی اعم ازنماینده مجلس یا رئیس جمهور را انتخاب کنند باید این منشور را سرلوحه انتخاب خود قرار دهند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به آیه قابل تأمل از سوره اسراء که در محل سخنرانی مقام معظم رهبری نصب شده بود، عنوان کرد: این آیه در خصوص عهد و پیمان جهت تذکر و یادآوری به مسئولین است، آنهایی که با مردم برای خدمت عهد و پیمان می بندند، مسئولیتی که به آنها داده می شود مورد سوال و پرسش قرار خواهند گرفت که در مقابل اعتماد و آراء مردم برای ایشان چکار کرده اید.

 

وی تصریح کرد: کسانی که در این شرایط حساس نظام اسلامی (که تشکیل این نظام مورد عنایت اهل بیت(ع) وحاصل مبارزات و رشادت ارادتمندان مکتب اهل بیت(ع) بوده) مسئولیتی خواهند گرفت بدانند که خداوند متعال از ایشان سوال خواهد کرد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: حدود 35 دقیقه از این سخنرانی رهبری به مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی پرداختند و بر استغفار و تقوا نیز از بعد اهمیت سفارش نمودند که اگر فقط همین ابعاد مختلف تقوا بصورت عملی مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم برطرف خواهد شد و آینده ای روشن در انتظار کشور خواهد بود و سیاست گذاری های آینده به واسطه استغفار و تقوای ملی محقق خواهد شد، پس تقوای الهی را پیشه کنید.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: اخباری که از انتصابات به گوش می رسد و کسانی که امیدوار به گرفتن مسئولیت هستند برخی از آنها شایستگی و صلاحیت قبول مسئولیت را ندارند، مسئولین عزیزی که در امر انتخاب و انتصاب افراد دخیل هستند حتما" معیار ها و شاخص های مورد نظر مقام معظم رهبری به ویژه مواردی که  اخیرا"در جمع مسئولین کشور بیان فرمودند حتما مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی خطاب به شورای شهر اسلام آبادغرب گفت: سفارش به تقوا را بیش از دیگران عرض می کنم، هر تصمیمی که در شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب گرفته می شود و هدف از عزل و نصب هایی که صورت می گیرد باید به نفع مردم باشد، گاهی وقتها احساس می شود که در زمان کوتاهی وقتی چندین عزل و نصب صورت می گیرد پس ملاک های انتخاب ملاک های درستی نبوده اند که باید در آنها تجدید نظر کرد و شوراهای محترم در بخش مرکزی و بخش حمیل باید دقت لازم را داشته باشند و از این خودمشغولی که در جمع مختلف مدیران ایجاد شده بیرون بیایند و خود را درگیر مسائل حاشیه ای نکنند چون شهر نیاز به آرامش دارد و بسیاری از این عزل و نصب ها برابر با فرصت سوزی برای رشد و توسعه شهرستان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری 20 توصیه راهبردی را برای مسئولان بیان فرمودند که هم در امور شخص و هم در امور مدیریتی باید بکار گرفته شوند که از جمله آنها؛ برنامه های هفتم توسعه، شعار سال، برنامه های اصل 44 قانون اساسی، رشد اقتصادی بدون نفت و ... می باشد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: عدم دخالت مجلس و دولت در امور مربوط به یکدیگراز مواردی بود که مورد تاکید چند باره مقام معظم رهبری قرار گرفت، و این دخالتها باعث هدر رفت وقت قوه مقننه و مجریه می شود، اما موارد ومشکلات زیادی در حوزه های مختلف وجود دارد که لازم است نمایندگان مجلس این خلأهای قانونی را پر کنند، خیلی از کار ها بر زمین مانده من جمله؛ تأمین اعتبار راه آهن، جذب نیروی بومی در شرکت ها و ... که اگر این مهم تحقق یابد بخش عظیمی از نیروهای بیکار شهرستان صاحب شغل می شوند، آمار بالای دستفروشان و شغل های کاذب نظیر ضایعات فروشی حکایت از آمار ملموس بیکاری در شهرستان دارد.

 

وی بیان داشت: مسئولین عزیز به مردم گزارش بدهند که با کلنگ زنی مسکن ملی در شهرستان چه توفیقاتی داشته اند، برخی از روستاهای شهرستان کمتر از یک ساعت آب شرب دارند، مشکلات زیر ساخت های مخابراتی و ... از جمله مشکلاتی هستند که نیازمند اتحاد، همکاری و پیگیری نمایندگان مجلس در استان دارد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: نباید اقتصاد را شرطی کرد و سرمایه گذاری های داخل کشور را به نتیجه و سرانجام برجام مرتبط کنند چون این موارد در گذشته به کشور آسیب زده و نباید اجازه داد این موارد تکرار شود.

 

وی افزود: درچندسال گذشته این فرموده مقام معظم رهبری که " اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید" برای برخی ها حالت شعار داشت اما امروز وقتی مشاهده می کنیم که یکی از رسانه های مهم رژیم صهیونیستی اشاره می کند که اسرائیل نفس های آخر را می کشد و فلسطین دیگر جای ماندن نیست به آینده پیروزی مقاومت امیدوارتر می شویم.

 

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی، گفت: توان موشکی امروز حزب الله مدیون رشادت های این سردار سرافراز است.

 

امام جمعه شهرستان با گرامیداشت سالروز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت ایران، نیروهای مسلح  و ارتشیان دلاور تبریک گفت.