اسلام آباد خبر15:31 - 1401/02/12

آیت‌الله شهید مطهری پشتوانه تئوریک نظام/ ایشان مسلط به مسائل فکری اسلامی بود

آیت‌الله شهید مطهری پشتوانه تئوریک نظام/ ایشان مسلط به مسائل فکری اسلامی بود : نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان گفت: شهید مطهری، مخاطب خود را هدایت می کرد؛ او مسئولیت ‌شناس و تکلیف‌گرا بود و واقعا دغدغه‌ تکلیف داشت. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازراه آرمان؛ امروز دوازدهم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری است که روز شهادت ایشان به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. این شهید گرانقدر از جمله شاگردان امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که بازوی مستحکم امام در پیشبرد و حفاظت از مرزهای فکری و عملیاتی انقلاب اسلامی را به عهده داشت.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری گفت: در شهید مطهری خصوصیاتی بود که می‌تواند برای تمامی معلمان الگو باشد؛ همه‌ معلمان در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شایسته است ایشان را الگو خود قرار دهند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهید مطهری، مردی دانشمند، متفکر، عالم، فیلسوف و فقیه بود و ایشان به مسائل فکری تسلط کامل داشت؛ این خصوصیّات علمی و فکری در ایشان جمع بود.

شهید مطهری مسلط به مسائل فکری اسلامی بود/ نزدیک کردن ظرفیت های فکری و علمی به نیازهای جامعه توسط ایشان

وی بیان کرد: خصوصیت بسیار مهم آیت الله شهید مطهری این بود که تولید و نشر فکر را انجام می داد و ایشان یک جهاد نرم‌افزاری به تمام معنا را در طول سالیان متمادی شروع کرده بود؛ مسئله هم برای ایشان، تنها امواج فکری مارکسیستی و شرقی نبود؛ چه شرقی، چه غربی؛ چه تفکّرات مارکسیستی، چه تفکرات لیبرالیستی رایج در غرب؛ با همه‌ اینها مواجه می شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهید مطهری، مخاطب خود را هدایت می کرد؛ ایشان مسئولیت ‌شناس و تکلیف‌گرا بود و واقعا دغدغه‌ تکلیف داشت؛ هرگز بیکار نماند؛ میراث علمی پیشینیان در اختیارش بود، خود او هم اندوخته‌های فراوانی را بر آن افزوده بود، و همه‌ آنها را در اختیار مخاطبان خد می گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: شهید مطهری تمامی ظرفیت های حوزه فکر و علم را به مرحله مورد نیاز و نیازهای جامعه نزدیک می کرد؛ به این معنی که اولویت های جامعه معیار تلاش ایشان بود.

مسئولیت معلمان؛ انتقال اندوخته‌‌های علمی به نسل بعد و صیانت از فکر مخاطب است

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص مسئولیت معلمان با بیان اینکه کار معلم انتقال اندوخته‌‌ های علمی به نسل بعد و صیانت از فکر مخاطب است، اظهار کرد: معلمان باید اندوخته های علمی را با امانت تمام، با توانایی و مهارتِ تمام به نسل بعد منتقل کند و آماده کند مخاطبان خود را برای اینکه اهل فکر بار بیایند و بر این اندوخته ‌ها بیفزایند و همچنین معلمان باید از فکر مخاطبان خود صیانت کنند، همچنان که شهید مطهری این کار را انجام می دادند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، عنوان کرد: خوشبختانه امروز در کشور ما امکان آموزش به صورت خیلی گسترده‌ای وجود دارد و امروز به برکت انقلاب اسلامی، به برکت جمهوری اسلامی این امکان در اختیار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه معلمان، افسران سپاه پیشرفت کشورند، ابراز کرد: اگر حرکت عمومی پیشرفت کشور را به حرکت یک سپاه تشبیه کنیم؛ افسران جوان این مجموعه معلمان هستند که خود آنان باید این نقش را باور کنند.

آثار و شاگردان شهید مطهری نشانه عمق استراتژیک اندیشه ایشان است

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی جهاد مستمر معلمان برای مواجهه با تهاجم فکری دشمنان علیه جوانان از دیگر مسئولیت های معلمان است، اظهار کرد: امروز از سوی بیگانگان، دشمنان و منحرفین این تهاجم وجود دارد و معلمان باید به معناب واقعی مجاهدت کنند تا ریزش ها صفر و رویش ها حداکثر شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری و با تبریک روز معلم گفت: آیت الله شهید مطهری از شخصیت های جامعی است که در ابعاد مختلف تأثیر گذار بوده است؛ ایشان در مباحث بنیادین و زیر بنایی اندیشه اسلامی که نظام اسلامی مبتنی بر آن است، تخصص داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید مطهری شخصیتی در سطح کلان بودند که آثار و شاگردانشان بر این مسئله گواهی می دهند و دروسی که فرموده اند و نیروهایی که تربیت کرده اند، نشان عمق استراتژیک اندیشه آیت الله شهید مطهری است.

آیت الله شهید مطهری پشتوانه تئوریک نظام بود

رئیس هیئت امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: شهید مطهری توانست، اندیشه های ناب را با مسائل اجتماعی و فرهنگی پیوند بزند و این اقدام نیز یکی از امتیازات برجسته این شخصیت بزرگ است و همچنین ایشان هم اهل اندیشه و فکر و هم اهل اقدام و عمل بودند.

وی افزود: شهید مطهری قبل از نهضت با فدائیان اسلام که در راستای تشکیل حکومت اسلامی تلاش می کردند، مرتبط بودند و در دوران نهضت با هئیت های مرتبط به عنوان نماینده امام راحل نقش آفرینی داشتند و بعد از انقلاب، رئیس شورای انقلاب اسلامی بودند؛ بنابراین ایشان به لحاظ علمی شخصیت بسیار برجسته ای بودند و در انقلاب اسلامی، نهضت و نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ابراز کرد: آیت الله شهید مطهری در تربیت نیروهای انقلاب هم اقدام کردند و همچنین در زمینه معنوی و شخصیت عرفانی، شخصیت برجسته ای بودند و پشتوانه معنوی ایشان در حرکت های اجتماعی و فرهنگی و در تربیت نیروهای انقلابی و پاک اثرگذار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: آیت الله شهید مطهری پشتوانه تئوریک نظام و بسیار مورد اعتماد امام بودند؛ گواه این مسئله تجلیل هایی است که امام از ایشان و اندیشه های شهید مطهری کرد.

انتهای پیام/