اسلام آباد خبر16:51 - 1401/02/17
رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب مطرح کرد:

نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت/تشریح برنامه های هفته سلامت

رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب با تشریح برنامه های هفته سلامت به اهمیت نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت پرداخت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، هوشنگ رزمدیده رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: با توجه به شعار سال هفته سلامت(سلامت ما، سلامت سیاره ما) با همکاری خانه مشارکت سلامت و سمن های شهرستان از هفدهم تا بیست و سوم اردیبهشت براساس تقویم زمانبندی اعلام شده برنامه های متنوعی پیش بینی و برگزار می شود.

 

وی افزود: در اولین روز از هفته سلامت جلسه هماهنگی نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت برگزار شده و در روز های آینده به بررسی نقش مردم، مسئولین و سمن ها در دستیابی به انرژی پاک، مدیریت حوادث و بلایا، ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تولید پاک و مدیریت پسماندها،  تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و  کنترل مصرف دخانیات خواهیم پرداخت.

 

رزمدیده  با اشاره به اینکه برنامه های  متعدد و متنوعی در رابطه به موضوعات مطرح شده پیش بینی شده، عنوان کرد: ویژه برنامه زنگ سلامت در مدارس و  روز بدون خودرو در قالب  پیاده روی خانوادگی سلامت محور با حضور آحاد و اقشا مختلف مردم و ادارات شهرستان برگزار می شود.

 

رئیس خانه مشارکت سلامت اسلام آبادغرب با اشاره به ضرر و زیان‌های قلیان گفت: با وارد شدن دود قلیان به ریه انسان هزاران نوع ماده سمی سرطان زا وارد بدن انسان می‌شود که در راستای فرهنگ سازی در هفته سلامت، ویژه برنامه اهداء و تبدیل شیشه های قلیان به گلدان با مشارکت مردم و مسئولین شهرستان اجرامی گردد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: که همه ما بتوانیم در بحث مشارکت در زمینه سلامت که رکن اصلی خانه مشارکت، مردم، مسئولین و مسوسسات مردم نهاد است، اقدامات مناسب و اثرگذاری صورت گیرد.

 

انتهای پیام/