اسلام آباد خبر18:29 - 1401/02/24
به مناسبت هفته بسیج سازندگی صورت گرفت؛

دیدار شورای جهادی ناحیه اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان+تصاویر

شورای جهادی ناحیه اسلام آبادغرب به مناسبت هفته بسیج سازندگی با امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، شورای جهادی ناحیه اسلام آبادغرب و جمعی از مسئولین گروه های جهادی به مناسبت هفته بسیج سازندگی با امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو نمودند.

 

مجتبی حیدری مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلام آبادغرب در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مدعوین، گزارشی از عملکرد گروه های جهادی ارائه نمود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آباد غرب در دیدار با شورای جهادی ناحیه اسلام آباد غرب ضمن عرض خداقوت گفت: در گروههای جهادی خستگی راه ندارد چرا که خداوند به کار جهادی برکت می دهند و جهادگران قبل از اینکه برای یک نهاد یا اداره خاص کار کنند برای خدا کار می کنند و از این کارهای جهادی توشه ای برای آخرت دست و پا می کنند.

 

وی عنوان کرد: در کلمات “بسیج” و “جهادگر” مولفه های ویژه ای  نهفته است؛ یعنی کار مخلصانه، با کیفیت و بدون چشم داشت که ما شاهد بودیم در زمان شیوع و مبارزه با بیماری کرونا مردم حتی می ترسیدند عزیزان خود را غسل و کفن کنند اما بسیج و روحانیون پای کار آمدند و با کار جهادی برخی جان خود را در این راه از دست دادند و در این راه به کارهایی نظیر کمک به بیماران در بیمارستان ها خوش درخشیدند و باعث افتخار شدند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: در کار جهادی نباید درگیر کمیت ها شویم و از کیفیت کار کاسته شود زیرا در این شهرستان محرومیت ها و عقب افتادگی ها بیشتر از شهرستان های دیگر به چشم می خورد و ظاهر شهر حاکی از انواع محرومیت ها؛ از ضایعاتی، زباله گرد اعتیاد، آسیب های اجتماعی و ... وجود دارد که جز با کار جهادی به رفع آن محرومیت ها نمی توان دست پیدا کرد.

 

وی عنوان کرد مقام معظم رهبری در برخی سخنرانی ها علاوه بر بسیج در کار، در برخی مسئولیت ها واژه «مدیریت جهادی» را به کار می برند و برای رسیدن به این مهم در کنار کار جهادی، «جهاد تبیین» نیز  خیلی مهم است و رزمایش های تبیینی و تبلیغی بسیجیان و کسانی که توان تبلیغ در سطح شهر دارند خیلی مهم است چون تاثیر پذیری مردم نسبت به شایعات خیلی زیاد است پس لازم است گروه های جهاد تبیین در وادی پاسخ به شبهات خیلی جدی پای کار بیایند و از ضریب نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باید بهره لازم را برد چون این روزها مردم به صورت جدی در شبکه های اجتماعی حضور دارند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت رهبری بارها جوانان را خطاب قرار داده و دعوت به مطالبه گری نموده است، پس مطالبه گری باید از سوی همه مردم باشد چراغ مطالبه گری تنها راه پاسخگو کردن مسئولین است اما یکی از مشکلات مردم این است که نمی خواهند، مردم باید برای رفع مشکلات دست به دست هم بدهند چون با اتحاد مردم بود که در ابتدای انقلاب طاغوت سقوط کرد و از آنجایی که این انقلاب زنده و پویاست مردم باید بازهم با مطالبه گری مسئولین ناکارآمد را کنار بزنند.