اسلام آباد خبر19:47 - 1401/02/29

جذب متخصصین کارآمد و تحصیل کرده در مناطق آزاد اولویت باشد

جذب متخصصین کارآمد و تحصیل کرده در مناطق آزاد اولویت باشد : رئیس جمهور، ایجاد ۸ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بهره‌برداری از ۸۲ طرح امروز را گام مهمی در سال تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین دانست و گفت: اولویت باید جذب متخصصین در مناطق آزاد باشد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۸۲ طرح صنعتی، عمرانی و کشاورزی، با تأکید بر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تولید و صادرات، اظهار داشت: این مناطق اکنون در مسیر رونق اشتغال، تولید، کارآفرینی، صادرات و جذب سرمایه‌گذاری پیش می‌روند.

رئیس جمهور بر میدان دادن به بخش خصوصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید کرد.

رئیسی جمهور تصریح کرد: برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری هستیم.

وی با اشاره به ضرورت میدان دادن دولت به بخش خصوصی، گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید با آسان شدن صدور مجوزها، از پیچیدگی‌های اداری و وقت‌گیر دوری کنند.

رئیس‌جمهور ایجاد ۸ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بهره‌برداری از ۸۲ طرح امروز را گام مهمی در سال تولید، دانش‌بنیان و کارآفرین دانست و تصریح کرد: اولویت، باید جذب متخصصین کارآمد و تحصیل کرده در مناطق آزاد و تجاری باشد.

رئیسی با تأکید بر اینکه کارها باید بر اساس علم و فناوری و دانش‌بنیان باشد، گفت: اگر دانایی و دانش ما ضمیمه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شود، می‌تواند یک کار ماندگار ایجاد کند.

رئیسی با تأکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار داشت: باید با توجه بیشتر به زیرساخت‌ها در این مناطق، گردشگری رونق پیدا کند.

انتهای پیام/