اسلام آباد خبر15:30 - 1401/03/07

علت لغو بازی تدارکاتی ایران و کانادا؛ نگرانی بازیکنان کانادایی/ خبری از پرداخت پول به ایران نیست!

علت لغو بازی تدارکاتی ایران و کانادا؛ نگرانی بازیکنان کانادایی/ خبری از پرداخت پول به ایران نیست! : رسانه‌های کانادایی پس از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور با ایران به توجیه اتفاق پرداختند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ پنج‌شنبه هفته گذشته حساب رسمی فدراسیون فوتبال کانادا در توئیتر، طی بیانیه‌ای به انتشار خبر لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور با ایران پرداخت و مدعی شد که دلایل این امر به‌زودی انتشار خواهند یافت.

حالا و با گذشت ۲ روز از این اتفاق؛ برخی رسانه‌های کانادایی به تشریح این موضوع پرداخته‌اند. نشریه «sportsnet» کانادا امروز نوشت: "بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا از بازی با ایران نگران بودند و برای آنها پیام های زیادی آمده بود که نباید با تیم ملی ایران بازی کنند."

همچنین سایت CBC به نقل از مقامات فدراسیون کانادا نوشت: "بازیکنان تیم ملی کانادا درباره حضور در این دیدار دوستانه با ایران نگران بودند و به همین خاطر فدراسیون فوتبال کانادا تصمیم به لغو بازی دوستانه با ایران گرفت تا فشارهای چند روز قبل از سوی افراد و مسئولان مختلف را کاهش دهند."

این سایت در ادامه این‌گونه به مسئله‌ای مهم پرداخت: "این فدراسیون هیچ هزینه‌ای به تیم ایران برای این دیدار دوستانه پرداخت نکرده؛ این درحالی است که مقامات ایرانی به رسانه‌های داخلی گفته بودند که فدراسیون فوتبال کانادا ۴۰۰ هزار دلار برای این بازی دوستانه به آن‌ها پرداخت می‌کند."

متن و مفاد این قرارداد نه از سمت طرف ایرانی و نه کانادایی به دست رسانه‌ها نرسیده و این قرارداد، محرمانه خوانده شده. از همین رو شایعاتی نظیر دریافت غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا توسط ایران و یا شکایت ایران از کانادا به فیفا و حتی CAS شنیده شده که به نظر به مقصد خاصی نخواهد رسید.

انتهای پیام/