اسلام آباد خبر14:49 - 1401/03/20
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

افزایش تورم افسار گسیخته یعنی برخی مدیران به وظایف خود بدرستی عمل نکرده اند/رسانه های معاند و همسو با دشمن بدنبال القاء یأس و ترس هستند

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: افزایش قیمت های خارج از برنامه بخاطر این است که بازوهای برخی مدیران به کمک دولت نیامده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و ما شاهد تورم افسار گسیخته در بازار هستیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با سفارش به رعایت تقوای الهی، میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک گفت.

 

وی با اشاره به دیدار رهبری با دست اندرکاران حج اظهار داشت: در کنکره بزرگ و عظیم حج 13 عمل و منسک انجام می شود که تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر رمی جمرات و برائت از مشرکین بوده و هست و این نشان از اهمیت این عمل است و تمام اعمال ما در گرو برائت از مشرکین و ظالمین است، امروز استکبار جهانی، آمریکا و برخی حامیان آنها یزید دوران هستند که لازم است هر کشور آزاده و مسلمانی در برابرآنها موضع گیری داشته باشد.

 

امام جمعه با اشاره به طرح اصلاح اقتصادی کشور گفت: سوالاتی درخصوص چرایی اجرای این طرح در اذهان و بر زبان مردم جاری است که باید پاسخ گفته شود و در کنار آن افزایش قیمت کالاهای غیر یارانه ای یکی از نگرانی های مردم است که پیش از آن به مسئولان کشور تذکر داده ایم، که بیم این می رود بخاطر تداوم و حضور برخی از مدیران تنبل و ناکارآمد دولت روحانی بر مسند مدیریت، اجرای طرح بزرگ اصلاح اقتصادی به مخاطره بیفتد، نگرانی ها و افزایش قیمت های خارج از برنامه بخاطر این است که بازوهای برخی مدیران به کمک دولت نیامده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و ما شاهد تورم افسار گسیخته در بازار هستیم.

 

وی با اشاره به لزوم اصلاحات اقتصادی در ایران خاطرنشان کرد: همه کشورها و حتی کشورهای برخوردار غربی درگیر افزایش قیمت کالاها بصورت جهانی هستند، جنگ اوکراین و روسیه، تحریم های اروپایی بر علیه روسیه و ... از عوامل مهم انبار کردن مواد غذایی توسط کشورها و افزایش تورم جهانی هستند که کشورهای مختلف جهان آرایش های اقتصادی و حتی نظامی در قبال این جنگ جهانی"نان" داشته اند و بدنبال ایجاد شرایط امنیت بین المللی غذایی برای ملت های خود هستند و کشور ما نیزاز این مستثنی  نمی باشد.

 

خطیب جمعه گفت: دولت سیزدهم طبق مصوبه مجلس بخاطر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مجبور بود بخاطرمردم این اصلاحات بزرگ اقتصادی را انجام بدهد تا کشور را در مقابل اعمال فشارهای خارجی و اصلاح تفکرات ضدخودکفایی داخلی تقویت نماید.

 

وی بیان داشت: در گذشته گرانی بوده و اکنون نیز هست اما مردم باید آگاه باشند و تفاوت گرانی ناشی از اصلاحات اقتصادی با گرانی ناشی از فساد، رانت و زد و بندهای مافیایی را بدانند چون فرق زیادی ما بین مسئولانی هست که طرح اصلاح بزرگ اقتصادی را انجام می دهند و درهمان ساعات اولیه در بین مردم حاضر می شوند با مسئولانی که در بحبوحه مشکلات مردم را تنها می گذراند و بعد ادعا می کنند که از چیزی خبر ندارند، حقیقتا" بین این دو جریان تفاوت هست لذا باید با صبر و شکیبایی و با نقد منصفانه دولت را یاری کرد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار داشت: در پاسخ به دشمنی های دشمنان، سه حرکت قاطعانه از سوی جمهوری اسلامی داده شد که اولی به درک واصل شدن یکی از فرماندهان جوخه ترور اسرائیل، دوم توقیف دو نفتکش دولت یونان در قبال نفتکش کشورما بود و سوم کاهش سطح همکاری با آژانس اتمی بود، که دشمنان باید بفهمند با ایران مقتدر اسلامی محترمانه و محتاطانه حرف بزنند.

 

وی افزود: رسانه های معاند و همسو با دشمن در قبال واکنش مقتدرانه جمهوری اسلامی به آژانس انرژی اتمی یک خط خبری را دنبال می کنند و بدنبال القاء یأس و القاء ترس هستند؛ زمانی که بدنبال توافق برجام به هر قیمتی حتی بدعهدی کشورهای اروپایی بودند اما امروز دم از عدم ضرورت انرژی هسته ای می زنند که هر دوی اینها نشان از عدم حقانیت است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری ازخطبه ها با اشاره به مشکلات شهرستان اظهار داشت: در جلسه ای در محضر استاندار محترم زمانی که رتبه دوم شاخص فلاکت استان کرمانشاه را عنوان کردم، ایشان نکته ای حائز اهمیت بیان کردند که؛ ما باید استان کرمانشاه را خوب معرفی کنیم. در رابطه با شهرستان اسلام آبادغرب نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهیم، اما معرفی خوب زمانی است که یک سرمایه گذار، یک گردشگر، یک زائر وارد شهر اسلام آبادغرب می شود به نکاتی منفی بر می خورد که معرفی صحیح شهر را با مشکل مواجه می کند؛ در ورودی شهر اسلام آبادغرب بوی گند کارخانه ها، چهره نازیبا، آلایندگی، زباله و نخاله به کرات مشاهده می شود، با وجود اینها توقع داریم اسلام آبادغرب خوب معرفی شود!

 

وی تصریح کرد: مبلمان شهری اسلام آبادغرب باید عوض شود و نسبت به زیباسازی فضای شهر اقدام لازم صورت گیرد، توقع داریم شهردار و اعضای شورای شهر برای این کار دست به دست هم بدهند و فرماندار محترم حمایت نمایند که در آستانه اربعین این تغییرات را در شهر ببینیم.

 

وی کسب مقام طلای تیراندای جهان توسط جوان لایق اسلامی آبادی (محمد رسول عفتی) را به خانواده ایشان، و مردم ورزش دوست شهرستان تبریک گفت و از مسئولین درخواست نمود از چنین استعدادهایی و آینده شغلی چنین جوانانی حمایت شود.

 

انتهای پیام/