اسلام آباد خبر15:57 - 1401/03/28

مرز زمینی عراق بدون دریافت ویزا برای زائران عتبات باز شد

مرز زمینی عراق بدون دریافت ویزا برای زائران عتبات باز شد : ویزای سفر زمینی به عراق از امروز به صورت رسمی برداشته شد و زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی به این سفر معنوی مشرف شوند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از وعده وزیر کشور عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی و برقراری سفرهای زمینی عتبات بدون ویزا، گزارش‌ها حاکی از لغو روادید سفر زمینی عراق است.

 

بر همین اساس، از ساعت ۱۰ صبح امروز برخی از نیروهای امنیت عراق با حضور در مرزهای زمینی، موقعیت را برای تشرف زائران عتبات از طریق مرزهای زمینی فراهم کردند. البته با توجه به اینکه قرار است سفرهای زمینی به عتبات فقط در قالب کاروان زیارتی از سوی سازمان حج و زیارت باشد، هنوز سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام‌ها ثبت‌نام از متقاضیان را آغاز نکرده است.

 

با این وجود، عراقی‌ها از امروز برای تشرف زائران ایرانی بدون ویزا اعلام آمادگی کرده‌اند و رسماً مرز زمینی عراق پس از ۲۷ ماه روی زائران عتبات باز شده است.

 

وزیر کشور عراق در سفر به ایران حدود ۱۰ روز قبل از برقراری سفرهای زیارتی به عتبات از طریق مرزهای زمینی خبر داده بود و قرار بود که هفته گذشته این سفرها از سرگرفته شود. اما سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود که سفر عتبات از هفته جاری آغاز خواهد شد و روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ایرانی از مرزهای زمینی عازم عراق می‌شوند.

 

سفر زمینی به عراق از اسفند ۹۸ متوقف شده بود و افرادی در صورت داشتن ویزای عراق یا موافقتنامه، امکان عبور از مرزها را داشتند. اما اکنون با لغو ویزای عراق برای سفرهای زمینی، تشرف زائران به عتبات سهولت می‌یابد. البته ویزای سفرهای هوایی به عراق نیز از اوایل آبان‌ماه لغو شده بود و از آذرماه سفرهای زیارتی به عتبات به صورت هوایی در ایام کرونا آغاز شد و هم‌اکنون نیز همه سفرهای زیارتی به صورت هوایی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/