اسلام آباد خبر17:39 - 1401/03/28
به همت بسیج جامعه زنان شهرستان صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی و ازدواج آسان در اسلام آبادغرب

کارگاه مهارت های زندگی و ازدواج آسان در اسلام آبادغرب به همت جامعه زنان شهرستان(حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت خدیجه کبری(س)) برگزار شد

به گزارش اسلام آباد خبر ، کارگاه مهارت های زندگی و ازدواج آسان در اسلام آبادغرب با حضور جمعی از بانوان شهرستان به همت جامعه زنان (حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت خدیجه کبری(س)) برگزار شد.

 

 

خانم ترکاشوند مربی این کارگاه با تشریح مهارت های زندگی با محوریت ازدواج آسان گفت: خانواده ها نقش مهمی در ترویج ازدواج آسان دارند، لذا بنا بر شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه کنونی نیاز است در برخی رسم و رسومات گذشته تجدیدنظر شود و سنت ازدواج آسان به تأسی از اهل بیت(ع) جایگزین سنت های دست و پاگیر امروزی شود.

 

 

وی با اشاره به آمار طلاق گفت: اکثر جدایی ها بعلت عدم شناخت زوجین به ویژه خوارهان از مهارت های زندگی اتفاق می افتد، برای جلوگیری از این اقدام لازم است در ابتدای زندگی با مشورت بزرگترها و مشاورین پیش از ازدواج شناخت کامل زوجین از هم حاصل شود و پس از آن با پایین آوردن سطح توقعات طرفین می شود یک زندگی ساده، پایدار و پر از محبت را آغاز نمود.

 

ترکاشوند عنوان کرد: گرچه مشکلات اقتصادی، بیکاری یا نداشتن شغل مناسب برای جوانان از علل مهم تأخیر در ازدواج است اما مشروط کردن آغاز زندگی به  تهیه جهیزیه و تجمل‌ گرایی از دیگر عوامل عدم دستیابی به ازدواج آسان است.

 

انتهای پیام/