اسلام آباد خبر15:17 - 1401/03/30

تاریخ سازی بچه‌های کوه مبارک/ پُر ادعای پوشالی، شکار سامانه موشکی ایران شد!

تاریخ سازی بچه‌های کوه مبارک/ پُر ادعای پوشالی، شکار سامانه موشکی ایران شد! : انهدام پهباد فوق پیشرفته گلوبال هاوک آمریکایی در خلیج فارس، هیمنه پوشالی شیطان صفتان جهانی را باری دیگر شکست. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز؛ در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک متعلق به نیروی دریایی آمریکا بعد از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. با این وجود، مقامات آمریکایی مدعی شدند که این پهپاد در حال پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده‌است.


آمریکایی ها که بارها و به دفعات زیاد حدود حریم هوایی و حتی دریایی ایران را نقض کرده اند، این بار نیز با به پرواز در آورردن یکی از پیشرفته ترین پهبادهایشان و ورد به حریم هوایی کشور در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک به دنبال نهایی کردن نیت شومی دیگر بودند که با پاسخ اقتدار نیروهای جان برکف هوافضای سپاه مواجه شدند.

این پاسخ قاطع نظامی که منتج به سرنگونی ابرپهاد آمریکایی در خلیج فارس گردید، تمام کارشناسان نظامی جهان را مبهوت خود ساخت، چرا که ردگیری و انهدام فوق پیشرفته ترین پهباد نظامی آن هم با آن اسم و رسمی که در سطح پهباد های دنیا از خودش به جای گذاشته بود، کار آسانی نبود.

بمب رسانه ای در سطح جهان منفجر شد

اقدام تیزبینانه نیروهای ولایی هوافضای سپاه پاسداران در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک باعث گردید که رسانه های جهان نیز همانند انفجار یک بمب اتمی، خبر انهدام غول هوایی امریکا را در همان ساعات اولیه در سراسر دنیا مخابره کنند و تیتر یک رسانه های جهان شود، تا جایی که خبرگزاری رویترز و راشاتودی اظهار کردند: سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرزهای ایران قیمت نفت را ۳ درصد بالا برده است. این سرنگونی همچنین حیرت و تعجب بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی را برانگیخته است.

“اولریکه فرانکه” کارشناس شورای اروپایی روابط خارجی آمریکا با اشاره به پیچیدگی و پرهزینه بودن پهپاد گلوبال هاک نوشت: از دست دادن یک پهپاد گران قیمت گلوبال هاوک خسارت بزرگی برای آمریکا است بخصوص که طوری طراحی شده است که در ارتفاع بسیار بالا پرواز کند و آسیب ناپذیر باشد.

این کارشناس اروپایی تاکید کرد: از دست دادن این گلوبال هاوک یا “تریتون” که نسخه جدیدتری از گلوبال هاوک است لطمه بزرگی به آمریکا می‌زند و حتی ممکن است به صادرات این سامانه‌های جاسوسی آمریکایی ضربه بزند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی پیرامون حمله ایران به پهپاد آمریکایی که وارد خاک جمهوری اسلامی شده است، مطلبی مفصلی برای این موضوع نگارش کرد.

الجزیره انهدام هواپیمایی آمریکایی را پیام روشن تهران به تنش‌آفرینی‌های واشنگتن اعلام کرد. همچنین این رسانه پیام ایران به آمریکا را طبیعی دانست که در مقابل تهدیدهای آمریکا صورت می‌گیرد.


شبکه خبری المیادین هم در گفتگویی با یکی از کارشناسان برجسته امنیتی و سیاسی منطقه درباره دلایل ایران برای هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی صحبت کرد. المیادین نوشته است که منهدم شدن پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خلیج‌فارس انتخاب جنگ با ایران را توسط احزاب و گروه‌های داخلی آمریکا بسیار ضعیف‌تر می‌کند، ولی از سوی دیگر اعتقاد برخی را برای جنگ با ایران تقویت خواهد کرد.

شبکه خبری العالم نیز در گزارشی به موضوع انهدام پهپاد آمریکایی اشاره پرداخت. این رسانه عرب‌زبان نوشته است: «آیا ترامپ با اصرار بر استمرار اشتباهاتش درخصوص ایران به نتیجه مطلوبش یعنی وادار کردن جمهوری اسلامی به مذاکره خواهد رسید؟ در چه شرایطی می‌توان ترامپی آرام گرفته در مقابل ایران را تصور کرد؟ آیا ترامپ درصدد پاسخگویی به سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران برخواهد آمد؟ چگونه؟ و….»

خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم در گزارشی با مشروع دانستن انهدام هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تأکید قبلی ایران مبنی بر خط قرمز بودن ورود به حریم این کشور توسط آمریکا اشاره کرد. این خبرگزاری نوشته است: «برخورد ایران در حوزه نظامی کاملاً حرفه‌ای است و ایران در حوزه سیاست خارجی به عنوان یک بازیگر معقول محسوب می‌شود.»
دامنه پرداختن به این موضوع تا جایی فرا رفت که اقتدار نظامی ایران بیش از پیش برای جهانیان به اثبات رسید و امروز تمام قدرت های نظامی جهان ایران را در صف پرچمداران مبارزه در حریم هوا و دریا می دانند.

حال پس از گذشت سه سال از وقوع این اقدام غرور آفرین، سالروز این اقدام میمون و مبارک در اذهان عمومی به فراموشی نرفته است و مردم ایران اسلامی نیز با واکنش های حقیقی و مجازی ، این روز بزرگ را گرامی می دارند.

حاصل مقاومت در جنگ تحمیلی، پیشرفت چشم گیر نظامی است


محسن صادقی یکی از شهروندان بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار هرمز در این رابطه اظهار کرد: دوران جنگ تحمیلی را به خوبی به یاد دارم که با دست خالی در برابر تجاوز بیگانگان ایستادگی کردیم.

به گفته صادقی، آن روزها حتی سیم خاردار نداشتیم و مجبور بودیم برای دریافت اندک تجهیزات نظامی به کشورهای مختلفی در سراسر جهان روی بزنیم و امروز حاصل مقاومت مردمان فهیم ایران اسلامی، پیشرفت در صنعت دفاعی است.

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: وجود امنیت را کسانی بیشتر درک می کنند که در بحران های امنیتی یک کشور، شرایط رل با گوست و پوست خود لمس کرده اند، و جنگ ۸ ساله با کشور عراق نمونه این موضوع می باشد.

رزمنده بندرعباسی با اشاره به اینکه امنیت ریشه در بخش های زیادی دارد خاطرنشان کرد: امنیت نظامی را نمی توانیم در پرتو امنیت هایی نظیر اقتصادی و .. کاهش دهیم و کشوری می تواند اقتدار خود را حفظ نماید که ا امنیت نظامی خوبی برخوردار باشد.

انهدام پهباد امریکایی مرا ذوق زده کرد


امینه محسنی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: روزی که خبر انهدام پهابد فوق پیشرفته امریکایی را شنیدم  ذوق زده بودم در پوست خود نمی گنجیدم و شوق احساساتی ام مرا بسیار مسرور ساخته بود.

بانوی بندرعباسی با بیان اینکه شاید تا آن روز به این اندازه به اقتدار نظامی کشور پی نبرده بودم اما انهدام ابر پهاد جهانی مرا به مزیت ها و توان دفاعی کشور به درجه اطمینان رساند.

محسنی ضمن قدردانی از نیروهای نظامی کشور گفت: سایه امنیتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر سر مردم کشورش گسترده است را باید قدر بدانیم و همه مردم کشور برای پیشرفت در تمام ابعاد جامعه در تلاش باشند.

قدردان تلاش های شجاعانه هستیم


مرتضی درویشی یکی از دانشجویان بندرعباسی نیز در این رابطه گفت: به زعم خودم قدردان اقدام شجاعانه نیروهای نظامی و خدوم هوافضای سپاه در جنوب کشور هستیم.

درویشی اظهار کرد: به خوبی از موقعیت امنیتی کشورهای همسایه در سالیان اخیر آگاه هستیم و این آگاهی می تواند ما را به درجه شناخت نسبت به توانمندی هایان برساند.

به گفته این دانشجوی بندرعباسی، امروز هیچ ابر قدرتی نمی تواند برای مردمان این کشور خط و نشان بکشد و جوانان برومند این سرزمین هر لحظه آماده پاسخگویی به یاوه گویی های دشمنان هستند.

درویشی در پایان با اشاره به اینکه خود را ملزم به فراگیری دانش دانسته ام، خاطرنشان کرد: با علم و تحصیل و عملیاتی سازی دانسته هایمان می توانیم در ابعاد مختلف جامعه نقش آفرینی داشته باشیم تا پیشرفت هایمان خاری در چشم دشمنان این مرز و بوم باشد.

انتهای پیام/