اسلام آباد خبر14:43 - 1401/04/13
امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد:

غفلت از غدیر عاشورا را رقم زد/پیام غدیر باید به نسل جوان و نوجوان ما رسانده شود

امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ غفلت از غدیر عاشورا را رقم زد، گفت: پیام غدیر باید به نسل جوان و نوجوان ما رسانده شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه هماهنگی ستاد غدیر شهرستان با حضور مدیران در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر خم گفت: غفلت از غدیر عاشورا را رقم زد، لذا همه مسئولین شهرستان وظایف بسیار مهمی در این راستا دارند وباید برنامه ها درخور شأن امیرالمومنین و غدیر اجرا شوند تا ارتباط لازم برقرار شود و پیام غدیر به نسل جوان و نوجوان ما رسانده شود.

 

وی عنوان کرد: برنامه ریزی شده که به مدت 10 روز از عید قربان تا عید غدیر هر روز یا هر شب برنامه های متنوع فرهنگی در راستای نشاط جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شود.

 

 

امام جمعه  شهرستان گفت: برنامه های متنوع برپایی غرفه های مشاوره، کار با کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، صنایع دستی، ایستگاه صلواتی، اطعام علوی، پخت غذا غرفه بچه شیعه و برپایی سیاه چادر با عرضع محصولات بومی و محلی برای این ایام پیش بینی شده است.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ابتدای این جلسه برنامه های فرهنگی-هنری پیشنهادی از جمله؛ محفل شعر وعصرموسیقی با موضوع غدیر را مطرح کرد و گفت: همه ادارات باید از موازی کار دوری کنند و همه برنامه ها با شکوه تمام با هماهنگی ستاد غدیر شهرستان برگزار شود. 

 

 

سرهنگ سلطانقلی فرمانده سپاه اسلام آبادغرب عنوان کرد: غدیر یک فرهنگ گرانبهاست و هرچه از دستمان بر می آید باید برای غدیر انجام بدهیم.

 

 

وی افزود: بازسازی واقعه غدیر یکی از برنامه های مهم است چون برخی افراد منکر این واقعه مهم تاریخی شده اند لذا باید به گونه ای عمل شود و فرهنگ سازی شود که مردم خودشان همچون ایام محرم عهده دار این مناسبت مذهبی عظیم شوند.

 

سرهنگ مبارکی نیز با تبریک ایام ماه ذی الحجه گفت: نیروهای خدوم انتظامی در تمامی مناسبات و مراسمات ایام ولادت و شهادت گوش به فرمان ولایت و در خدمت مردم بوده و هستند.

 

عیسی ترنج رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز پیشنهاد برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی خانوادگی توسط هیئت ورزش های همگانی را داد.

 

 

مدیران حاضر در جلسه پیشنهادات و نکته نظرات خود را جهت برگزاری هر چه بهتر این مراسمات اعلام نمودند.