اسلام آباد خبر15:36 - 1401/04/23
در حاشیه بیست و هشتمین سفر استانی هیئت دولت به استان کرمانشاه؛

جزئیات حضور نماینده رئیس جمهور در سفر به شهرستان اسلام آبادغرب+تصاویر

در حاشیه بیست و هشتمین سفر استانی هیئت دولت به استان کرمانشاه، وزیر آموزش و پرورش بعنوان نماینده رئیس جمهوربه اسلام آبادغرب سفر کرد و مشکلات شهرستان را زبان مردم و مسئولین این شهر شنید.

به گزارش اسلام آباد خبر ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش  نماینده ویژه رئیس جمهور در بیست و هشتمین سفر از سفرهای ریاست جمهوری  صبح امروز در آغاز ورود به اسلام آبادغرب با همراهی امام جمعه، نماینده شهرستان فرماندار و مسئولین شهرستان در مزار شهدای این شهر حاضر شده و به مقام شامخ شهدای شهر شهیدان مرصاد ادای احترام نمود.

 

دکتر نوری در ادامه با همراهی مسئولین مذکور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان در منزل شهیدان والامقام بندر شفیعی نیا و احمد شفیعی زاده حاضر شده و از خانواده این شهدا دلجویی و تجلیل نمود.

 

در ادامه نماینده رئیس جمهور با همراهی نماینده شهرستان، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان از منطقه ویژه، پتروشیمی و گلخانه کوثر و یک واحد تولیدی راکد در اسلام آبادغرب بازدید نمود و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارگران آشنا شد.

 

بخش پایانی سفر نیم روزه نماینده رئیس جمهور در اسلام آبادغرب حضور در شورای اداری شهرستان  و دیدار با منتخبین مردمی در مجتمع غدیر اسلام آبادغرب بود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آباد غرب در این جلسه اظهار داشت: با حضور آیت الله رئیسی امید در دل مردم زنده شده ولی آهنگ تغییر خیلی کند است نباید اجازه بدهیم برخی ها مردم را نا امید کنند، مدیران ناکارآمد و کسانی که ترک فعل دارند باید تعیین تکلیف شوند.

 

 

وی با برشماری مشکلات مهم شهرستان عنوان کرد: زیبنده نیست در نیمه دوم انقلاب برخی روستاها با تانکر آب به آنها رسانده شود، آمار بیکاری ۴۰ درصدی شهرستان اسلام آبادغرب یکی از دردهای آزار دهنده مردم و مدیران شهرستان است.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد گفت: ظرفیت هایی که در دل این شهرستان  وجود دارد که موجب می‌شود یک  امید بسیار مضاعفی در دل همه مردم ایجاد می‌کند، شهرستان اسلام آباد غرب  قابلیت  این را دارد که  به عنوان  قطب صنعتی ورزشی  هنری  گردشگری در حوزه های مختلف  نه تنها  برای شهرستان اسلام آبادغرب   بلکه برای  همه استان و برای بخش مهمی  از کشور  این خدمات رسانی و خدمت انجام دهد.

 

مجتبی بخشی‌‌‌پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو به بخشی از مشکلات اقتصادی و بیکاری در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: افزایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم باشد.

 

وی سپس به پروژه‌ راه آهن اسلام آباد اشاره کرد و اظهار داشت: احداث این پروژه جز مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و با ۸۳ درصد پیشرفت متوقف گردیده است، اکنون با سفر رئیس جمهور اعتبار خوبی برای این پروژه اختصاص داده شده است که انتظار داریم  دستورات لازم و سریع برای ادامه کار داده شود.

 

 

دکتر بخشی پور سپس به مشکلات  حوزه مسکن اشاره کرد و خواستار دستور مجوز دانشگاه فرهنگیان در اسلام آبادغرب شد.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در خاتمه سخنانش گفت : در حوزه پتروشیمی مردم به شدت گله مند هستند،چرا پیشرفت فیزیکی ۱۱درصد اما تخصیص مالی ۱۸ درصد است این به هیچ عنوان قابل قبول نیست و انتظار داریم که با آمدن مدیرعامل جدید از نیروهای بومی استفاده شود.

 

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب در آغاز مراسم شورای اداری ضمن خیرمقدم به وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان هیئت دولت گفت: شهرستان اسلام آبادغرب بیش از 300 بار مورد حملات موشکی قرار گرفته و شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است این شهرستان از نظر زیرسازی ها، مبلمان شهری، فضای آموزشی نیاز به اعتبارات و توجه ویژه دارد.

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اسلام آبادغرب بزرگترین  شهرستان استان است با جمعیتی بالغ بر ۱۵۱ هزار نفر جمعیت و دارا بودن دو بخش وضعیت بیکاری این شهرستان حق  این مردم نیست.

 

کرمی سپس به مشکلاتی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت : اسلام آبادغرب قطب کشاورزی و پایتخت بلوط ایران است مشکلاتی همچون عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی جاده های بین المزارع، عدم اختصاص اعتبارات کم بهره به کشاورزان دیم کار، عدم بهره برداری گلخانه کوثر و مشکلات دیگری وجود دارد که در این راستا ما خواستار توجه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم برای رفع مشکلات کشاورزی هستیم.

 

فرماندار اسلام آباد غرب در ادامه سخنانش به طرح های صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت : اسلام آباد غرب با دارا بودن دو شهرک صنعتی، دارای ۴۴ واحد صنعتی است که متاسفانه ۱۵ واحد فعال و ۲۹ واحد غیر فعال دارد.

 

حمید رضا کرمی سپس به موضوع کارخانه های فرو آلیاژ، خمیر مایه و کاشی کاژه اشاره کرد و گفت  : کارخانه فروآلیاژ منگز متحد شرق آسیا اولین پروژه استان با جذب سرمایه‌گذار خارجی است که این افتخار بزرگی است که توانسته است به تعداد ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند و کارخانه خمیر مایه با اشتغال ۱۸۰ نفر و تولید سالانه 3.200 تن خمیر مایه در کشور جایگاه خوبی دارد در کارخانه کاشی کاژه که بالغ بر ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند یکی از کارخانه هایی است که صادرات به کشور های همسایه هم دارد لذا در این راستا خواستار تهسیلات لازم هستیم که بتوانیم در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 

 

فرماندار اسلام آباد غرب در خاتمه سخنانش اظهار داشت: مردم اسلام آبادغرب با توجه به محرومیت، مظلومیت، بمباران و شهدایی که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند، چیزی جز حقشان را نمی‌خواهند و حق این مردم بیکارترین شهرستان نیست خواهشمندیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که مدیون این مردم مظلوم نباشیم.

 

دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش در اسلام آبادغرب در این جلسه گفت: از شعارهای مهم و اساسی دولت سیزدهم عدالت و شفافیت است ودر این راستا کارهای مهمی انجام شده است.(لینک خبر)

 

پایان بخش این برنامه اهدای هدیه هنری به وزیر آموزش و پرورش و نماینده دولت از سوی هنرمندان و مسئولین شهرستان بود. در حاشیه این دیدار جمعی از فرهنگیان مشکلات و درد دل های خود را از جمله استخدام نیروهای جدید و مربیان مهدکودک با وزیر آموزش و پرورش بیان نمودند.