اسلام آباد خبر08:41 - 1401/05/02
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه صورت گرفت؛

اجرای خیابانی جشنواره تئاتر ملی مرصاد در اسلام آبادغرب+تصاویر

اجرای خیابانی دوازدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد از 29 تیر لغایت 5 مرداد به دبیری سعید نوروزی در شهرهای اسلام آبادغرب، اصفهان، خرمشهر، زاهدان، کرمان، بروجرد و شاهین شهر با 26 اجرا توسط 9 گروه نمایشی منتخب و برگزیده برگزار می شود.اولین روز جشنواره با اجراهای نمایش "فشنگ کَشکی" به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی پژمان مهراب پور از شهرستان خرمشهر، در صحن مسجد جامع این شهر در روز چهارشنبه 29 تیر 1401 آغاز شد.

 

در همین راستا شامگاه روز گذشته شنبه یک مرداد ماه نمایش “کوچ” به کارگردانی آرش منصوری ساعت ۲۰ در مسکن مهر شرف آباد اسلام آباد غرب، همچنین نمایش “نامه رسان” به کارگردانی سید حسام الدین شریعتمداری از بروجرد هم ساعت ۲۱ در پارک ولایت اسلام آباد غرب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و فرماندار شهرستان در جمع هنرمندان و هنردوستان شهرستان اجرا گردید.

 

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب در پایان این اجراها به هنرمندان خداقوت گفتند.

 

 علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان اجرای هنرمندان در جمع عوامل اجرایی و نظارتی جشنواره تئاتر ملی مرصاد در تالار غدیر حضور پیدا کرد و از زحمات ایشان قدردانی نمود.

 

وی عنوان کرد: تلاش ما رفع دغدغه مدیران جشنواره جهت قرار گرفتن جشنواره در سرفصل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد می باشد که با این مهم می توان برای بالا بردن سطح کمی وکیفی آثار جشنواره برنامه ریزی نمود.

 

صفدری با اشاره به لزوم حمایت بیش از پیش از هنرمندان و تیم های هنری بومی استان، بر تجربه نگاری و ثبت تجربه های کسب شده از جشنواره های ادوار مختلف توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر ملی مرصاد جهت افزایش سطح دانش هنرمندان و عوامل اجرائی تأکید نمود.

 

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در این دیدار با اشاره به مشکلات اقشار مختلف فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته و حال تقدیر و تشکر نمود و بر تداوم حمایت ها جهت شکوفایی ظرفیت گسترده اقشار مختلف  فرهنگی و هنری شهرستان تأکید نمود.

 

سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در این دیدار با ارائه گزارشی به مشکلات و کاستی های جشنواره اشاره کرد و گفت: تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه فقط هنر نیست بلکه باید با دید تاریخ و مقاومت این خطه به این مقوله فرهنگی و هنری نگاه کرد و از این ظرفیت برای معرفی بیشتر استان و شهرستان بهره برداری نمود و همچنین با استفاده از ابزار هنر جنایت های منافقین را برای جهانیان به ویژه نسل جوان کشور به تصویر کشید.