اسلام آباد خبر12:52 - 1401/05/02
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

26 نمایش خیابانی همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در سطح کشور اجرا خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اجرای نمایش های خیابانی دوازدهین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در چهار شهرستان اسلام آبادغرب، خرمشهر ، تهران و اصفهان خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،علی صفدری  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه اجرای خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد اظهار کرد:  بخش خیابانی جشنواره در روزهای ۲۹ لغایت ۵ تیر مرداد ماه در ۴ شهرستان اصفهان، خرمشهر، تهران و اسلام آبادغرب برگزار  می شود.

 

 وی افزود: ۹ گروه نمایش خیابانی  استان های اصفهان( دو گروه)  سیستان و بلوچستان(زاهدان) ، کرمان، لرستان (بروجرد)، همدان، کرمانشاه (اسلام آباد غرب) و خوزستان(خرمشهر) در این جشنواره حضور دارند.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه افزود: اجرای نمایش از تاریخ ۲۹ تیرماه تا ۵ مردادماه در شهرستان‌های کشور به مناسبت ۵ مرداد روز ملی کرمانشاه برگزار خواهد شد و مجموعاً ۲۴ نمایش در سطح کشور به همین مناسبت انجام خواهد شد. 

 

صفدری افزود: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از چهار گروه برگزیده جشنواره و اجرای گروه ها در شهر تهران می باشد که این اتفاق در نوع خود برای جشنواره مرصاد ارزنده است و قرار است گروه های نمایش خیابانی منتخب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه در تهران به اجرای نمایش بپردازند. 

 

وی افزود: چهار شهرستان خرمشهر، اصفهان، اسلام آبادغرب و تهران میزبان اجراهای نمایشی بخش خیابانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: 3 گروه نمایشی از اسلام آبادغرب، همدان و بروجرد در شهرستان اسلام آبادغرب حضور پیدا خواهند کرد و 12 نمایش برای این گروه ها پیش بینی شده است. 

 

صفدری در پایان از حمایت های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ادارات و نهادهای سطح استان برای حمایت و مشارکت در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تقدیر و تشکر کرد.