اسلام آباد خبر14:26 - 1401/05/12
نقدعلی در گفت و گو با راه دانا:

روحانی در گعده های خصوصی به نمایندگان توهین می کند/ از شان مجلس با ابزار قانونی صیانت خواهیم کرد

روحانی در گعده های خصوصی به نمایندگان توهین می کند/ از شان مجلس با ابزار قانونی صیانت خواهیم کرد نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه موارد تخلفات و سوء سیاست های رئیس جمهور سابق در قوه قضائیه باید به سرعت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: نمایندگان با ابزار قانونی و بازوی نظارتی پیگیر تخلفات روحانی بوده و از شان و جایگاه مجلس صیانت خواهند کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به برگزاری گعده های رئیس جمهور سابق با دستور کار توهین به مجلس و نمایندگان گفت: عملکرد آقای روحانی و ظلمی که در طول 8 سال گذشته بر کشور روا داشت بر کسی پوشیده نیست، روزی نبود که سوء سیاست گذاری های دولت روحانی بستر اعتراضات در مقابل مجلس یا حوزه های انتخابیه را فراهم نکند، اعتراضاتی که هر کدام می توانست مقدمه آشوب یا اغتشاش در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه خالی کردن خزانه، دخالت های ارزی، دخالت های بورسی و نحوه فروش نفت تنها بخشی از سوء مدیریت رئیس جمهور سابق بود، عنوان کرد: چندین پرونده در خصوص هر یک از این موارد به قوه قضائیه ارجاع شده ضمن اینکه پویشی به کمیسیون اصل 90 درخصوصشکایت از حسن روحانیارجاع شده بود که به قوه قضائیه فرستاده شد.

نقدعلی با بیان اینکه قوه قضائیه باید به این مسئله ورود جدی داشته باشد تا یک بار برای همیشه روحانی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد، ادامه داد: نباید کسی فکر کند می تواند هر کاری دلش خواست انجام دهد و بدون پاسخگویی در برابر ملت از چنگ قانون فرار کند.

با ابزار قانونی تخلفات رئیس جمهور سابق را پیگیری خواهیم کرد

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه انسانهای فرافکن توپ را در زمین طرف مقابل می اندازند تا با فرار رو به جلو دیگران را مقصر جلوه دهند و اذهان عمومی را منحرف سازند، تاکید کرد: آقای روحانی در تمام 8 سال گذشته از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و دیگران را مقصر دانست و امروز هم با گعده های خصوصی و توهین به مجلس و نمایندگان افکار عمومی را منحرف می کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور سابق اگر تصور می کند که مجلس زمینی در اختیار او قرار می دهد که با خبرسازی و دهن کجی به ملت، مملکت را به هم بریزذ سخت در اشتباه است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس از مبادی قانونی تخلفات روحانی را به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند.

نقدعلی با اشاره به اینکه ذیل بند 234 آیین نامه داخلی مجلس مواردی از تخلفات رئیس جمهور سابق در عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و همچنین تصمیمات خلاف قانون تهیه کردیم که با استفاده از اختیارات قانونی، این موارد را به قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد، ادامه داد: جناب آقای اژه ای، رئیس قوه قضائیه باید به سرعت به موضوع شکایت از حسن روحانی رسیدگی کرده و پرونده وی را به جریان بیندازد تا یک بار برای همیشه روحانی پای میز محاکمه حاضر شده و پاسخگوی عملکرد خود باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان با ابزار قانونی و بازوی نظارتی تخلفات رئیس جمهور سابق را پیگیری و از شان و جایگاه مجلس صیانت خواهند کرد.