اسلام آباد خبر15:17 - 1401/05/23

مرز خسروی رسماً بازگشایی شد/ مهیا بودن زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی

مرز خسروی رسماً بازگشایی شد/ مهیا بودن زیرساخت‌ها برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی : مرز خسروی، قدیمی‌ترین گذرگاه غربی کشور صبح امروز با حضور مقامات عراقی و ایرانی به صورت رسمی بازگشایی شد. پیش بینی می‌شود به صورت روزانه ۱۰۰ زائر برای تشرف به عتبات مقدسه از این مرز تردد کنند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرز خسروی از دیرباز پذبرای زائران عتبات عالیات بوده و با داشتن کمترین فاصله تا کربلای معلی گذرگاه مناسبی برای زوار است.

مرز خسروی از درگاه های ورودی و خروجی مسافران عتبات عالیات است و   مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

پیش بینی تردد روزانه ۱۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

به گزارشمرصادنیوز، محمد حیدری در آیین بدرقه و مشایعت زائران اربعین حسینی در بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: امروز آیین بدرقه و مشایعت بهترین بندگان خدا را در مرز خسروی، مرز مهر و محبت به امام حسین(ع)، مرز پایمردی، غیرت، شرف و عزت ایران اسلامی را داریم و شاهد بدرقه زائران دلباخته هستیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: خدا را شاکریم و از همه مسئولان عالی نظام از جمله رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار مردمی و انقلابی کرمانشاه که برای بازگشایی این مرز تلاش کردند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی همچنین از مسئولان محلی استان و طرف عراقی، استاندار دیالی، خانقین و مسئولان امنیتی عراق تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: این آغاز یک راه طولانی است و آن شاء الله برنامه ای مستمر در طول سال باشد.

حیدری افزود: خسروی مرکز تردد زائران در طول تاریخ بوده است و امروز به تاریخ طولانی خود برگشته است، همه امکانات و تمهیدات لازم برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه پیش بینی شده تا مرز ۱۰۰ هزار نفر در طول روز زائر خواهیم داشت؛ همچنین مرز سومار به عنوان مرز پشتیبان برای زائرانی که با کامیون و خودرو شخصی تردد خواهند داشت مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدری در پایان از زائران دعوت کرد که مرز خروج و بازگشت خود را خسروی انتخاب کنند.

 

 


بازگشایی مرز خسروی مرهون رشادتهای شهدای مدافع حرم

به گزارشمرصادنیوز، حجت الاسلام صادق صالحی امام جمعه قصرشیرین در آیین بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی مرهون شهدای مدافع حرم است؛ ما این رخداد مبارک را به فال نیک میگیریم.

امام جمعه قصرشیرین گفت: فوائد  بازگشایی مرز خسروی نه تنها برای مردم محلی بلکه برای کل استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه دروازه کربلاست، گفت: هر کسی باید تلاش کند در حد توان خود سنگی از پیش پای زائران امام حسین(ع) بردارد.

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: شور و هیجان استقبال از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در استان  ما باید نسبت به سایر استانها بیشتر باشد.

وی از تلاش ها و پیگیری رییس جمهور محترم، وزیرکشور، استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان محلی برای بازگشایی مرز تقدیر و تشکر کرد.


مرز خسروی تا پایان اربعین باز است/ موکب داران می توانند از مرز سومار عبور کنند/ کاپوتاژ ماشین از مرز سومار


محمد حیدری در گفتگو با خبرنگارمرصادنیوزبا بیان اینکه همه مرزهای ما در استان های خوزستان،  ایلام و کرمانشاه تا پایان اربعین فعالیت خواهند داشت، اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم تا در طول سال هم زائران بتدانند از خسروی عبور کنند و تردد داشته باشند.

فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: هفته گذشته با فرماندار خانقین جلسه برگزار شد و یکی از برنامه ها تداوم عبور زائران از مرز خسروی بود و برادران عراقی برای مطرح کردن این موضوع و دریافت اجازه نامه  قول مساعد دادند تا در طول سال شاهد رفت و آمد زائران از این مرز پربرکت باشیم.

این مسئول عنوان داشت: مسئله تجارت مسئله مهمی در رابطه با تعاملات ما با کشور عراق است و مرز خسروی یکی از نقش های مهم را ایفا می کند و در زمینه تبادلات تجاری مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در حال فعالیت است و ما انتظار داریم دولت عراق در زمینه تردد زائران همکاری لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: انتظار می رود تا با همکاری طرف عراقی در کنار تبادلات تجاری مباحث فرهنگی و مذهبی هم داشته باشیم و به پیشینه تمدنی و تاریخی که مردم کرمانشاه به آن می بالند و خدمت گذار زائران بودند، برگردیم.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: تا پایان اربعین مرز خسروی باز است و آماده پذیرایی از هر تعداد زائر هستیم که از مرز خسروی قصد عبور دارند و در قصرشیرین و مرز خسروی بیش از هزار و ۵۰ تخت هتلینگ، ۲۳ اقامتگاه مناسب، حسینیه ها، مساجد و منازل مردم درها به سوی زائران باز است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کسانی که در امر مواکب خدمات رسانی دارند می توانند از مرز سومار اقلام، امکانات و ملزومات مواکب را از این مرز عبور دهند و کسانی هم که قصد دارند با ماشبن شخصی به عراق سفر کنند می توانند از مرز سومار ماشین های خود را کاپوتاژ کنند.


تامین امنیت کامل خسروی/ زیرساخت ها برای پذیرایی از زوار مهیا است

سرهنگ محمد باقر نجفی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: مرز خسروی از امنیت کامل برخوردار است و هیچ دغدغه ای در زمینه خروج و عبوز زوار نداریم.

فرمانده مرزبانی قصرشیرین افزود: مرزبانی حداکثر توان خود را در مرز خسروی با استفاده از نیروهای کمکی به کار گرفته است و تعاملات خوبی با کشور عراق داشته ایم و جلساتی به صورت هفتگی، روزانه و حتی ساعتی با مقامات عراقی برگزار می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: تا منظریه همه زیر ساخت ها آماده و مهیا است و قطعا در آن سوی مرز هم همکاران ما رصد و کنترل عملیاتی دارند و نمی گذارند مشکلی پیش بیاید.

سرهنگ نجفی عنوان کرد: امنیت مطلوب و خوبی برقرار است و خواهد بود و ان شالله خروج امروز مقدمه ای برای بازگشایی دائمی مرز باشد و ما بتوانیم در مرز میزبان خوبی باشیم.

وی با دعوت از زوار اربعین برای انتخاب این مرز گفت: مردم مطمئن باشند مرز خسروی بسیار امن و دارای زیرساخت های بسیار مناسب است.

انتهای پیام/