اسلام آباد خبر21:08 - 1401/05/31

سجادی: الزام برای حضور بانوان در ورزشگاه تعهدی است که وزیر قبلی با مراجع بین‌المللی داشتند/ برگزاری انتخابات کمیته المپیک تکلیف است

سجادی: الزام برای حضور بانوان در ورزشگاه تعهدی است که وزیر قبلی با مراجع بین‌المللی داشتند/ برگزاری انتخابات کمیته المپیک تکلیف است : وزیر ورزش و جوانان گفت: نمی‌توانم قول بدهم که در روز خاصی بانوان در استادیوم‌ها حاضر خواهند بود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بعد از فینال والیبال قهرمانی آسیا نوجوانان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نایب قهرمانی نوجوانان خیلی خوشحالیم. کسب مقام نایب قهرمانی برای ایران کمتر از قهرمانی نیست. به بازیکنان و کادر فنی این مقام و کسب سهمیه جهانی تبریک می‌گویم. این مقام واقعا ارزشمند است. فقط حدود ۱۰ روزی است که درگیر برگزاری هستند. امروز این میزبانی به بهترین شکل به پایان رسید.

سجادی گفت: همه ما دوست داشتیم تیم ایران قهرمان شود اما همان طور که دیدید هر تیمی که در همه پست‌ها بهتر و هماهنگ‌تر باشد نتیجه به نفعش خواهد شد. به ژاپن هم تبریک می‌گویم. در مسابقات جوانان بحرین هم همزمان امروز با ژاپن بازی داشتیم که برنده دیدار شدیم. در سالن همجوار هم میزبان رقابت‌های جوانان بسکتبال بودیم. فردا هم میزبان دبیرکل هستیم. زنان هم که تیم کره را در فیلیپین شکست دادند که جای خسته نباشید دارد. خدا را شکر روز خوبی بود و دنیای ورزش پویا است و این جذابیت ها را دارد. امیدواریم که تیم نوجوانان را با سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تدارک بیشتر راهی مسابقات جهانی کنیم.

سجادی همچنین تصریح کرد: باختن همیشه هم بد نیست و فدراسیون والیبال قطعاً تلاش خواهد کرد تا تیم نوجوانان ایران را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کند. قول می‌دهم خیلی بهتر از سال‌های گذشته از والیبال حمایت کنیم.

وزیر ورزش درباره دلیل برد ژاپنی ها افزود: میانگین قد بازیکنان ما از ژاپن بالاتر بود. مشخص بود که تدارکات آنها بیشتر بود اما ما میزبان بودیم و دوست داشتیم در کشورمان قهرمان شویم اما ورزش همین است.

او در پاسخ به این سوال که حمایت وزارت ورزش از فدراسیون والیبال در آینده چه خواهد بود، گفت: قول می‌دهم بیشتر و بهتر از قبل از نظر کمی و کیفی باشد.

وی در مورد بودجه اندک والیبال گفت: حتما بودجه کل فدراسیون‌ها جوابگوی نیاز آنها نیست منتهی ما هم یک بضاعت داریم. برحسب آن بضاعت معاون قهرمانی، معاون مالی و روسای فدراسیون‌ها کارشناسی می‌کنند و به یک عدد و رقم می‌رسند و در نهایت تفاهم می‌شود. منتهی فدراسیونی مثل والیبال از سایر منابع هم بهره مند می‌شود. مقداری به هنر فدراسیون‌ها و نوع رشته هم بستگی دارد. والیبال سازو کار راحت تری دارد و داورزنی هم هیچ موقع فشار و گله خاصی از وزارت نداشته است.

وی گفت: می‌دانیم که کجا و در چه شرایطی باید بیشتر در خدمت فدراسیون‌ها باشیم. امیدواریم در سال جدید نسبت به افزایش بودجه والیبال تجدید نظر شود. خیلی از رشته ها مثل والیبال تیمی اند. یک سفر معمولی حتی داخلی هزینه زیادی دارد و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. ما هم نسبت بودجه ای که افزایش داشتیم آنهم ۹ درصد بوده در خدمت آنها خواهیم بود.

سجادی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک و اینکه صالحی امیری گفته اگر به تعویق بیفتد مقصر وزارت است، بیان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو تیم همکار و مدیریتی در ورزش هستند. هیچ وقت اجازه نمی‌دهم بگویم چه کسی مقصر است. همه فدراسیون‌ها، انجمن ها، باشگاه ها و در راس آنها وزارت همه همکاری می‌کنند و هیچ کس به دنبال مقصر نیست. ما یک تکلیف قانونی داریم که باید به بهترین شکل انتخابات برگزار شود. پولادگر هم همیشه اشاره کرده‌ که یکی از نشانه های موفقیت این است که انتخابات در موعد مقرر و با نظم برگزار شود.

وی افزود: در جلسه ای در آموزش و پرورش خبرنگاری پرسید انتخابات بدمینتون چه می‌شود گفتم بدمینتون انتخابات ندارد. 4 سال قانونی تمام شده و فردا مجمع آن است. در آن مجمع تصمیم گرفته می‌شود که چه کسی سرپرست شود. فکر می‌کنم قرار است خود پوریا انتخاب شود. مجمع رای می‌دهد و دوره سرپرستی آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که در این صورت مجمع کمیته ملی المپیک از وجاهت قانونی خواهد افتاد، ادامه داد: نه، مجمع انتخاباتی المپیک به یک فدراسیون المپیکی مربوط نیست. هنوز فرصت است. خود من تعداد فدراسیون‌ها المپیکی و غیرالمپیکی را روی کاغذ ننوشتم. برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک، ربطی به این فدراسیون و آن فدراسیون ندارد. من هنوز تعداد فدراسیون‌های المپیکی و غیرالمپیکی حاضر در مجمع را به‌صورت دقیق نمی‌دانم. ما یک تکلیف قانونی داریم. ریاست فدراسیون که ۴ سالش تمام شده باید سرپرست برای آن انتخاب کنیم. حالا اینکه انتخابات کمیته با اتمام دوره بدمینتون یکی شده بدشانسی کار است. تنظیم ما که نیست.


وی در مورد برگزاری یا برگزار نشدن انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: بایستی روز انتخابات برسد و آن روز دقیقا مشخص می‌شود. خواهش می‌کنم این پیش داوری ها را نکنید. همه شما باتجربه هستید و انتظار صحبت‌های پخته تری دارم. بدمینتون پرسیدید پاسخ دادم اما برخی رسانه ها متفاوت منعکس می‌کنند. تکلیفی برعهده ماست و باید انتخابات را برگزار کنیم.

وی در مورد فدراسیون سوارکاری هم گفت: برای سوارکاری هم جلسه ای داشتیم، مذاکراتی شد و در حال بررسی هستیم. نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که برای حضور زنان در ورزشگاه ها الزام وجود دارد یا خیر گفت: باز هم این مطلب را دوباره بررسی کردم با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم. مسئول بین الملل هم توضیحاتی دادند. این الزام و این که از بیرون برداشت شده که الزام یا اجبار است تعهدی است که در سال‌های گذشته همکاران ما، وزیر قبلی یا دوستان قبلی فدراسیون تفاهمی با مراجع بین‌المللی کردند. امضایی شده و قبول کردند که این اتفاق بیفتد. ما هم تاکنون با رفتار و اعمال نشان دادیم که هر کجا که توان و شرایط استاندارد و صحیح فراهم بوده امکاناتی از قبیل پارکینگ و فضای استقرار زنان حضور داشتند. پیشنهاد شده الان که لیگ شروع شده تا پایان لیگ برنامه ریزی کنیم تا این تعهد محقق شود. این اتفاق قرار نیست از بازی اول اتفاق بیفتد.  

وی گفت: تاکنون در خدمت زنان بودیم اما باید شرایطی فراهم شود. یک خبرنگار درباره مشهد سوال کرد و گفتم قرار نبود در مشهد بانوان را داشته باشیم. ما هر موقع شرایط فراهم باشد تماشاچیان زن را داریم مثلا اکنون که در آزادی داریم شرایط را فراهم می‌کنیم و نشان می‌دهیم که واقعا می‌خواهیم. در بیرون تبلیغ می‌شود که ایران علاقه مند نیست که زنان در استادیوم‌ها باشند یا یک موج اسلام هراسی اما امروز دیدید که زنان در ورزشگاه بودند. اتفاق خاصی هم نیفتاد شرایط بود و هماهنگی ها انجام شده بود. می‌خواهیم بگوییم که این طور نیست که بیرون تبلیغ منفی می‌کنند. برنامه ریزی می‌کنیم که هر موقع استادیوم آزادی ۵ روز دیگر یا ۱۰ روز دیگر تلاش می‌کنیم هر موقع شرایط فراهم بود تماشاچی زنان را در استادیوم آزادی خواهید دید.

وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه تبلیغاتی علیه ایران در خارج از کشور به راه افتاده و قصد اسلام‌هراسی با استفاده از برخی مسائل جاری در ایران را دارند. ما می‌خواهیم به آنها ثابت کنیم این‌طور نیست. نمی‌توانم قول بدهم که در روز خاصی بانوان در استادیوم‌ها حاضر خواهند بود، ولی تلاش ما این است که به این خواسته برسیم.