اسلام آباد خبر14:38 - 1401/06/04
امام جمعه اسلام آبادغرب:

نمایندگان کرمانشاه سردمدار مبارزه با فساد باشند/ باید زمینه های فساد از بین برود

امام جمعه اسلام آبادغرب با تقدیر از نمایندگان اصفهان در مبارزه با فشاد شرکت فولاد مبارکه، گفت: نمایندگان کرمانشاه سردمدار مبارزه با فساد باشند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به دولتمردان جمهوری اسلامی تبریک گفت.

 

 

وی افزود: در کلام مولا امیرالمومنین علی (ع) حقوقی را متقابل برای مردم و مسئولین نسبت به هم توصیه شده است که پیشنهاد می گردد همین کلام مولا بعنوان منشور حقوقی مردم و مسئولین ابلاغ شود، در برخی ادارات مشاهده می شود که تابلوهایی نصب شده که در صورتیکه به کارمندان آن اداره بی احترامی یا توهینی صورت گیرد، طبق فلان قانون و فلان ماده مجازات دارد که این امری یک طرفه است و باید حقوق مردم و کارمندان بصورت یکجا و در یک منشور دیده شود و هم مردم و هم مسئولین باید با حق خودشان آشنا باشند و نسبت به حقوق طرف مقابل کوشا باشند.

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به برخورد توأم با احترام، اخلاق نیکو و حضور در بین مردم از سوی آیت الله رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران که خلاء آن در دولت های گذشته احساس می شد، گفت: این باید در همه سطوح مدیریتی الگوگیری و بکارگیری شود.

 

وی با اشاره به خدمات یکساله دولت من جمله کنترل نقدینگی و ارز، افزایش فروش نفت و کنترل بیماری کرونا و قراردادهای بین المللی و... همه از خدمات دولت هستند که جای تقدیر دارد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی از نمایندگان استان اصفهان بخاطر علمداری مبارزه با فساد در طرح تحقیق وتفحص شرکت فولاد مبارکه  تقدیر و تشکر نمود و گفت از یک طرف جای تأسف است که در پوشش قانون چنین فسادهایی شکل می گیرد و انتظار داریم همه نمایندگان و به ویژه نمایندگان کرمانشاه سردمدار مبارزه با فساد باشند و خدای ناکرده وامدار برخی شرکت ها نباشند و تحقیق و تفحص را درخصوص قریب 400 شرکت دولتی و بانک های خصوصی صورت پذیرد.

 

وی عنوان کرد: چقدر زیباست که نمایندگانی بخاطر نماینده مردم و وکیل الرعایای مردم بودن خودشان را همانطور که ملتزم به ولایت فقیه می دانند در مقام عمل نیز این را به منصه ظهور می رسانند و وامدار شرکت ها نمی شوند و از حق السکوت های آنها استفاده نمی کنند و از این پول های کثیف در انتخابات و در استخدام برخی خبرنگاران بعنوان پیمانکار استفاده نمی کنند که برخی خبرنگاران را بعنوان پیمانکار در راستای اطلاع رسانی بر اساس منویات خودشان نه واقعیت موجود استخدام می کنند که در فهرستی که اعلام شده اسامی بیش از 270 رسانه در ارتباط با فولاد مبارکه به چشم می خورد و بالغ بر 36 میلیارد تومان به آنها داده اند تا ساکت باشند و انشاءالله در شهرستان چنین رسانه هایی نداشته باشیم.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: رسانه باید آزاد باشد، خبرنگاران به تعبیر ابی عبدالله(ع) باید آزادمرد(حُرّ) باشند و به مردم و شهرشان خدمت کنند و در راستای پیشرفت شهرشان تلاش کنند که بنده از رسانه هایی که به وظیفه خبرنگاری خودشان براساس منشور اخلاقی و آموزه های دین اسلام رفتار می کنند و مشکلات شهرستان را بدون چشمداشت به مسئولین گوشزد می کنند که انشاءالله دولت رسانه های آزاد و آزاده را تحت حمایت خود قرار دهد.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که در خصوص حقوق های نجومی فرمودند؛ اعتماد مردم را  خدشه دار نموده است که اگر در خصوص اختلاس 92 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه از معظم له سوال شود بدتر از حقوق های نجومی تذکر خواهند داد و قطعا" مسئولین و نهادهای نظارتی باید به مردم توضیح دهند و نباید بیش از این شاهد چنین تخلفاتی باشیم و باید زمینه های فساد از بین برود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: متاسفانه تخلفات برخی شرکت های دولتی باعث آلودگی اقشار مختلفی از رسانه های مسئولین دولتی و نظارتی، رسانه ها و حتی ائمه جمعه هم شده است وبرخی نمایندگان هم دست و پا می زنند که عضو هیئت مدیره این شرکت ها باشند، چنین شرکت هایی در استان نیز وجود دارد، استان کرمانشاه تاکی باید کج دار و مریز حرکت کند چرا باید علمدار پیشرفت و آبادانی در کشور نباشد؟!

 

وی با قدردانی از زحمات فرماندار ساعی و تلاشگر شهرستان گفت: برخی از ارزش های ما نظیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران، هیئات مذهبی جایگزینی برای آنها وجود ندارد ، اینها آبروی این مملکت هستند، چراباید از یک پدر و مادر شهید در کنار یک محکوم امنیتی تقدیر شود؟ چرا باید یک انقلابی و یک ضد انقلاب در یک جا و در یک صحنه از آنها تقدیر و تشکر شود، خانواده شهدایی که هنوز برای از دست دادن فرزندشان داغدار هستند و جگر آنها برای خیانت عده ای به انقلاب و شهدا خون شده است چرا باید در کنار هم از آنها تقدیر شود که تذکر لازم به مدیر کل بنیاد شهید استادن داده شد که نباید چنین اتفاقی در سینه ستبر ایران شکل بگیرد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ فتنه خط قرمز است، اما در اینجا از فعالان برخی ستادهای فتنه تقدیر بعمل آمد،  وقتی ما این خط قرمز را رعایت نکنیم معلوم است که به سمت ناکجا آباد حرکت می کنیم ، در اینجا شهید و جلاد را در کنار هم قرار دادند.

 

وی افزود: با تشکر از تلاش های نماینده شهرستان در رایزنی با مسئولین ارشد کشوری گفت: ما استقبال می کنیم و قدم مسئولین را بر چشم می نهیم اما فقط حضور مسئولین کافی نیست و دردی از مردم را دوا نمی کند، برخی از مهمانان ما حضورشان حتی در حد اینکه یک دانش آموز خیرمقدم به آنها گفته که با بی تفاوتی حتی هدیه ای به دانش آموز خودشان ندادند و تقدیر نکردند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت:  اگر حضور مسئولین برای تشکر از خانواده های معظم شهدا و هیئات مذهبی  است، مسئولین شهرستان این کار را هر روز می توانند انجام دهند، کارهای بزرگتر را شما انجام بدهید که مردم منتظر آنند.