اسلام آباد خبر14:46 - 1401/06/15
AFCبرای حذف سرخابی ها مهلت داد اما از قبل تصمیمش را گرفته بود؛

سجادی: جلسه با ملی پوشان در قطر علی رغم میل من رخ داد/ به ماجدی گفتم اگر می خواهی کی روش یا زیدان را بیاوری، ما پولش را می دهیم سجادی: جلسه با ملی پوشان در قطر علی رغم میل من رخ داد/ به ماجدی گفتم اگر می خواهی کی روش یا زیدان را بیاوری، ما پولش را می دهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: AFC برای حذف سرخابی ها مهلت داد اما از قبل تصمیمش را گرفته بود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛حمید سجادی،وزیر ورزش و جواناندر نشست خبری خود با اصحاب رسانه در محل این وزارت‌خانه اظهار داشت: سوم شهریور ۱۴۰۰ احکام را از دست رئیس جمهور گرفتیم و دوران خدمت رسما از این تاریخ آغاز شد. در حالی است که ۲۸ مردادماه اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی توسط وزیر سابق ورزش و جوانان ابلاغ شد. اساسنامه‌ای که مدت‌ها رویش کار شده بود یک باره در آن تاریخ به ابلاغ رسید. شاید چالش‌هایی که متعاقبا در فدراسیون ها در ابتدای کار داشتیم، دقیقا ارتباط داشت با این موضوع. اساسنامه به آیین نامه ای نیاز داشت که هیات های استانی مجمع داشته باشند. بلاتکلیفی برخی فدراسیون ها و ۳، ۴ دعواهای حقوقی بین المللی در ابتدای کار تجمیع شد. مجامع سالیانه و انتخاباتی متعددی را معوق داشتیم. کار سنگینی را معاونت قهرمانی پیش رو داشت.

وی افزود: همان زمان خبر رسید که سرخابی‌ها از زمان‌بندی حرفه ای شدن عقب مانده و در خطر هستند که تهدیدی جدی ما را دنبال می‌کرد. این تهدید جدی‌تر از چیزی بود که به ما منعکس می‌شد. یک مهلتی یک و ۳ ماهه دادند و ظاهرا کاربرد داخلی داشت که AFC کارش را کرده بود. مهلت دوم فدراسیون تمام نشده بود که رای حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا رسید. در آن زمان تکالیفی که از ۲۰۱۶ تعریف شده بود، روی زمین مانده بود و مهم‌ترین‌شان بحث مالکیت مشترک بوده.

در ادامه درباره مشکلات استقلال و پرسپولیس افزود: می‌گفتند مالک استقلال و پرسپولیس دولت است که بحث تعارض منافع وجود داشت. پرونده‌های باز، بدهی‌های سنگین و وضعیت مالیاتی هم مشکلات دیگری بود. در پایان فصل معمولا بازیکنان یا کادرفنی خارجی ۲ تیم با نارضایتی و شکایت می‌رفتند. مسئولان باشگاهی دلهره داشتند که تهدید خاصی نشود. این فصل را ما شروع کردیم؛ ببینید چه آرامشی داریم. این به خاطر اتفاقاتی بود که بعد از کار سنگین تیمی حکومتی در کشور با واگذاری سهام رخ داده. دورخیز ۵۱ درصدی غیردولتی شدن را داریم.

جوانان از سایه بیرون آمدند

وزیر ورزش و جوانانبا اشاره به حوزه جوانان گفت: در سایه بودن جوانان وجود داشت. اسم خیابان ساختمان جوانان سایه بود و الان اسم شهید شده. جوانان از سایه در آمدند چون شورای عالی جوانان ۹ سال تشکیل نشده بود و تا حدودی جوانان در سایه بوده‌اند. رئیس جمهور ۲ شورای عالی جوانان تشکیل داده و دبیرخانه‌اش در نهاد تشکیل شده. معاون جوانان بنده با حکم رئیسی ارتقا جایگاه پیدا کرده و دبیر شورای عالی جوانان شده. حدود ۶ ماه این مسائل زمان برد و پایش خیلی خوبی صورت گرفت. این اتفاقات تازه شروع شده و آغاز راه ماست. هدف من این است حوزه جوانان ما یک قرارگاه برای پیگیری خیلی چیزها باشد. می‌توانیم خیلی از مطالبات مسکن جوانان را پیگیری کنیم. در بحث وام‌ها خیلی خوب پیگیری می‌کنیم و ماهی یک بار استعلام می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانانبا اشاره به شرکت توسعه و تجهیز بیان کرد: شرکت توسعه که مسئول پروژه های سنگین ماست وقتی مدیرعامل جدید گرفت، او گفت باید حدود ۷ میلیارد باید حقوق بدهم. ۴۰۰ میلیارد تومان تراز این شرکت منفی بود اما الان این شرکت هم در تراز مثبت قرار گرفته و هم از نظر رسیدگی به پروژه‌ها فعالیت‌های رضایتمندی داشته. پیمانکاران از بلاتکلیفی درآمده‌اند و استان‌ها به جنب‌وجوش خاصی هم رسیده‌اند. بالغ بر ۶۰۰۰ پروژه نیمه تمام داشتیم که الان به ۵۰۰۰ رسیده. در ۷ ماه اول ۶۴۰، ۶۵۰ پروژه را پایان دادیم و سایر پروژه ها توسط استان‌ها پیگیری شد و در مراحل مختلف به این رقم رسیده‌ایم.

سجادیافزود: یکی دیگر از گزارشات کم توجهی به ورزش بانوان بوده که اهتمام جدی در این بحث به خرج داده‌ایم‌. در بحث فوتبال یکسری مشکلات تبلیغات محیطی داشتیم که باشگاه‌ها خودشان این را می‌خواستند. کوران رقابت تیم ملی را داشتیم که به جام جهانی سریع‌ترین صعود را داشتیم. برخی چالش‌های حقوقی بین دستگاه ورزش و رسانه‌ها وجود داشت که همه را پشت سر گذاشتیم.

شخصا از رئیس IOC برای رفع تعلیق جودو درخواست کردم

وزیر ورزش و جواناندرباره بحث تعلیق جودو تاکید کرد: تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبوده و محرومیت داشته ولی باز هم در حال پیگیری هستیم. در سفر به سوییس از IOC کمک گرفتیم که اگر جودوی ما در مسابقات رسمی نیست، ورزشکاران از حقوق‌شان جا نمانند که در راه رسیدن به المپیک ۲۰۲۴، با پرچم المپیک در مسابقات گرنداسلم یا کسب سهمیه حضور یابند که این را در مجمع جودو مطرح کردیم و مصوبه گرفتیم‌. نزدیک المپیک، ۴ سال محرومیت جودو تمام می‌شود و در آن زمان فرصتی برای کسب سهمیه نیست. شخصا از IOC این مسئله را خواستم و این بلایی است که به ناحق توسط خارجی‌ها بر سرمان آمده.

وزیر ورزش و جواناندرباره مشکل استخدام قهرمانان ورزشی گفت: قانون شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارت ورزش را مصوبه داشتیم که نیاز به تدوین ۱۰ آیین نامه داشت. ۲ تا از مهم‌ترین آن‌ها در یکی، ۲ ماه گذشته به پایان رسیده و هر ۱۰ تا الان آماده شده که هیچ مشکلی نداریم. بحث استخدام ورزشکاران در دیدار با مقام معظم رهبری هم پیش آمد و ۳ هفته کار را شروع کرده بودیم. ورزشکاران گلایه داشتند که رهبری دستور پیگیری دادند. من به استحضار هیات دولت و رئیسی رساندم که دستور دادند ورزشکاران قهرمان مشکل شغلی نداشته باشند. باز در یک نشست دیگر مشکلات معیشتی، بیمه و شغل باید برطرف شود. بالغ بر ۲۶۲ نفر تعیین تکلیف شده‌اند و کارهای‌شان رخ داده. برای این اتفاق مدنظرمان هست که بیمه ورزشکاران و خدمت مربی در ورزش با کار صندوق حمایت طرح‌مان حاضر شود و مشکل از بین برود. خودم شخصا در حال دنبال کردن بیمه حوادث ورزشی هستم که به سرانجام خوبی برسد.

وی با اشاره به فعالیت های وزارت ورزش در حوزه جوان ها و سمن ها تصریح کرد: هم‌اکنون در جوانان از ۳۵۰۰ سمنی که اسمی داشتیم، ۵۰۰ سمن اضافه کردیم و مجوز فعالیت گرفتیم. در یک سال قریب به ۱۳درصد نسبت با کل آمار قبل افزایش نرخ صدور مجوز سمن داشتیم و الان سمن‌های فعال در حوزه جوانان به ۴۰۳۳ رسیده. توجه به خانه‌های جوان هم پیگیری شده که مراکزی برای حفظ و ارتقای هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان و تمرین و توانمندسازی اجتماعی و آموزش مهارت زندگی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. در مجموع ۱۰۹ خانه جوان فعال داریم و ۷۰ پروژه هم در حال ساخت داریم. در هفته گذشته افتتاح از راه دوری در استان‌ها داشتیم که ۲۸ استان این اتفاق رخ داد. در حوزه اشتغال پذیری فعالیت‌های خوبی داشتیم و آموزش خدمت هم بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر دوره دیده‌اند. در اشتغال آفرینی نقش زیادی نداریم اما باید جوانان را اشتغال پذیر کنیم. در حال عقد قرارداد هستیم. باید این آموزش‌ها توسعه پیدا کند و باید از سایر همکاران هم استفاده کنیم. اعطای تسهیلات کارآفرینی را داشتیم که از سمت صندوق امید حدود ۲۰۵ مورد وام بوده. ۴۸۰ مورد هم در بخش روستایی داشتیم. در حوزه ازدواج ۷۷۳۷ مورد کارگاه آموزشی رایگان در بیش از ۴۰۰ شهرستان داشتیم

وزیر ورزش و جواناندرباره درباره دستاوردهای ورزش قهرمانی گفت: ۱۵۰۰ مدال در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی به دست آمده که قابل توجه هست. برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی سواحل شمالی در تابستان با ۲۰۰‌میلیارد اختصاص اعتبار رخ داده. ۴۰امین سفر استانی‌ام را با افتخار پشت سر گذاشته‌ام. در مکاتبات از طریق معاونت قهرمانی نوشتیم که سال ۱۴۰۱ نباید ورزش گران شود. خواهش کردم تغییر تعرفه نداشته باشیم اما حرف‌شان منطقی بوده. از شرکت توسعه خواستم هر کدام از بهره برداران افزایش داشت، منطقی بالا ببرد. بحث استقلال ورزش بانوان و خودکفایی‌شان را هم دنبال می‌کنیم که توفقیات ارزشمندی داشتیم. 45 فدراسیون ورزشی داریم که بانوان در آن فعال هستند.

درباره ژیمناستیک و دوچرخه سواری ایمیل های داخلی کار را خراب کرده

سجادیبا اشاره به وضعیت فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیک بیان کرد: در سفر لوزان ۵، ۶ جلسه مهم داشتیم که مهم‌ترینش با باخ بوده. ۵۰ دقیقه این جلسه طول کشید. با فدراسیون جهانی ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم جلسه داشتیم. دوچرخه سواری می‌پرسید مسئول این فدراسیون کیست، ما مشکلی با برگزاری انتخابات نداریم اما ایمیل ها توسط رئیس قبلی ارسال می‌شود. دبیرکل ژیمناستیک هم گفت در این دوران باید اطلاعات دقیقی به ما بدهند. قرار بر این شد جلسه‌ای در تهران با کمیته المپیک بگذاریم و طبق صورتجلسه مراحل شروع شد. تمام مقدمات انتخابات توسط سرپرست ژیمناستیک در حال انجام است و مشکلی برای انتخابات نیست. طبق اساسنامه ۴ ماه برای انتخابات وقت نیاز داریم و هر ۲ فدراسیون در راه هستند. ایمیل‌هایی که دست ما نیست، باعث نامه‌های تهدیدی شده. رئیس قبلی فدراسیون گفته من ایمیل و پسوورد نمی‌دهم و بروید هر کاری می‌خواهید بکنید. فدراسیون جهانی هم دچار سوتفاهم شده و چون اطلاعات غلط از داخل می‌دهند.

منشا شایعه یا احتمال استیضاح را نمی‌دانم

وی با اشاره به بحث استیضاحش در مجلس تاکید کرد: من هم منشا شایعه یا احتمال استیضاح را نمی‌دانم. این بحث‌ها ابزارهای قانونی مجلس ماست و ما باید پاسخ‌گو باشیم. یک بار از من سوال کرده‌اند و در کمیسیون فرهنگی قانع نشدند که در هیات جلسه دعوت شدم. سوال این بود که قانون شرح وظایف انجام شده یا نه، که طبق آن بایستی ۶ ماه مهلت داشتیم که آیین‌نامه‌ها را تهیه کنیم. این باید به تصویب هیات دولت برسد که ۲ مورد در رفت‌وآمد بوده‌. پیگیری کردیم و در زمان سوال ۸ تا فقط انجام شده بود. در صحن از من سوال کردند و ۲ روز قبل آن تصویب و تمام شد. سوال‌کننده گفت بیا و پاسخ بده و من پاسخ را به رای نمی‌گذارم. در مهلت دوم هم گزارش عملکرد دادیم. سوال‌کننده گفت ظرفیت‌های قانونی خوب استفاده نشده در حالی که کارشان را انجام می‌دهند. گفتم مردم حالشان با اخبار ورزشی خوب است اما سوال‌کننده گفت وزیر گفته حال ورزش خوب است. ما خانواده وسیعی هستیم و همیشه بر فراز و فرود بوده‌ایم.

وزیرافزود: ۱۹ تیر پارسال دوره ۴ ساله رئیس ژیمناستیک تمام شده اما به من گفت من هنوز رئیس هستم. او باید می‌رفت و سرپرست می‌آمد که گفت هر کاری می‌خواهید بکنید، مرا عزل کنید. معاون قهرمانی با او صحبت کرد و او استعفا داد. یک جای ورزش صعود سریع به جام جهانی است که بعدش چالش سرپرستی داشتیم. این ماهیت متلاطم ورزش دنیاست.

وزیر ورزشدر ادامه درباره بحث استیضاحش تاکید کرد: ۱۲۰ رای مخالف و ۱۱۲ رای موافق دادند که پاسخ با یکی، ۲ رای پذیرفته می‌شد. ما تمکین کردیم و پذیرفتیم. بهترین دوران تفاهم بین مجلس و دولت هستیم که ما باید پاسخ‌گو باشیم. من هم در حد شایعه می‌دانم. استیضاح که در فضای مجازی نیست. مجلس باید مکاتبه کند و مراتب قانونی‌اش طی شود. هر دستگاه نظارتی هر سوالی داشته باشد، ما پاسخ‌گو هستیم. وزیر یعنی کسی که زیر بار سنگینی رفته. وقتی قبول کردم، باید پاسخ‌گو باشم.

وزیر ورزش و جواناندرباره بودجه فدراسیون ها گفت: قرار بر این است بر اساس تخصیص بودجه، برنامه مدونی برای کمک‌های دولتی داشته باشیم. این‌ها کمک است و بودجه به فدراسیون‌ها نیست. معاونان و کارشناسان تیمی هستند که با روسای فدراسیون‌ها جلسه می‌گذارند. خواهش کردم که پولادگر تسریع کند اما باید شش دوازدهم بر مبنای نیاز فدراسیون‌ها باشد. تفاهم‌نامه‌ها در حال امضاست و در حال پیگیری هستیم تا دست فدراسیون‌ها خالی نماند. موردی هم اتفاقی باشد و نیازی داشته باشند، شخصا ورود کرده‌ایم و انجام داده‌ایم.

به مخبر برای حق پخش نامه می نویسم

قهرمان دوومیدانی استقامت آسیا درباره ماجرای حق پخش تصریح کرد: داستان حق پخش یک اتفاقی هست که در دنیا شروعش حدود نیم قرن پیش در فوتبال ایالات متحدخ رخ داده و ۱۰ سال مصوب کنگره شدن طول کشید. فیفا از این استقبال کرد و به دنیا ابلاغ شد که هر کس در داخل کشور استفاده کند اما الان TvRight در کنفدراسیون‌های قاره‌ای و فیفا تبدیل به شاخص عملکردی شده. سرخابی‌‌ها اشکالاتی داشتند که گفته‌ام اما یکی از مولفه‌های زیرذره‌بین AFC همین بوده. حدود ۲ دهه در ایران این مسئله باب شده و امتیاز دارد‌. در جاهایی که بوده‌ام، مقطعی طولانی پژوهشگر مجمع تشخیص بوده‌ام. با محسن رضایی پیشنهاداتی که در این باره می‌آمد را مطالعه می‌کردیم. من مسئول تعیین سیاست‌های کلان ورزش کشور بوده‌ام‌. درگیر حق پخش بوده‌ام و بایستی در بودجه دیده شود که به صداوسیما بدهند. حق پخش دنیا رسانه‌های خصوصی است اما ما دولتی هستیم. در برخی کشورها امتیاز مسابقه را به برگزارکننده می‌فروشند. رسانه ما ملی است و ردیف بودجه‌ای ندارد. باید این دیده شود که می‌تواند حق پخش بدهد‌. حق پخش چیزی که الان در فیفا و AFC تبدیل به امتیاز حرفه‌ای شده. هم ما، هم دولت و هم صداوسیما به دنبال حل و فصل این مسئله هستیم و با مخبر و جبلی دیروز جلسه داشتیم. نامه‌ای به مخبر می‌نویسم و شرحی می‌دهم تا حق پخش را به نحو مقتضی دنبال کنیم. ۷ میلیارد تومان سال گذشته به ما داده‌اند و بلافاصله به فدراسیون‌هایی که پخش زنده داشتند، شب عید توزیع کردیم. کلاً به ما این مبلغ را از سمت سازمان برنامه و بودجه به عنوان درآمد تبلیغات داده‌اند. الان هم طبق بودجه ۳۰ به ۷۰ هستیم که تا الان پرداخت نشده.

وزیر ورزشدرباره ابهامات آیین نامه انتخابات و قنون منع بکارگیری بازنشستگان و بلاتکلیفی فدراسیون های سوارکاری و بدمینتون گفت: درباره قانون ۳ دوره ریاست فدراسیون ها چیزی هست که به ما ارث رسیده و در حال بررسی هست. آیین‌نامه‌ای که علی‌نژاد معاون سابق طبق آن مجمع برگزار کرد تا انتخابات کمیته برگزار شود، با این دورخیز زحمت‌های زیادی کشید. تا آیین‌نامه رفت چند ایراد از رئیس فدراسیون‌ها گرفته شد و قرار شد با علی‌نژاد بنشینند و بررسی کنند. هنوز هم اساسنامه و آیین‌نامه جای کار دارد و باید بررسی شود.درباره سوارکاری نشست‌هایی گذاشته‌ایم و خلیلی نامه‌ای نوشته که امکان دارد پیگیری‌ها منجر به تکرار انتخابات شود که احتمالش زیاد است. انتخابات شمشیربازی و بدمینتون باید به فوریت برگزار شود و ما از سرپرستی استقبال نمی‌کنیم چون حالت بلاتکلیفی است و خوب نیست. درباره روسای بازنشسته فدراسیون‌ها از قوانین تبعیت می‌کنیم. درباره سعیدی دبیرکل کمیته هم چند روزی کارش به تعویق افتاد تا مشکل اداری اجرایی پیش نیاید.

به ماجدی گفتم زیدان را هم بخواهی بیاروی، پولش را می دهیم

سجادیدرباره با جلسه بازیکنان تیم ملی در قطر بیان کرد: بازیکنان تیم ملی در جلسه قطر خواسته‌هایی مثل پاداش‌ها داشتند که نقطه نظراتی وجود داشت. ما متهم شدیم کار غیرحرفه‌ای انجام داده‌ایم اما من به دستور رئیس‌جمهور برای بهبود شرایط تیم ملی و بازدیدی از قطر به این کشور رفتیم که بعدش مسائل کانادا پیش آمد. ۲ معاون من درباره جام جهانی و مسائل فنی یا فرهنگی درگیر هستند. چون گفتند روحیه ورزشکاران شکننده هست، مجوزی از هیات دولت گرفتم و رئیسی گفت هر کاری لازم است انجام بدهید. نیازهای تیم ملی را در جلساتی با مخبر تامین می‌کنیم. استیلی گفت ۶، ۷ نفر می‌خواهند خصوصی با شما صحبت کنند. از کادرفنی اجازه گرفتم و اسکوچیچ گفت اشکالی ندارد و مخالفتی نداشت. این جلسه علی رغم میل من رخ داد که طولانی شد. یک نفر از هیات رئیسه و سرپرست تیم ملی در جلسه حضور داشت و کسی درباره مسائل فنی صحبت نکرده. امیدوارم فدراسیون درباره کادرفنی تیم ملی تصمیم عاقلانه بگیرد. مشکل مالی، هواپیمای اختصاصی، خروج از کشور، پاداش، مطالبات و این‌ها را مصوبه داریم و مشکلی نیست اما باید تصمیم درستی گرفته شود.

وی با اشاره به بحث انتخاب مربی تیم ملی افزود: حتی به ماجدی گفتم اگر کی‌روش یا زیدان را می‌خواهی به تیم ملی بیاوری، پولش را ما می‌دهیم اما تصمیم‌تان را خودتان بگیرید. کمیته فنی یک رای داد و هیات رییسه رای دیگری داد. ما هم احترام گذاشتیم. دایی، قلعه‌نویی، نکونام و این‌ها مطرح شدند که ما گفتیم باعث افتخار ماست و مشکلی نداریم که ما به خاطر تیم ملی مسائل مالی تامین می‌کنیم اما تصمیم‌شان را بر تثبیت اسکوچیچ گرفتند. الان ۲ قرارداد بازی تدارکاتی بسته شده و نزدیک به رنکینگ این تیم‌های خوب هستیم. از این‌جا به بعد هر تصمیم فنی امیدوارم عاقلانه و درست باشد و ما احترام می‌گذاریم. استعلامی از ما توسط فدراسیون درباره مربی جدید تیم ملی گرفته نشده.

وزیر ورزش و جواناندر پاسخ به سئوالی درباره حذف پرسپولیس و استقلال گفت: باید بروم و در مجلس به پرسشی درباره حذف استقلال و پرسپولیس در مجلس پاسخ بدهم. شخصا پیش رئیس جمهور توضیح شرایط دادم و باید به سمت واگذاری می‌رفتیم. معاونت حقوقی نهاد این امر را ارجاع به وزارت اقتصاد داد و سپس به خصوصی‌سازی رفت. آن راستی آزمایی که رخ داد برای ما بد بوده و ما آقای آسیا هستیم. در آن ۵ روز همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و ۶۰۰ صفحه پرسپولیس و بیش از ۵۰۰ صفحه استقلال آپلود مدارک انجام داد‌. کار شبانه‌روزی رخ داد و باز هم حکم‌شان را دادند. زحمت زیادی کشیده شد اما تصمیم گرفته شد. تلاش کردیم در حالت احیا این مسئله را نگه داریم اما نتوانستیم کار را پیش ببریم چون از ۲۰۱۶ از دست در رفته بود. من با تاج جلسه گذاشته بودم و ۲.۵ ساعت با وی که نایب AFC بوده حرف زدیم. گفت کار سختی است اما کاری رخ نداد. رکن صدور مجوز فعلا تعلیق است. دی ماه تازه می‌تواند از تعلیق در بیاید و تا آن زمان باید مستندات را جور کنیم. امیدواریم از تعلیق در بیاید و خبرهای خوبی به ما داده‌اند.

اختلاف پولادگر و دبیر حاد نیست

سجادیدرباره استفاده از پولادگر در معاونت قهرمانی بعد از ناکامی در انتخابات تکواندو اظهار داشت: پولادگر وجهه مدیریتی و سبقه اش قابل انکار نیست و زمانی که از او دعوت کردیم، او می‌توانست معاون قهرمانی باشد و او کاربلد است و از او راضی هستیم. کار وسیع است و وقت کم می‌آوریم. روزی ۱۴۰ نامه در معاونت داریم و جلسات و مجلس و همه این‌ها هست. یک فردی می‌خواستیم که جامع به این اتفاقات نگاه کند و نفوذ کلان داشته باشد. من وقتی می‌خواستم معاون سعیدلو شوم، گفتم خیلی جای بزرگی است و آدم‌های بزرگی هستند که آیا من معاون را می‌پذیرند یا نه. اینکه در فدراسیون تکواندو چه شرایطی داشته، نمی‌شود به کلیت ورزش تعمیم داد. جمیع جهات را درنظر گرفتیم و او ۸ سالی نایب رئیس تکواندو بوده.

وی درباره اختلاف نظر پولادگر با دبیر گفت: مباحث بودجه با فدراسیون‌ها این نیست که من معاونم را دور بزنم. تبصره ۱۴ فدراسیون کشتی را من پیگیری کردم که حدود ۳۳۰ میلیارد تومان شد. از آن‌ها متشکریم و پول خوبی آمده. تبصره ۱۴ را سعی کردم زودتر دست دبیر برسد. اختلاف نظری هست و چیز عجیبی نیست. دبیر برای کشتی زور می‌زند و ورزش اول ماست. وضعیت کشتی خوب هست و دارند نتیجه می‌گیرند. باید هنر دوستی و رفاقت و روحیه مشتی‌گری داشته باشیم. باید کمک کنیم افراد بزرگوار بیایند و به بزرگواری دامن بزنیم.

وی در پاسخ به سئوال دانا درباره عدم امضای صورتجلسه مجمع و بسته شدن حساب فدراسیون کشتی، بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم که به بسته شدن حساب برسد. درمورد کشتی توضیحات کافی را دادیم و قطعا صورتجلسه مجمع با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد. تاکنون هم توضیحی درباره عدم امضای صورتجلسه ندادند و حتما نمی‌گذاریم کشتی به عنوان ورزش اول ایران به مشکل بخورد چرا که قطعا تاخیر در امضای این صورتجلسه می‌تواند تبعاتی داشته باشد. این اختلاف نظر بین پولادگر و دبیر حاد نیست و این اختلافات کاری است و حتما برطرف خواهد شد.

سجادیدرباره پروژه های نیمه کاره بیان کرد: اتمام پروژه های ورزشی یکی از دغدغه‌های ماست و از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد. در یکی از این سفرها گفتم یعنی این همه منابع طبیعی داریم،‌ نمی‌توانیم آن را صاف و درست کنیم؟ ما خلاقیت و فکر و ابداع و دلسوزی را نیاز داریم. باید خلاقیت داشته باشیم و از هیچ، همه بسازیم. کمی ایده و فکر می‌خواهیم. این مسئله در روحیه هموطنان اثر منفی دارد و سرانه بالا نمی‌رود‌. نیاز داریم که پروژه‌های نیمه تمام تسریع شود اما ۱۲۰۰، ۱۳۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بیشتر نداریم. همه پروژه‌ها همین الان با همین تعرفه‌ها جمع شود، ۴۸۰۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهیم. بیش از ۶۰۰ پروژه سنگین تعطیل داریم. با منابع دولتی‌ نیم‌قرن طول می‌کشد و منطقی نیست. واگذاری، فروش، مشارکت، ماده ۵ و ۲۸ را قانون سر راه‌مان گذاشته تا با جدیت کامل پیش برویم. شرکت توسعه ۵۴۰ میلیارد امسال بودجه دارد اما اتمام پروژه‌های فعال ۱۳۰۰۰ میلیارد می‌خواهد‌.

فکر می کردیم مسئولین ورزش همگانی از تصمیم ما خوشحال می شوند!

حمید سجادیدر حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران درباره جدا شدن انجمن آمادگی جسمانی از فدراسیون همگانی بیان کرد: با معاونت مربوطه مکاتبه شده و با من مکاتبه نشده است. در شورای معاونان این مساله مطرح می شود و فعالیت های آن  مختل نمی شود. ما فکر می‌کردیم که دوستان در فدراسیون خیلی خوشحال شوند که بخشی از این فدراسیون خودش به یک فدراسیون دیگر تبدیل شده و این توفیق خیلی خوبی است. یعنی فدراسیون آنقدر خوب عمل کرده که بخشی از آن  به فدراسیون تبدیل شده و این خبر خیلی خوبی است.

سجادیدر مورد اینکه اساسنامه نادیده گرفته شده و تنها رشته هایی که در المپیک و بازی‌های آسیایی هستند، می‌توانند فدراسیون مجزا داشته باشند گفت: خیر اصلا این طور نیست. فدراسیون های زیادی در دست اقدام داریم و حالا اخبارش بیرون می آید. رییس فدراسیون جهانی کوراش زمانی که به ایران آمده بود خواستار این شد که کوراش به یک فدراسیون یا انجمن مستقل تبدیل شود و حتی امروز هم نصرالله سجادی نامه ای در این مورد به من ارجاع داد. بسیاری از رشته ها در ایران در قالب انجمن در زیر مجموعه یک فدراسیون قرار دارند که و احکام آنها انتصابی است به نظر انتخابی باشند بهتر است یا انتصابی؟

او ادامه داد: وقتی انجمن دارای مجمع می شود، حسابرس دارد و در قالب یک فدراسیون قرار می گیرد که نشانه رشد است. وقتی در زمانی که من معاون قهرمانی بودم، فدراسیون آمادگی جسمانی به انجمن تبدیل شد. روندی که طی شد من را قانع نکرد اما  دوستان و کارشناسان با دلایلی که داشتند عنوان کردند که بهتر است فدراسیون به یک انجمن تبدیل شود. البته اعتراض های زیادی داشتیم و خودم نیز خیلی غصه خوردم. اکنون من در خبرها دیدم که گفته بودند قلب فدراسیون همگانی از کار افتاد که این اصلاً حرف خوبی نبود و خیلی ناراحت شدم که وزارت خانه ما کار خطایی انجام داده است؟ ما نمی خواهیم جایی را خراب کنیم و همکاران ما ماه ها  کار کارشناسی انجام دادند و دو مرتبه در شورای معاونان مطرح شد. تغییر چیز بدی نیست و لازمه رشد است و خواهش می کنم که جامعه ورزش به ما اعتماد کند. اگر نقد و نظری دارند بگویند.

سجادیهم چنین گفت: ریس فدراسیون همکار ما است و می‌تواند  جلسه بگذارد و مشکلی نیست. امروز من در این فدراسیون مسئولیت دارم و فردا می گویند یک فدراسیون دیگر بروم. اگر در عوالمی باشم که خدایی نکرده سیستم را قبول نداشته باشم، کار کردن سخت است. واقعا نمی دانستم این تصمیم باعث دل آزردگی تعداد کمی از همکاران ما شود. پیام های تبریک بسیار زیادی داشتم که خیلی عنوان می‌کردند این کار باید زودتر انجام می‌گرفت و به نظرم کار خیلی خوبی انجام شده و باید به فال نیک گرفت الان یک انجمن به یک فدراسیون تبدیل شده و باید پاسخگو باشد.

وی درباره راهکارش برای حضور جودوکاران در مسابقات بین المللی و کسب سهمیه المپیک گفت: مجوز را از کمیته بین المللی المپیک گرفته ایم تا اگر یک رشته یا فدراسیون با تعلیق روبرو شد ورزشکار ایرانی بتواند با پرچم المپیک در مسابقات شرکت کند و همین مسئله در مسابقات جهانی صدق می‌کند.

استقلال برای پرداخت پول استراماچونی از بودجه اش هزینه می کند

سجادیدر خصوص پرونده استراماچونی باید در آینده نزدیک تسویه شود اما باشگاه استقلال اعلام کرده از درآمد بورسی نمی‌تواند استفاده کند و وزارت ورزش چه راهکاری برای این مساله دارد، عنوان کرد: به من هنوز گزارش نداده‌اند. حتما از همکارانمان در حوزه خصوصی سازی، مشورت‌های لازم را می‌گیریم. باشگاه‌ها از بودجه‌ای که دارند می‌توانند هزینه کنند و مشکلی ندارد.

وی افزود: خودمان کمیته‌ای به نام کمیته مصارف تشکیل داده‌ایم. عددی که به حساب باشگاه آمده پول مردم و از محل واگذاری است. خواهشمان از همکاران این بود؛ هزینه‌های قابل توجهی که در حال انجام است و می‌خواهد انجام شود، از طریق اخذ مصوبه در کمیته مصارف باشد. در این کمیته مطرح می‌کنیم که هر هزینه‌ای داشته باشند ان‌شاالله... پول برای باشگاه و برای همین خرج کردن است.


بیش‌تر بخوانید؛

سجادی: درباره بازگشت کی روش با من صحبتی نشده/ مقصر اصلی پرونده ویلموتس هنوز مشخص نیست!

 

سجادی: من حرف و حدیثی درباره تیم ملی فوتبال نشنیده‌ام، شما شنیده‌