اسلام آباد خبر15:52 - 1401/07/04
یک پژوهشگر فضای مجازی:

برخی با پروپاگاندای رسانه ای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مساوی قطع اینترنت معرفی می کردند/ شبکه ملی اطلاعات یعنی افزایش امنیت اطلاعات

مرصاد نیوز: یک پژوهشگر فضای مجازی گفت: عده ای با مغلطه های سنگین و پروپاگاندای رسانه ای از سال‌ها قبل ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مساوی قطع اینترنت معرفی می کردند که طبق اسناد منتشر شده این ادعا کذب است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،سیدعلیرضا آل داوود در گفتگو بامرصادنیوز، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قسمتی از بیانیه گام دوم انقلاب خواستار شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن توسط جوانان شده اند که این امر با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کنار ارتقای دانش رسانه ای و فضای مجازی مردم محقق خواهد شد.

این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه باید نگاه منفعلانه نداشته باشیم و به متخصصان داخلی اعتماد کنیم، بیان کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و سرویس های بومی که توسط نخبگان در کشور طراحی می شود امکان ارائه خدمات بین المللی نیز محقق خواهد شد.

وی گفت: چرا باید فضای مجازی در کشور تحت سلطه دشمن با سرویس ها و خدمات خارجی بخصوص شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی که بستر زیست منافقین، ضد انقلاب، جریان نفوذ و جریان انحرافی باشد و هر بار از این فضا کشور دچار خسارت و آسیب هایی نظیر فتنه ۸۸، فتنه ۹۶، فتنه ۲۵ آبان ۹۸ ، حوادث و جریانات اخیر به بهانه فوت مهسا امینی و ... شود.

آل داوود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست از دولت‌های مختلف مطالبه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را داشته اند، خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات یک بستر امن و پیشرفته است که متکی به جدیدترین فناوری های نوین و بومی است و برای تحقق فضای مجازی اسلامی و ایرانی در کشور دنبال می شود.

وی با بیان اینکه کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، آلمان، استرالیا و روسیه نیز از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شده اند، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش امنیت اطلاعات ملی، حفظ حریم خصوصی کاربران و توسعه نرم افزارها می شود.

این پژوهشگر با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع اینترنت نیست، گفت: عده ای با مغلطه های سنگین و پروپاگاندای رسانه ای از سال‌ها قبل ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مساوی قطع اینترنت معرفی می کردند که طبق اسناد منتشر شده توسط مرکز ملی فضای مجازی این ادعا کذب و از اساس دروغ است.

وی ادامه داد: همانطور که مشاهده شد با وجود محدودیت اینترنت طی هفته اخیر و این روزها تقریبا اکثر امورات نظیر شبکه پرداخت بانکی و تاکسی‌های اینترنتی و سایت‌های دولتی همه در دسترس هستند و هیچ مشکلی بابت دسترسی به این موضوعات وجود ندارد.

آل داوود در ادامه به مزایای اقتصادی گسترده راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وضع تعرفه ترجیحی برای استفاده از این شبکه اشاره کرد و گفت: تولید کنندگان محتوا، صاحبان وب سایت ها، مدیران استارتاپ ها و ... می توانند از محل درآمد این تعرفه ترجیحی به منظور تولید محتوا متنفع شوند که قطعا این امر به اشتغال زایی نیز منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبهات پیرامون شبکه ملی اطلاعات، توسط جریان نفوذ و جریان انحرافی در کشور مطرح می شود، افزود:

در صورت مدیریت صحیح، این شبکه می تواند زیر ساختی برای ایجاد تمدن سازی نوین اسلامی و دستیابی به اهداف کلان چشم انداز کشور باشد.

 

انتهای پیام/