اسلام آباد خبر16:17 - 1401/07/06
استاندار کرمانشاه:

ایام اربعین سراسر استان کرمانشاه تبدیل به یک موکب بزرگ شد

استاندار کرمانشاه با تجلیل از میزبانی شایسته کرمانشاهیان در ایام اربعین عنوان کرد: در ایام اربعین سراسر استان کرمانشاه تبدیل به یک موکب عظیم شده بود و شیعه، سنی و اهل حق، همدل و همراه دوشادوش یکدیگر از زوار حسینی پذیرایی کردند و سنگ تمام گذاشتند و خوش درخشیدند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از استانداری کرمانشاه، "بهمن امیری مقدم"  در آیین بزرگداشت دهه آخر ماه صفر، هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی که با حضور حضرت آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان  عنوان کرد: امسال مرز بین المللی خسروی به عنوان راه اربعین، دروازه کربلا و مسیر ولایت، به برکت عنایت امام رضا علیه السلام بازگشایی شد.

وی ادامه داد: مسیر خسروی امسال یکی از منظم‌ترین و بهترین مرزهای فعال در ایام اربعین بود و زوار حسینی با بهره مندی از خدمات دهی مناسب و یک نظم مثال زدنی، از طریق این مرز عازم زیارت عتبات عالیات و شرکت در آیین اربعین شدند.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه ظرفیت تردد مسافر و زائر در خسروی فراتر از شرایط فعلی است، تاکید کرد: با توجه به رضایت زوار حسینی از مرز خسروی، پیش بینی می کنیم سال آینده شاهد استقبال گسترده‌تری از این مرز باشیم و از هم اکنون باید برنامه ریزی ها و پیش بيني های لازم را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از همه کسانی که در ایام اربعین حسینی در خدمت عاشقان اباعبدالله علیه السلام بودند؛ تشکر کرد و گفت: همه کرمانشاهیان از هر مذهب و آیین در ایام اربعین در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای خدمت به زوار حسینی بودند و  بسیار خوش درخشیدند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مجموعه علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران و فوریت های پزشکی از جمله بخش‌هایی بودند که در خدمت به زوار حسینی خوش درخشیدند که جای تقدیر بسیار دارد. البته در این زمینه سپاه و ارتش هم با برپایی بیمارستان صحرایی نقش بارزی ایفا کردند که از آنان هم تقدیر می کنم.