اسلام آباد خبر20:40 - 1401/07/13
یادداشت:

مخرج مشترک آشوبگران با منافقین و ضدانقلاب داخلی و خارجی

اسلام آبادخبر در یادداشتی با اشاره به نا آرامی های اخیر به مبحث مخرج مشترک آشوبگران با منافقین و ضدانقلاب داخلی و خارجی پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلیاسلام آباد خبر ، با اشاره به نا آرامی های اخیر  به مبحث مخرج مشترک آشوبگران با منافقین و ضدانقلاب داخلی و خارجی پرداخت.

 

برچسب زنی از دیدگاه نظریه پردازان با تعابیر متعدد؛ علوم انسانی، حقوقی، جامعه شناسی و .. قابل بررسی است اما در این یادداشت، نگارنده از بعد جنگ شناختی و یکی از تاکتیک های عملیات روانی به آن می پردازد.

 

برای مشخص شدن موضوع به اختصار به ذکر چند بخش از تاریخ معاصر در این منطقه می پردازیم؛ 

بخش اول: در اوج مبارزات انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب در حالیکه تمام ایران مهیای پیروزی انقلاب اسلامی شده بود، عده ای با محوریت ساواک برای اینکه به حکومت شاه فراری تنفس مصنوعی بدهند یا به قولی دو قطبی ایجاد کنند با شعار "جاوید شاه" به خیابان آمدند و به سمت مسجد قمر بنی هاشم(محل اسقرار و تجمع نیروهای انقلابی) حمله ور شدند در واقع آنها به اسم مردم می خواستند هم به نیروهای مبارز انقلابی ضربه بزنند و هم مردم شهرستان را "طرفدار شاه فراری" جلوه دهند که در روز خونین 5 بهمن 1357 نیروهای انقلابی به میدان آمدند  و جاوید شاهی ها را به پشت نیروهای مسلح ساواک و شهربانی فرار دادند و حاصل این مبارزه پیروزی خون بر شمشیر با 19 مجروح و یک شهید است که در تاریح انقلاب شهرستان می درخشد.

 

بخش دوم: به فرموده مرحوم هاشمی رفسنجانی (در بازدید از این شهرستان در دوران ریاست جمهوری) شهرستان مقاوم و شهیدپرور اسلام آبادغرب در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 800 بار هدف بمباران هوایی و موشکی قرار گرفته است و تمام زیر ساخت های آن نابود شده، این شهرستان علاوه بر پشتیبانی جبهه های غربی، مردم این دیار با وجود تمام سختی ها نقش میزبانی آوارگان جنگ شهرستان های غربی را به نحو شایسته بجا آوردند و پشتوانه و قوت قلبی برای رزمندگان اسلام بودند. 

آن زمان که رسانه ها و شبکه های اجتماعی مثل امروز نبود، رادیو های بیگانه نقش عملیات روانی و تهیج افکار عمومی را برای دشمنان ایفا می کردند و در بین اینها "رادیو بی بی سی" و "رادیو مجاهد" از همه فعال تر بودند؛ نزدیک ایام عملیات فروغ جاویدان به قدری فعالیت عملیات روانی "رادیو مجاهد" افزایش یافته بود و جوانان این خطه را از یاران خود معرفی می کرد که اگر کسی اهل این منطقه نبود حتما" باور می کرد که شهر در دست منافقین است. تا اینکه روز موعود فرا رسید برخلاف تصور آنها جوانان مقاوم و انقلابی اسلام آبادغرب با پیشقراولان لشکر منافقین درگیر شدند و آنها را تا نزدیکی سیلو(5 کیلومتری ورودی غربی اسلام آباد) به عقب راندند اما با پشتیبانی هوایی و زمینی نیروهای بعثی صدام بازهم پیشروی کردند و جنایات فراموش ناشدنی از جمله آتش زدن بیمارستان اسلام آبادغرب و سوزاندن بیماران آن را مرتکب شدند تا اینکه با مقاومت مردم اسلام آبادغرب و حضور رزمندگان اسلام از جای جای کشور در کمینگاه مرصاد زمین گیر شدند و لشکر نفاق در 5 مرداد 1367 تار و مار شد. "رادیو مجاهد" با وصف ضربه مهلک و نابودی منافقین دست از تبلیغات و عملیات روانی بر نمی داشت و برای ایجاد شکاف در بین اقوام ایرانی علاوه بر جایزه گذاشتن برای سر فرماندهان نظامی و جبهه مقاومت بازی برچسب زنی مجاهد و منافق برای اقوام مقاوم منطقه که از آنها ضربه خورده بود به راه انداخت که با هوشیاری مردم منطقه و اقتدار نیروهای مسلح نقشه آنها نیز نقش بر آب شد.

 

 

بخش سوم: تاریخ معاصر ایران رویداد های مختلفی نظیر فتنه 78، فتنه 88، فتنه 98 ، تابستان های داغ و زمستان های سردی را با اسم رمزهای دانشگاه، تقلب، گرانی بنزین، معیشت و ... پشت سر گذاشت که هر بار با بصیرت مردم خنثی شد اما فتنه اول مهر 1401 با اسم رمز "مهسا امینی" و با شعار زن، زندگی و آزادی که توسط دشمنان جمهوری اسلامی و با محوریت آمریکا و اسرائیل پیاده سازی شد که نیاز است از زوایای مختلف مورد ارزیابی و مطالعه قرار گیرد اما بحث ما در اینجا نقش ضد انقلاب و گروهک های معاند برای تهیج افکار عمومی با فعال شدن عناصر پانکردیسم در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و تلگرام می باشد که اینها همچون منافقین دهه 60 با ضریب دادن برخی سلبریتی ها و حتی  برخی فعالان مجازی فریب خورده یا اجیر شده،  کل کشور و به ویژه برخی از شهرستان های کردنشین را خونخواه " مهسا امینی" معرفی می کردند و مردم را دعوت به تجمع و اعتراض می کردند.

بنابر اظهارات بازاریان شهرستان هسته اولیه معترضین در اسلام آبادغرب افراد غیر بومی بودند که گویش و لهجه کردی آنها با مردم منطقه تفاوت داشت که اینها علاوه بر محتواهای مجازی که به خورد مردم داده شده بود، شعار آنها به بهانه دفاع از ناموس و خون " مهسا امینی" جوانان را تهیج  و تحریک می کردند اما کمتر از نیم ساعت اعتراض ظاهری آنها چهره واقعی خود را نشان داد، لیدرهای اغتشاش وارد عمل شدند و جوانان هیجانی شده را به آتش زدن مسجد، حمله به بانک ها، ادارات دولتی و درگیری با مأموران انتظامی کشاندند.

با ورود قاطعانه مأموران انتظامی و امنیتی قائله فیصله پیدا کرد اما یک سناریوی تکراری تهیج و تحریک افکار عمومی توسط شبکه های اجتماعی معاند دنبال می شود. بدیهی ست با وصف اینکه در این گیر و دار اسم گروهک های ضدانقلاب نظیر کومله ، دمکرات، پژاک و... به چشم می خورد اما نحوه عملیات روانی ، برچسب زنی، تهیج افکار عمومی و دعوت به آشوب توسط بیگانگان شباهت فراوانی به نحوه عملکرد داعشی های وطنی(منافقین) دارد که اقدامات منفور آنها نیز دسپخت اتاق فکرهای صهیونیزم و آمریکا با حمایت گاو شیرده خاورمیانه است.

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه در مجموع همه کسانی که به خیابان آمده‌اند در مقابل ملت ایران و جوانان مؤمن و غیور، عده بسیار کمی هستند، همچنین معظم له فرمودند: قوم کُرد نیز یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند بنابراین نقشه آنها نخواهد گرفت. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه این اغتشاش‌ها برنامه‌ریزی شده بود، گفتند: اگر قضیه این دختر جوان هم نبود، بهانه دیگری به‌وجود می‌آوردند تا امسال در اول مهر، در کشور نا امنی و اغتشاش ایجاد کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من به صراحت می‌گویم این اغتشاش‌ها و ناامنی‌ها، طراحی امریکا و رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی بود و حقوق بگیران آنها و برخی از ایرانی های خائن در خارج به آنها کمک کردند.  (11/07/1401)

 

 با این اوصاف مردم انقلابی شهرستان و مسئولین اسلام آبادغرب با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی چندین مرحله با حضور پرشور خود در راهپیمایی ها این اقدامات دشمنان و ضدانقلاب را محکوم کرده اند اما ضد انقلاب می خواهد در این برهه زمانی با ایجاد دو قطبی های کاذب باز هم به ایجاد شکاف قومی یا حزبی دامن بزند اما مردم ما هوشیارتر و متحدتر از همیشه هستند و به قولی؛ " این وصله ها به ما نمی چسبه"و به مدد الهی خداوند برای همیشه شهر شهیدان مرصاد را کمینگاه منافقین و بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی قرار داده است.

 

انتهای پیام/