اسلام آباد خبر15:16 - 1401/07/15
امام جمعه اسلام آبادغرب:

دشمنان تمایل دارند که درگیری را به مدارس ما بکشانند/ساحت آموزش و پرورش باید از لوث وجود منحرفین پاک شود

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: دشمنان ما بسیار تمایل دارند که درگیری را به مدارس ما بکشانند و جوانان و نوجوانان مارا درگیر کنند و سپر بلای خودشان قرار دهند

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز شهر شهیدان مرصاد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع افسران دانشگاه امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: حضور با اقتدار امام خامنه ای در سان دیدن از نیروهای فراجا، دشمنان را نا امید کرد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که حب اولیای الهی موجب تقرب به خداست، عنوان کرد: ما سید علی خامنه ای از اولیاء الله می دانیم و علاوه بر دوست داشتن او خود را موظف به پیروی از او می دانیم.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به وصیت نامه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، که یکی از شئون عاقبت به خیری را تبعیت از کسی که سکان رهبری امت اسلامی بدست اوست، گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری واجب است.

 

وی عنوان کرد: یکی از فراز های مهم بیانات مقام معظم رهبری توجه دادن به خواص و مطالبه گری از آنهاست که اینها اگر نمی دانند باید بدانند و اگر نفهمیدن باید بفهمند که درخصوص اشاره به دیوار برلین توسط دشمنان، خواص باید عکس العمل نشان بدهند و کسانی که متوقع است و مردم از آنها انتظار دارند چه نخبه سیاسی، مذهبی، علمی باشند یا چه نماینده مجلس یا مسئول پیشین دستگاهی هستند، برخی از خواص ما در این امتحان مردود شدند و عکس العمل شایسته نشان ندادند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تأکید بر پدافند غیرعامل، یادآور شد: پدافند غیر عامل تنها این نیست که ما فقط به ایمنی و محکم سازی زیرساخت های عمرانی و سازه ای ادارات دولتی و خدماتی یک شهر توجه نمائیم، بلکه پدافند غیر عامل در راستای پیشگیری از ایجاد مشکل برای مردم یک منطقه، مردم خودمان را در برابر هجمه های دشمن مصون و مقاوم کنیم و این اهمیت کار فرهنگی و مسائل اجتماعی را دوچندان می کند که متاسفانه با وصف اینکه در سطح کشوری نیز به این موضوعات پرداخته می شود اما در وقت عمل و پشتیبانی کسانی که اهتمام لازم را در این زمینه باید داشته باشند خیلی کم هستند.

 

وی عنوان کرد: با وصف کار اقتصادی و عمرانی در اولویت کشور است اما اگر امورات فرهنگی تقویت بشوند حتما در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هزینه های کمتری را خواهیم داد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: در ارتباط با نا آرامی ها و آشوب های اخیر باید بیش از پیش در امورات فرهنگی هزینه کنیم و نکته اول این است که باید فضای مجازی رها شده را کنترل نمود و زمینه توسعه و سطح فرهنگی زندگی اسلامی گسترش داد که متأسفانه در دولت قبلی سیاست بر این بود که این فضا رها شود و نکته دوم تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که از نان شب برای نظام واجب تر است که دولت و مسئولین باید برای راه اندازی آن تلاش نمایند چون در این آشوب ها نظام از بستر فضای مجازی دشمن بیشترین ضربه ها و آسیب ها را خورد.

 

وی افزود: نکته سوم که از دو نکته قبلی با اهمیت تر است؛در حاشیه و امتداد نا آرامی ها کسانی بدنبال این هستند که فضا را نا آرام جلوه دهند و هنوز تنور آشوب ها را  روشن نگه دارند در ارتباط با آموزش و پرورش است که اینها زنگ خطر را به صدا درآوردند که لازم است توجه لازم در این مورد صورت گیرد و ساحت آموزش و پرورش و آموزش عالی باید از لوث وجود منحرفین در اعتقاد و منحرفین در رفتار و گفتار پاکسازی شود.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد بیان داشت: امروز دشمنان ما بسیار تمایل دارند که درگیری را به مدارس ما بکشانند و جوانان و نوجوانان مارا درگیر کنند و سپر بلای خودشان قرار دهند که لازم است در کنار گشت ارشاد از نیروهای عزیز فراجا، سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و از همه کسانی پاسدار ارزش های اسلام هستند تقدیر نمائیم و گشت ارشاد را برای کسانی که در لباس مقدس معلمی در ساحت آموزش و پرورش و فرهنگیان نفوذ کرده اند راه بیندازیم و تحت تعقیب قرار بگیرند و کسانی که بر سفره انقلاب هستند اگر این انقلاب را قبول ندارند چرا حقوق آن را می گیرند و قطعا" چنین افرادی باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

 

 

وی تصریح کرد: والدین عزیز باید مراقب فرزندان شان باشند هم اینکه در التهابات جامعه ورود نکنند و هم اینکه تحقیق نمایند که معلمان آنها چه چیزی به آنها آموزش می دهند، آموزش و پرورش ما باید بیان کند که نقش او در مناسبات فرهنگی و سیاسی کجاست و از این زنگ خطر ها باید درس بگیریم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش فرصتی برای مطامع انتخاباتی است بهتر نخواهد شد و کسانی که به بهانه رتبه بندی به خیابان آمدند و علیه نظام شعار دادند و علیه روحانیت شعار دادند و بدنبال سکولاریزه کردن آموزش و پرورش هستند، اینها کسانی هستند که باید حساب آنها را از معلمان عزیز و شرافتمند جدا کرد.

 

وی در خاتمه هفته فراجا را تبریک گفت و یاد و خاطره همه شهدای انقلاب را گرامی داشت و گفت: همه مردم نیروهای فراجا را دوست دارند و قدر زحمات شما را می دانند و شما در قلب مردم جای دارید.

 

امام جمعه هفته وحدت را نیز تبریک گفت و ابراز نمود انشاءالله به برکت میلاد پیامبر معظم اسلام(ص) شاهد وحدت بین آحاد و اقشار مختلف مردم و مسئولین باشیم.