اسلام آباد خبر18:25 - 1401/07/28
گزارش/

غرفه های صنایع دستی رهاشده در اسلام آبادغرب!

غرفه های رهاشده صنایع دستی در پارک ولایت اسلام آبادغرب حکایتی تلخ از دیوان سالاری و ترک فعل برخی مدیران است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، غرفه های رهاشده صنایع دستی در پارک ولایت اسلام آبادغرب حکایتی تلخ از دیوان سالاری و ترک فعل برخی مدیران است که خبرنگار ما برای چندمین بار گزارشی از آن تهیه کرده است.

 

جهانبخش حیدری فرماندار وقت اسلام آبادغرب در آبان ماه 1398 عنوان کرد: 20 غرفه و فروشگاه صنایع دستی با پیشرفت 40 درصدی در شهرستان در حال ساخت می باشد که این امرمی تواند شروع خوبی جهت ساماندهی صنایع دستی شهرستان باشد که این امر موجب تحول در فروش صنایع دستی شهرستان خواهد شد.

 

حمیدی تبار شهردار وقت اسلام آبادغرب نیز در همانروز گفت: این غرفه ها در مساحت 400 متر مربع  با اعتبار 880 میلیون تومان توسط شهرداری اسلام آبادغرب در حال احداث می باشد و پیش بینی می شود تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر قادری  مديركل وقت ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه در آذرماه 1398  به خبرنگار ما گفت: درصد اشتغال صنایع دستی در اسلام آبادغرب 10 درصد است در حالیکه در برخی شهرستان های  دیگر بیش از 100 درصد تحقق داشته اند لذا انتظار است جهت هزینه های آموزش صنایع دستی و بازارچه صنایع دستی و سوغات اعتبار لازم از سوی فرمانداری تخصیص پیدا کند.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر ، سه سال از آن تاریخ گذشته اما این غرفه ها برخلاف قول های مسئولین هنوز تحویل نشده اند و در وضعیت اسفناکی به مکانی برای معتادان متجاهر تبدیل شده و برخی از اقلام درب و پنجره آن به سرقت رفته یا آسیب های زیادی به آن وارد شده است، لذا به سراغ مسئولین مربوطه رفتیم.

 

 

بهنام افشین شهردار اسلام آبادغرب گفت: غرفه ها آماده هستند و فقط باید میراث فرهنگی متقاضیان را معرفی کند تا غرفه ها به ایشان تحویل داده شود.

 

کیانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسلام آبادغرب طینامه مکتوب لیست متقاضیان واجد شرایط جهت تحویل غرفه ها به شهرداری ارسال شده است.

 

 

ابرهیم بی غم از هنرمندان عرصه صنایع دستی عنوان کرد: در چند سال گذشته حرفه پدری در معرض انقراض نمدمالی را احیاء کرده ام اما در شهر تاریخی و با قدمت اسلام آبادغرب از کارهای هنری صنایع دستی هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.

وی گفت: غرفه های صنایع دستی شهرستان بدون کار کارشناسی و بدون مشورت هنرمندان احداث شده که متاسفانه با وجود تمام مشکلات هنوز تحویل نشده اند.

 

 

 

بابک عسگری صنعت گر صنایع چوب و معرق فلز گفت:  از سال84 تا کنون صنایع چوب و معرق فلز کار می کنم وهمان طور که مشاهده می کنید ما محصولات چوب درخت بلوط را که آفت زده است به وسایل چوبی بسیار زیبا تبدیل کرده ایم .

 

عسگری در خصوص درآمد و مشکلات این صنعت گفت: این هنر و همه هنرمندان صنایع دستی شهرستان به دلیل نبود مکان فروش مجبور هستند که شغل دومی در کنارش داشته باشند، چندین سال است که مسئولین به ما قول ایجاد بازارچه دادند که هنوز آماده نشده است.

وی افزود: وقتی مکان ثابت و با مشتری در ارتباط باشیم خود خریدار طرح و مواد اولیه را انتخاب می کند و به این شکل واسط از بین رفته و مشتری کار باکیفیت با قیمت کمتر را از ما خریداری میکند و به این شکل جوانان مشتاق می شوند که بیایند و این حرفه را یادبگیرند و این چنین صنایع دستی شهرستان از بین نمی رود.

 

یکی دیگر از صنعتگران گفت: از مسئولین دعوت می کنم که بیایند و از این غرفه ها بازدید نمایند، چرا که هنوز آب، برق، گاز ندارند، محوطه سازی انجام نشده، مکان ورودی و خروجی آن مشخص نیست و حتی سرویس بهداشتی عمومی و خصوصی هم ندارند.

 

به گزارش اسلام آباد خبر ، بنابر دغدغه صنعتگران خبرنگار ما امروز بصورت میدانی در محل حضور پیدا کرد و تصاویری از این غرفه ها مستندسازی نموده تا مفهوم آماده تحویل بودن برای همگان بیشتر مشخص شود.

اما از سوی دیگر اختصاص این مکان از سوی شهرداری یک ظرفیت نیز محسوب می گردد چون فضای پیرامونی این مکان قابل توسعه و گسترش می باشد و با تکمیل این طرح تولیدکنندگان صنایع دستی شهرستان می توانند درآمد خوبی داشته باشند و با بازاریابی مناسب این مکان حتی به پایلوت عرضه صنایع دستی در غرب کشور نیز تبدیل شود. لذا همت مسئولین شهرستان و استان را می طلبد که از دیوان سالاری اداری کاسته و به این وعده دیرینه جامه عمل پوشانده شود.