اسلام آباد خبر15:05 - 1401/08/16
فواد ایزدی در گفتگو با دانا:

تجزیه ایران جزو خطاهای بسیار بزرگ آمریکا است که نتیجه ای نخواهد داشت

تحلیلگر روابط بین‌الملل گفت: پیگری مباحث تجزیه ایران مردم کشور را حساس خواهد کرد، چرا که آنهایی هم که انتقادی به جمهوری اسلامی ایران دارند نمی خواهند کشورشان تجزیه شود، بنابراین تجزیه ایران جزو خطاهای بسیار بزرگ آمریکا است که نتیجه ای نخواهد داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،فواد ایزدی تحلیلگر روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به قصد آمریکا در خصوص تجزیه ایران، اظهار داشت: آمریکایی ها متوجه شده اند که اگر جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، دولت بعدی هم به تدریج رقیب آمریکا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال تجزیه ایران هستند، گفت:‌ در واقع حتی اگر جمهوری اسلامی نباشد و دولت دیگری سرکار بیاید، آن دولت هم اگر کمی عقبه ملی داشته باشد همین کار جمهوری اسلامی را خواهد کرد. چرا که مردم ایران دولتی را که هیچ دغدغه ملی ندارد، نخواهند پذیرفت، از این جهت به دنبال تجزیه ایران هستند.

این تحلیلگر روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه تجزیه ایران جزو خطاهای بسیار بزرگ آمریکا است که نتیجه ای نخواهد داشت، تصریح کرد:‌ پیگری مباحث تجزیه ایران مردم کشور را حساس خواهد کرد، چرا که آنهایی هم که انتقادی به جمهوری اسلامی ایران دارند نمی خواهند کشورشان تجزیه شود.