اسلام آباد خبر19:25 - 1401/08/25
فرمانده سپاه اسلام آباد غرب مطرح کرد:

تشکیل بسیج را می توان یکی از الطاف خفیه الهی نامید /اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه بمناسبت هفته بسیج در اسلام آبادغرب

فرمانده سپاه اسلام آباد غرب گفت: به مناسبت هفته مبارک بسیج بیش از ۴۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه ها و حوزه های بسیج در شهرستان اجرا می شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سرهنگ پاسدار بهزاد یوسف وند در گفتگو با خبرنگار اسلام خبر با اشاره به 5 آذر 1358  سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: تدبیر و دوراندیشی امام راحل در تشکیل بسیج را می توان یکی از الطاف خفیه الهی نامید.

فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به برکات بسیج در دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از پایه های اصلی پیروزی در دفاع مقدس حضور نیروهای مردمی در قالب بسیج مستضعفین بود که این حضور باعث شد گفتمان مقاومت در مقابل استکبار جهانی و زیاده خواهی مستکبران جهانی شکل بگیرد و همچنان این گفتمان تداوم دارد و آثار آن بعنوان گفتمان غالب در جبهه مقاومت در کشورهای مسلمان عراق، سوریه، لبنان و یمن مشهود است.

 

وی افزود: امسال " بسیج خدمتگزار ملت ایران" بعنوان شعار هفته بسیج انتخاب شده و پیش از این نیز شعار " بسیج پاره تن مردم" از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردیده که مردم عزیز ما این شعار ها را با تمام وجود لمس کرده اند.

 

سرهنگ یوسف وند با اشاره به خدمات " بسیج" خاطرنشان کرد: بسیج در حوادث غیرمترقبه و بحران هایی نظیر سیل و زلزله کمک فراوانی به دستگاه های خدمات رسان نموده اند و در ایام شیوع بیماری کرونا، " بسیج" علاوه بر پاکسازی محیطی و اقدامات زیستی، در طرح شهید سلیمانی با کمک های مومنانه و معیشتی به یاری مردم شتافتند و با کمک به جهاد گران سلامت به خدمتگزاری در مراکز واکسیناسیون و مراکز درمانی پرداختند.

 

وی بیان داشت: "امنیت مردم پایه" یکی دیگر از برکات بسیج است که مردم در قالب پایگاه های بسیج در نا آرامی های اخیر در راستای ایجاد امنیت مردم پایه تلاش قابل توجهی انجام دادند، همچنین گشت های رضویون و برگزاری تورهای ایست و بازرسی از دیگر خدماتی است که علاوه بر کمک به نیروی انتظامی در ارتقاء امنیت محلات تأثیر مثبت و شایان توجهی داشته و دارد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان با یادآوری خدمات عام المنفعه " بسیج" عنوان کرد: خدمات رسانی گروه های جهادی بسیج از پتانسیل های این نیروی با عظمت است و جهاد آبرسانی در مجتمع تراب یکی از برکات بسیج در شهرستان است که برای مردم این منطقه ملموس است که بسیج سازندگی سپاه در این طرح با لوله گذاری خط انتقال 51 کیلومتری، شبکه سازی، ساخت چندین منبع آب و ایستگاه های پمپاژ، 28 روستای شهرستان اسلام آبادغرب و بخش سرمست گیلانغرب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد. همچنین بسیج سازندگی سپاه با همکاری کمیته امداد 9 باب ساختمان برای محرومین در دست احداث دارد.

 

وی اضافه نمود: بسیج سازندگی سپاه علاوه بر راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در پایگاه های مقاومت، در سال گذشته بیش از 3 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت نموده و امسال نیز در طرح جهاد روشنایی و ارائه تسهیلات پنل های خورشیدی، نیروگاه‌های کوچک خانگی خورشیدی برای تولید برق در مناطق روستایی احداث می شود که از محل فروش برق این نیروگاه‌ها، درآمدی برای خانوارهای کم درآمد روستایی ایجاد می شود.

سرهنگ یوسف وند با تبریک هفته بسیج گفت: تشکیل شورای اداری، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، اعزام گروه های جهادی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثار گران بسیجی،  برگزاری یادواره شهدا و نشست های روشنگری و بصیرتی و اجرای مسابقات ورزشی از اهم برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج می باشند.

وی با بیان اینکه؛ هفته بسیج فرصتی برای معرفی گوشه ای از خدمات و اقدامات شجره طیبه " بسیج" است، اظهار داشت: افتتاح حوزه و پایگاه مقاومت، افتتاح سالن ورزشی، بازدید از مراکز صنعتی و علمی، تجلیل از ورزشکاران و نخبگان ورزشی، حضور حلقات صالحین در نمازجمعه، تقدیر از هنرمندان انقلابی و صاحب قلم، نشست با فعالان مجازی، اجرای برنامه های تربیتی و خدماتی طرح شهید بهنام محمدی و طرح شهید رهنمون در محلات کم برخوردار و نشست با پیشکسوتان از دیگر برنامه های هفته مبارک بسیج می باشد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آبادغرب گفت: در 5 آذرماه سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام(ره)، همایش اقتدار بسیج با حضور آحاد و اقشار مختلف بسیجی در شهرستان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/