اسلام آباد خبر16:33 - 1401/08/28
اگر به فینال رفتیم، می‌خواهم با پرتغال بازی کنیم؛

کی‌روش: باید رویای ۹۰ میلیون ایرانی را در جام جهانی محقق کنیم/ حقوق‌بشر با آغاز مسابقات برای کسی مهم نیست!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مردم درباره مسائل مختلف و حقوق بشر صحبت می‌کنند، اما پس از آغاز مسابقات همه چیز را از یاد می‌برند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پیرامون وضعیت مهدی طارمی اظهار داشت: آیا طارمی در پرتغال مورد توجه است؟ می‌دانید در پرتغال یک معما وجود دارد، افراد کمی می‌دانند که به غیر از منچستریونایتد کدام باشگاه را دنبال می‌کنم. در پرتغال وقتی برای پورتو گل می‌زنید، این کار به معنای لمس کردن قلب ۳ یا ۴ میلیون هوادار بنفیکا یا ۱.۵ میلیون هوادار اسپورتینگ است. وقتی برای اسپورتینگ گل می‌زنید، قلب دیگران را لمس می‌کنید. طبیعی است که بازیکنی در پرتغال که ناگهان تا این حد موفق شده و یک بازیکن عالی بوده، پس از کسب چند موفقیت برای پورتو، برخی از مطبوعات در لیسبون آن را چندان دوست نداشته باشند. همیشه همین طور بوده و فکر نمی‌کنم تغییری کرده باشد.

 

وی در ادامه راجع به اخراج طارمی در لیگ قهرمانان اروپا عنوان داشت: این یک بار بود، اما پنالتی‌های دیگری هم بوده که هیچ کس به آن اعتراض نکرد، جدا از همه پنالتی‌ها، این‌طور نیست؟ در لیگ قهرمانان فقط او نبود که برای کسب یک پنالتی این‌گونه رفتار کرد، بسیاری از بازیکنان دیگر هم این چنین تلاش کردند. اگر به زمان گذشته برگردیم، بازیکنان دیگری هم داریم، این بخشی از بازی است و به همین دلیل فیفا یک قوانینی را برای پنالتی تعیین کرده. او در آن بازی رفتار توهین آمیزی داشت، همانطور که خودش اعتراف می‌کند، جریمه شد، حالا نمی‌دانم در همه بازی‌هایی که باشگاه برنده شده، جریمه شده یا نه.

 

کی‌روش در گفت‌وگو با خبرنگاران پرتغالی در این باره که آیا ستاره تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ فقط طارمی است یا خیر، تاکید داشت: نه، ما بازیکنانی داریم که خیلی مهم‌تر و بهتر از او هستند؛ یعنی تمام تیم.

 

او در رابطه با بحث‌ها و مشاجرات موجود در آستانه جام جهانی خاطر نشان ساخت: هیچ‌گاه ندیدم اتفاقاتی در این سطح پُر از چالش نباشد؛ تا این که توپ می‌چرخد (مسابقات آغاز می‌شود). زمانی که توپ می‌چرخد، سایر اتفاقات برای کسی مهم نیست. تا آن موقع مردم درباره مسائل مختلف و حقوق بشر صحبت می‌کنند، اما پس از آن همه چیز را از یاد می‌برند.

 

سرمربی تیم ملی ایران در مورد اتفاقات اخیر کشورمان تأکید داشت: بازیکنان کاملاً روی مسابقات متمرکز شده‌اند و تمرکز من روی آماده‌سازی تیم است. اگر بفهمم که کسی در میان خانواده یا دوستان من بیمار است، البته همان احساس را ندارم. با این حال در عملیاتی هستیم که باید حرفه‌ای برخورد کنیم.

 

وی در ادامه این بحث تصریح داشت: نماینده ۹۰ میلیون نفر هستیم و اگر کاملاً روی شادی و افتخار آنها تمرکز نداشته باشیم، کسی ما را نمی‌بخشد. به قطر آمده‌ایم که جام جهانی را به یک جشن تبدیل کنیم. ما احساساتی داریم، اما به صبر و درک بیشتر نیاز داریم تا امتیازات لازم را بگیریم. مأموریت ما، تحقق بخشیدن به رؤیای هواداران ایرانی و انتظار آنهاست؛ ارائه نمایشی آبرومند که غرور را به کشور می‌آورد.

 

کی‌روش در این باره که به نظر می‌رسد با دشوارترین چالش زندگی خودش مواجه شده، اذعان داشت: این شاید بزرگترین چالش دوران کاری من است، اما الان مهم‌ترین چیز در زندگی‌ام انگلیس است؛ سپس ولز و بعد آمریکا.

 

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این پرسش که در صورت صعود شاگردان به فینال جام جهانی ۲۰۲۲، تمایل دارد با کدام تیم روبه‌رو شود، گفت: پرتغال حریفی است که دوست دارم در فینال با آن بازی کنیم (با خنده)؛ البته با احترام به دوستم پائولو بنتو (سرمربی کره جنوبی).