اسلام آباد خبر19:06 - 1401/08/29
در میزگرد هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان شهرستان مطرح شد:

خدمات مشاوره حقوقی رایگان برای بسیجیان و اقشار آسیب پذیر اسلام آبادغرب/بهبود وضعیت اشتغال شهرستان با حذف دیوان سالاری اداری و جذب سرمایه گذار

میزگرد هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان شهرستان با حضور مسئولین دستگاه قضایی، فرماندهی سپاه و جمعی از حقوقدانان بسیجی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، میزگرد و جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان شهرستان با حضور مسئولین دستگاه قضایی، فرماندهی سپاه و جمعی از حقوقدانان بسیجی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

خدمات مشاوره حقوقی رایگان برای بسیجیان و اقشار آسیب پذیر

 

سرهنگ پاسدار بهزاد یوسف وند در این جلسه با تبریک هفته بسیج به تشریح خدمات پرداخت و عنوان کرد: بسیج ظرفیت عظیمی است که در خدمت مردم است و مردم سالاری دینی در بسیج نمود پیدا کرده و آن اهدافی که مد نظر امام خمینی(ره) و رهبری بوده و هست در بسیج به منصه ظهور رسیده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان افزود: بسیج یک نعمت الهی است که آن سوال خواهد شد، پس باید قدردان این سرمایه معنوی عظیم باشیم.

 

سرهنگ یوسف وند ضمن تقدیر از خدمات و همکاری دستگاه قضایی شهرستان گفت: انشاءالله با تعامل و همکاری بیشتر دستگاه قضایی شهرستان با کانون بسیج حقوقدانان، خدمات مشاوره حقوقی رایگان برای بسیجیان، اقشار آسیب پذیر و حتی عموم مردم بیش از پیش فراهم شود.

 

 

تجلی " بسیج لشکر مخلص خداست" را در کف میدان توسط بسیجیان

 

در ادامه حجت الاسلام مرادی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به شعار " بسیج خدمتگزار ملت ایران" بعنوان شعار هفته بسیج امسال، گفت: انشاءالله با همکاری مسئولین بسیجی در دستگاه قضایی شهرستان این شعار توسط حقوقدانان بسیجی تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این روزها تجلی " بسیج لشکر مخلص خداست" را در کف میدان توسط بسیجیان مشاهده می کنیم که بدون هیچ چشمداشتی امنیت مردم را فراهم کرده اند.

 

 

حمایت از برنامه های کاربردی در راستای رفع مشکلات، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان

 

دکتر نظری رئیس دادگستری شهرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان بدنبال رفع مشکلات مردم است و چه در نا آرامی های اخیر و چه در نا آرامی های سال 88 دستگاه قضایی با کسانی که فریب رسانه های بیگانه را خورده بودند با رأفت اسلامی برخورد کرده است و به نوعی دوباره جوانان و نوجوانان فریب خورده را به آغوش خانواده و جامعه دلالت نموده است.

 

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در شهرستان، افزود: ما همواره از اشتغالزایی و برنامه های کاربردی در راستای رفع مشکلات، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهرستان حمایت می کنیم.

 

احصاء وظایف و قوانین ادارات و سنجش عملکرد مدیران

 

حجت الاسلام تاب زر از قضات دادگستری و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با تبریک هفته بسیج گفت: در این برهه از زمان دشمنان بر موج اعتراضات مردم سوار می شوند و اعتراض را تبدیل به اغتشاش می کنند لذا باید ساز و کار اعتراض قانونی در دستگاه های مختلف پیش بینی شود چون گلایه مردم از ناکارآمدی و عملکرد برخی مسئولین به حق است.

وی پیشنهاد کرد:  بسیج حقوقدانان شهرستان وظایف و قوانین ادارات مختلف را احصاء کنند و بعد بررسی و آسیب شناشی شود تا مشخص شود چند درصد از ادارات به وظایف خود عمل می کنند.

 

 

بهبود وضعیت اشتغال شهرستان با حذف دیوان سالاری اداری و جذب سرمایه گذار 

 

در ادامه سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب گفت: دستگاه قضایی و دادستانی شهرستان به جد در بحث رفع موانع تولید و اشتغالزایی در شهرستان ورود کرده چرا که بیکاری از مهمترین عوامل مشکلات اجتماعی شهرستان است.

وی تصریح کرد: با حذف دیوان سالاری اداری و جذب سرمایه گذار می توان وضعیت اشتغال شهرستان در عرصه های مختلف جهاد کشاورزی، صنایع، منابع طبیعی و ... را بهبود بخشید.

 

ملایری عنوان کرد: در راستای حمایت از خانواده های زندانیان در زمینه آموزش فنی حرفه ای و تسهیلات اشتغالزایی با مدیران مربوطه رایزنی صورت گرفته و از همه ظرفیت های شهرستان برای حمایت از این اقشار آسیب پذیر حمایت می کنیم.

 

 

 

تسهیلات اشتغالزایی برای خانواده های زندانیان معسر 

 

فاطمه نجفی مسئول کانون بسیج حقودانان شهرستان در این جلسه عنوان کرد: یکی از دغدغه های بسیج حقوق دانان حمایت و اشتغالزایی برای خانواده های زندانیان معسر هست که با کمک بسیج سازندگی تسهیلات اشتغالزایی برای آنها درنظر گرفته شده است

وی افزود:  ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان، وکالت رایگان به افراد معسر و بسیجیان  و ایثارگران رسالت های کانون بسیج حقوقدانان می باشد که در این راستا از همکاری دادستان و ریاست دادگستری شهرستان قدردانی می نمایم.

 

 

گفتنی ست؛ رئیس  دادگستری شهرستان در حاشیه این جلسه از خدمات بسیج حقوقدانان تقدیر نمود، همچنین دادستان شهرستان از طرح هرمسجد یک حقوق دان  توسط  بسیج حقوقدانان اسلام آبادغرب و اقدامات صورت گرفته در این زمینه از زحمات بسیج حقوقدانان  تقدیر و تشکر نمود.

 

انتهای پیام/