اسلام آباد خبر19:20 - 1401/09/02
گزارش دانا از همایش دانشجویی پیش‌گامان رهایی؛

حسینیه جماران، میزبان "پیش‌گامان رهایی"/ اغتشاشات چهره واقعی پشت نقاب عده‌ای را نشان داد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امروز در همایش دانشجویی پیش‌گامان رهایی گفت: هنجارشکنی‌ها و اقدامات سخیفی که در دانشگاه‌های کشور مانند شریف، تهران و امیرکبیر صورت گرفت انتقام دشمنان از پیشرفت‌های دانشگاهیان ما بود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز و هم‌زمان با سالروز فرمان امام خمینی (رح) برای تشکیلبسیج دانشجوییو طلاب همایش پیش‌گامان رهایی در حسینیه پیر جماران برگزار شد.

این همایش با تلاوت آیاتی از سوره حجر و سلام و درود به روح پاک امام و سرودخوانی انقلابی نوجوانان آغاز شد.

در این همایش ابتدا سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدحسین کفعمی رئیس سازمانبسیج دانشجوییسخنرانی کردند.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه در این مراسم با اشاره به دستور امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین و سپس اقشار مختلف بسیج از جملهبسیج دانشجویی، گفت: بعد از دفاع مقدس و پس‌گرفتن تمام سرزمین‌هایی که به آنها تجاوز شده بود، نوبت سازندگی شد.

وی با اشاره به دستاوردهای کشور گفت: در آن دوران ۷۰ درصد بانوان کشور بی‌سواد بودند اما الان  اکثر دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند‌‌  و ۲۰ درصد اعضای هیئت علمی ما را زنان تشکیل می‌دهد. رتبه علمی کشور طی این سال‌ها از ۵۶ به ۱۵ رسیده است. آن روز بیشتر محصولات غذایی را از بیرون وارد می‌کردیم اما امروز ۹۰  درصد محصولات غذایی را خودمان تولید می‌کنیم و تبدیل به صادرکننده شده‌ایم.   

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تصریح کرد: کشور طی این دوران علی‌رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها به جایگاه و رتبه بیستم اقتصاد جهان بر اساس آمار و رتبه‌های اعلامی مؤسسات غربی رسیده است، لذا حرکت کرده؛ هرچند مشکلاتی هم هست.

شهید عجمیان نشان داد خشن و ضد حقوق بشر چه کسی است


وی تصریح کرد:  شهید عجمیان نشان داد خشن و ضد حقوق بشر چه کسی است؛ شهید آرمان عزیز را زجرکش کردند برای اینکه در کوله‌پشتی‌اش کتاب مذهبی داشت اینها وارثان همان شاه هستند که وقتی کتاب مذهبی دست جوان ما می‌دیدند او را شکنجه می‌کردند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: عظمت حماسه‌ای که امروز بسیجیان خلق می‌کنند از گذشته بیشتر است. اینکه با دستان خالی در برابر دشمن کینه‌ورز به میدان می‌رود، حماسه است.

وی با اشاره به عظمت و بصیرت ملت ایران که امروز زیر بار فشار روانی و رسانه‌ای غرب بروز پیدا کرده است، ادامه داد: با همه این سختی‌ها و هجمه‌ها دست رد به دروغ‌ها و فشارهای موجود می‌زند. دشمن خیلی از افراد مشهور را استخدام کرده تا با حرف‌های نادرست و دروغ خود، مردم را به مسیر دلخواه آن‌ها بکشانند اما مردم ما بصیرت دارند می‌فهمند و می‌دانند هرکسی باید در تخصص خودش حرف بزند.

سردار نقدی با طرح این سؤال که علت این ماجراها و هجمه‌ها چه بود و آیا مسائل معیشتی و اقتصادی دغدغه بود یا کشته‌شدن یک خانم که البته در شعارهایشان این دیده نمی‌شود؟ گفت: همه وقایع رخ‌داده برای خانم مهسا امینی مقابل دوربین مشخص است. پرونده پزشکی، پزشکی قانونی و اسناد دیگر هم گویای همه واقعیت‌هاست اما چرا کشورهایی که در قتل مردم خود و سایر کشورها دست دارند از حقوق بشر دم می‌زنند؟

وی افزود: هرکسی حرفی می‌زند، آمریکایی‌ها در پرونده حقوق بشر نباید حرفی بزنند. آنها در یک فقره در حمله به بیمارستانی در افغانستان مادر و کودکی تازه به دنیا آمده و کادر اتاق عمل بیمارستان را کشتند و صدایی از کشوری در نیامد. اینها نمی‌توانند به ما از حقوق بشر بگویند. شمایی که زندان ابوغریب گوانتانامو را راه انداختید، برای ما عزا نگیرید. رژیم سعودی نیز که پرونده قتل وحشیانه خاشقچی را در کارنامه دارد در اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳۸ جوان و نوجوان را گردن زد یا انگلیس که در طول تاریخ جنایت‌هایی را انجام دادند نمی‌توانند از حقوق بشر حرفی بزنند.

دلیل اصلی این حوادث مؤلفه‌های قدرت انقلاب اسلامی


سردار نقدی با بیان اینکه دلیل این هجمه‌ها حقوق بشر نیست، یادآور شد: دلیل اصلی این حوادث مؤلفه‌های قدرت انقلاب اسلامی که نسبت به سال‌های اول انقلاب افرایش یافته است. آمریکا امروز به جایی رسیده است که از افغانستان فرار می‌کند و کلی غنیمت جا می‌گذارد. ۴۳ است که می‌گوید انقلاب اسلامی نباشد، اما هست. ۱۲ سال است که می‌گوید بشار اسد نباشد، اما هست؛ حزب‌الله و حماس نباشد که هست. هر چه او می‌خواهد، نمی‌شود؛ اما هرچه جمهوری اسلامی می‌گوید، می‌شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تقویت مؤلفه‌های قدرت کشور گفت: هنجارشکنی‌ها و اقدامات سخیفی که در دانشگاه‌های کشور مانند شریف، تهران و امیرکبیر صورت گرفت انتقام از دانشگاه بود. چون تقویت مؤلفه‌های قدرت و بازدارندگی کشور حاصل اقدامات علمی و پژوهش‌های همین اساتید و دانشجویان است؛ لذا این اقدامات سخیف انتقام صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از دانشگاه بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه شما امروز امیدآفرینی و محاصره تبلیغاتی دشمن است. وظیفه امروز شما تبیین حقیقت و واقعیت‌هاست. روایت درست در مقابل نا روایت‌هایی که ذهن و افکار مردم ما را تسخیر کرده است. مثلاً وقتی در خارج از کشور مسئولی که دست در جیب مردم کرده دستگیر شود، نشانهٔ شفافیت سیستمشان است؛ اما اینجا اگر برادر رئیس‌جمهور را بگیرند و پول‌های ازدست‌رفته را هم از او بگیرند، می‌شود فساد جمهوری اسلامی؛ لذا در چنین عرصه‌ای باید تلاش و تبیین کنید.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و تفاوت آن با انقلاب‌های جهان در این بود که آنها معمولاً متکی به قشر خاصی بودن ولی انقلاب اسلامی با حضور مردان، زنان، و همه اقشار رقم خورد.

 

مردم و بسیج حماسه‌های درخشانی را آفریدند


سردار نقدی در ادامه افزود: مردم و بسیج حماسه‌های درخشانی را آفریدند خصوصاً در دفاع مقدس، چرا که یک ملت تنها در مقابل همه قدرت‌ها ایستادند و زیر بار زور نرفتند.

محمدحسین کفعمی رئیس سازمانبسیج دانشجوییگفت: بسیج دانشجویی یک تشکل پیشران برای دفاع از اسلام و انقلاب است.

وی تأکید کرد: در این شرایط حساس، بسیج می‌تواند از انقلاب اسلامی دفاع کند و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ابزار داشت: امروز پیامی داریم کهبسیج دانشجوییهنوز هم بیشتر و مصمم‌تر از گذشته در راه انقلاب اسلامی و منویات رهبری قرار دارد.

 

 

ببینید:

نشست دانشجویان بسیجی «پیشگامان رهایی»