اسلام آباد خبر18:11 - 1401/09/14
با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان/

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت سواد رسانه برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان با محوریت سواد رسانه برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی امروزدو شنبه 14 آذر ماه در  دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب با موضوع آموزش سواد رسانه در بین اقشار مختلف و نظارت بر تبلیغات محیطی برگزار شد.

 

مهدی بساطی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان  با تأکید بر پیگیری مصوبات قبلی، عنوان کرد: سواد رسانه، فضای مجازی و تبلیغات محیطی از موضوعات مهم این شوراست و در شورای فرهنگ عمومی سیاست گذاری کلان موضوعات مهم انجام می گیرد ولی اجرای آن با همکاری همه دستگاه هاست.

وی بیان داشت: طبق تبصره 4 ماده 2 آیین نامه مصوب شورای انقلاب فرهنگی حضور اعضای حقوقی در جلسات این شورا الزامی است.

 

 

بساطی عنوان کرد: فضای بصری معابر عمومی که در آن بنرهای تسلیت و تبلیغات شخصی نصب می گردد غیر مناسب بوده و همچنین استفاده از واژه های غیر فارسی و بیگانه در تابلوها و بیلبوردها شایسته فرهنگ این مردم عزیز نیست.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: در باب اهمیت آموزش سواد رسانه و نظارت بر تبلیغات محیطی، موضوع جلسه امروز به این مهم اختصاص پیدا کرد.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات مفید و عملیاتی عنوان کرد: پیگیری مشکلات مردم تکلیف شرعی و قانونی ما مدیران است.

 

 

 امام جمعه شهرستان بااشاره به فواید و مضرات فضای مجازی گفت: شاید  غیر ممکن باشد که بچه های ما بطور کامل از گوشی استفاده نکنند اما ضرورت دارد آنها هدایت شوند و در مسیر مشخص حرکت کنند.

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب در ادامه گفت: گرچه آموزش سواد رسانه در کشور ما دیر شروع شده اما باید با برنامه پیش رفت.

وی عنوان کرد: در بحث جهاد تبیین و سواد رسانه، علاوه بر خبرنگاران، روابط عمومی ادارات نیز باید فعال شوند و نیاز است خدمات نظام و دولت بیش از پیش به گوش مردم برسد.

 

 

کرمی بیان داشت: دانشگاه ها، مساجد و اداراتی نظیر ورزش و جوانان باید بیشتر از قبل فعالیت نمایند و به خواسته های جوانان و نوجوانان نسل جدید توجه بیشتری نمایند.

 

در این جلسه مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان نکته نظرات خود مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند، همچنین در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص ساماندهی فعالان مجازی و بیلبوردهای تبلیغاتی مطرح گردید.

 

هوشنگ رزمدیده و خداداد کمرخانی از مدرسان سواد رسانه شهرستان با تأکید بر ضرورت آموزش سواد رسانه و آگاهی بخشی به مردم،  مباحت کلیدی و نیاز به مهارت سواد رسانه را مطرح نمودند و مقرر شد در اولین گام مقدمات برگزاری کارگاه سواد رسانه برای معاونین پرورشی، مشاورین مدارس و روحانیون طرح امین برای آموزش به جامعه هدف آماده و برنامه ریزی گردد.

 

 

 

 

انتهای پیام/