اسلام آباد خبر21:05 - 1401/09/29
استقلال ۲ - پرسپولیس ۲؛

لیگ برتر فوتبال| یک تساوی تمیز در هوای آلوده تهران/ دربی ۹۹ هم برنده‌ای نداشت!

دیدار حساس تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس با نتیجه تساوی پر گل خاتمه یافت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس طی دیدار حساس شهرآورد نود و نُهم فوتبال پایتخت و در چارچوب هفته دوازدهم بیست‌ودومین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز (سه‌شنبه - ۲۹ آذرماه) در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران به مصاف یک‌دیگر رفتند.

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه‌ای بیش از یک ماهه از روز گذشته از سر گرفته شد تا امروز نوبت به دربی ۹۹ برسد؛ مسابقه‌ای که به علت حساسیت‌های موجود و آلودگی شدید هوای تهران، لاجرم بدون حضور تماشاگران دو تیم صورت پذیرفت تا ورزشگاه قدیمی آزادی یک شهرآورد دیگر را در سوت و کور محض تجربه کند.

این بازی نخستین دوئل ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان فوتبال ایران با یحیی گل‌محمدی‌ست. مرد پرتغالی پیش از این تجربه شرایط دربی را نداشت اما گل‌محمدی با ثبت آمار یک پیروزی و ۸ تساوی (شامل شکست‌های پنالتی در جام حذفی) به عنوان سرمربی، تجربه بسیار بیش‌تری نسبت به سرمربی استقلال در این شهرآورد داشت.

سفر غیرمنتظره و ترک عجیب ایران از سوی یورگن لوکادیا، ستاره گل‌زن هلندی سرخ‌پوشان در آستانه دربی و مصدومیت بدموقع شیخ دیاباته، باعث آن شد تا دست گل‌محمدی برای کسب حداکثر امتیاز خالی باشد. در آن سوی میدان ساپینتو به جز عارف غلامی که به نظر مصدومیتی جزئی دارد، غایبی برای این بازی مهم نداشت.

پرسپولیسِ بدون مهاجم در دقایق ابتدایی نیمه نخست نمایش بسیار بهتر و هجومی‌تری نسبت به رقیب سنتی‌اش داشت تا مزد حملات خود را در همان یک ربع ابتدایی روی ضربه سر مدافع پیش‌تاخته خارجی‌اش بگیرد و نخستین توپ شهرآورد ۹۹ توسط گولسیانی از روی خط دروازه حسینی عبور کند. در ادامه آبی‌ها سعی در جبران نتیجه داشتند که توسط گل‌زن تیم ملی در جام جهانی روی یک ضربه سر، بازی را به تساوی کشاندند.

با گذشت تنها ۵ دقیقه از آغاز نیمه دوم، باز هم این آبی‌ها بودند که به روند هجومی خوب خود ادامه داده و روی غفلت مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس، کام‌بک‌شان را تکمیل کرده و توسط مطهری به گل دوم رسیدند. گیتاریست استقلالی‌های تهرانی پس از گل‌زنی در هوای آلوده تهران و استادیوم ساکت آزادی، این سکوت را نشکست و گل او مانند گل اول استقلال شادی خاصی را از سوی آبی‌ها به همراه نداشت.

در این نیمه سرمربی‌های هر دو تیم فوتبال پایتخت تعویض‌های زیادی را انجام دادند؛ مطابق انتظار تعویض‌های یحیی گل‌محمدی هجومی و در راستای افزایش کمیت بازیکنان مهاجم خود برای ارتقای شانس بازگشت به بازی و گل‌زنی بود که با وجود حضور هافبک‌ها و مهاجمان، گل دوم توسط گئورکی گولسیانی به ثمر رسید تا او مرد اول سرخ‌ها در این شهرآورد باشد و بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

استقلال ۲
گل: روزبه چشمی - ۳۱، امیرارسلان مطهری - ۵۰

پرسپولیس ۲
گل: گئورکی گولسیانی - ۱۵ و ۸۷

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی، سعید مهری، آرش رضاوند، روزبه چشمی، محمد محبی، کوین یامگا و امیرارسلان مطهری.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و امید عالیشاه.

بیشتر بخوانید؛

گل‌محمدی: نمی‌توانم جلوی لو رفتن ترکیب پرسپولیس را بگیرم/ از کار لوکادیا هنگ کرده‌ام؛ نمی‌دانم چرا رفت!

 

ساپینتو: نقطه قوت پرسپولیس، تیمشان است، نه یک بازیکن/ ایران می‌توانست از گروهش در جام جهانی صعود کند