اسلام آباد خبر17:58 - 1401/10/12
گزارش تصویری-تشریحی؛

آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اسلام آبادغرب برگزار شد

آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی عصر دوشنبه 12 دیماه 1401 با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه اسلام آباد غرب و جمعی از اعضای شورای اداری به منظور تجلیل از رشادت ها و ایثارگری های این شهید والامقام با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و کانون بسیج هنرمندان در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس و خیر مقدم به مدعوین، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نماد شجاعت و دلیری در مبارزه با ظلم و نظام سلطه جهانی بود، در زمانی که داعش تا چندقدمی مرزهای غربی کشور پیشروی کرده بود و ۸۰ درصد خاک عراق و سوریه را به تسخیر درآورده بود سردار سلیمانی و همرزمانش نسخه داعش را در هم پیچیدند.

مهدی بساطی افزود: محبوبیت سردار دلها فراتر از مرزهای اعتقادی و قدرتی بود او محبوبیتی جهانی داشت چرا که همه او را حافظی در مقابل ظلم و ستم می دیدند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب در این آیین گفت: همه ما از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چیزی جز خوبی خدمت و پیرو ولایت بودن به یاد نداریم سردار سلیمانی خانه خود را تبدیل به بیت الزهرا کرد او یک شخصیت بسیار گرانبها بود.

حجت‌الاسلام زمانی موسوی در ادامه سخنانش بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود، یک زمانی شغل او کارگری بود اما آنقدر به اهل بیت ارادت داشتند که خداوند آنقدر او را عزیز و بزرگ کرد که پیکر مطهرشان را حرم به حرم چرخاندند و امروز ما اورا به عنوان یک الگو و اسوه به جامعه معرفی میکنیم.

 

در ادامه حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب خاطراتی را از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد و گفت: نام حاج قاسم سلیمانی تن رئیس جمهور آمریکا را به لرزه درآورد تمام کسانی که دم از قدرت می زدند با نام حاج قاسم میدان را خالی میکردند .

وی خاطرنشان کرد: ما باید از نام حاج قاسم رمزگشایی کنیم باید تبیین انجام دهیم و از رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بگوییم، عشق به ولایت و مردم رمز حاج قاسم سلیمانی بود که باید گفته شود.

فرماندار اسلام آباد غرب در خاتمه سخنانش به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت : دشمن می گوید ما باید رفراندوم برگزار کنیم، به کوری چشم دشمنان حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۹ دی و تشییع پیکر شهدای گمنام، خود یک رفراندوم بود، دشمن نمی‌بیند که مردم بخاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب با جمعیت میلیونی به خیابان ها می‌آیند، آنها نمی خواهند عزت اقتدار باشکوه ملت ایران را ببینند، مردم شهر شهدای مرصاد و تمام ملت شریف ایران پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بوده و همیشه خواهند بود.

فرمانده سپاه ناحیه اسلام آباد غرب در ادامه ضمن سلام و درود به روح پر فتوح شهدا گفت: یکی از ویژگی های سردار سلیمانی اخلاص او بود که باعث شد جمعیت عظیم میلیونی در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان حضور پیدا کنند و در کشور های اسلامی و حتی در قلب اروپا برای سردار عزاداری کردند.

سرهنگ یوسف وند یادآور شد: دشمن قصد داشت که خاورمیانه جدید را به میان بیاورد خاورمیانه ای که ایران عزیز ما و کشورهایی همچون عراق را به کشورهای متعددی تقسیم می کرد، در فتنه اخیر هم در همین راستا بود که با درایتی که مقام معظم رهبری داشتند و بصیرت و هوشمندی مردم این فتنه هم خاموش شد.

در این مراسم  معنوی جمعی از شاعران اسلام آبادغرب اشعاری را در وصف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند و از کتاب بهجت میری شاعر و نویسنده اسلام آبادی رونمایی شد.

 در خاتمه این مراسم از شاعران و جمعی از هنرمندان و همچنین مداح اهل بیت از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و کانون بسیج هنرمندان اسلام آبادغرب با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.