اسلام آباد خبر16:07 - 1401/10/26
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب:

فرار شاه درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: فرار شاه با فرح و خانواده اش درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست.

به گزارش اسلام آباد خبر ،حجت الاسلام مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز فرار شاه اظهار کرد:  در روز 26 دی‌ماه 1357  محمدرضا پهلوی به‌همراه همسرش فرح، خاک ایران را به مقصد مصر ترک کرد و شاه در فرودگاه علت سفر خود به خارج را " احساس خستگی و نیاز به استراحت" عنوان کرد.

 

وی افزود:  محمدرضا پهلوی چند روز پیش از سفرش شورای سلطنت تشکیل داده بود و برنامه  داشت همانند سال ۱۳۳۲ با کودتایی نظامی با کمک غربی ها و آمریکایی ها به تاج و تخت برگردد اما این خیال خام اوبه واقعیت تبدیل نشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیان داشت: اعتراضات گسترده‌ مردم در سال 57 به رهبری امام خمینی(ره) عرصه را بر شاه تنگ کرده بود و قتل و کشتار مردم و تغییر سیاستمداران شاهنشاهی اثربخش نبود و به همین خاطر شاه فرار را بر قرار ترجیح داد.

 

وی گفت: فرار شاه با فرح و خانواده اش درس عبرتی برای سرسپردگان غرب و آمریکاست چرا که کشورهای غربی و به ویژه انگلیس حاضر به پذیرش شاه نشدند با وصف اینکه در دوران حکومت غلام حلقه به گوش آنها بود و خدمات و امتیازات فراوانی به آنها داده بود.

 

حجت الاسلام مهدی مرادی  با اشاره به پیام مهم و تاریخی امام(ره) بعد از فرار شاه گفت: پیام وحدت‌بخش و هدایت‌گر امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه؛ فرار محمدرضا پهلوی طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است و ملت شریف ایران فریب حکومت دست‌نشانده بختیار را نخورند و نهضت را تا رسیدن به نقطه نهایی ادامه دهند، نسخه رژیم را در هم پیچید.

 

وی عنوان کرد: پیام امیدآفرین و با اقتدار امام(ره) نفسی تازه در شور انقلابی مردم و بزرگان انقلاب دمید و در عین حال دولت موقت بختیار را به لرزه انداخت و اعلام بی‌طرفی ارتش و پیوستن نیروهای نظامی به مردم، حرکت انقلابی مردم را در ریل هدایت به سمت پیروزی  در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انداخت.