اسلام آباد خبر16:00 - 1401/10/28
با حضور شورای اداری شهرستان برگزار شد:

اولین کارگاه آموزشی سواد رسانه و آگاه‌سازی جرائم سایبری در اسلام آبادغرب

اولین کارگاه آموزشی سواد رسانه و آگاه‌سازی جرائم سایبری در اسلام آبادغرب با حضور شورای اداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، در راستای اجرایی کردن  مصوبات شورای فرهنگ عمومی اولین کارگاه سواد رسانه ای و آگاه سازی جرایم سایبری در اسلام آباد غرب با حضور شورای اداری شهرستان برگزار گردید. 

 

رئیس پلیس انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب در این کارگاه گفت آنچه که آمارها نشان می‌دهد؛ شبکه‌های اجتماعی به همان اندازه که جاذبه دارد در صورت عدم آگاهی از مخاطرات آن و توجه نکردن به هشدارها می‌تواند علاوه بر فرد قربانی، اطرافیان و حتی دنبال‌کنندگان وی را نیز در معرض خطر قرار دهد که چیزی جز پشیمانی در برنخواهد داشت.

 

سرگرد سعید بابایی ادامه داد: سهل‌انگاری، بی‌توجهی به حفاظت از حریم خصوصی، اعتماد کاذب، ‌ عدم آگاهی و رعایت‌نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت، می‌تواند مجرمان را در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود کمک کند.

 

این مدرس در این کارگاه مباحثی را پیرامون پیشگیری از سرقت اطلاعات بانکی کاربران، کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی، فیشینگ، هک شدن موبایل و غیره را برای حاضرین تشریح نمود.

 

سرگرد بابایی عنوان کرد: سواد رسانه ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان براساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. همچنین سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است.