اسلام آباد خبر22:58 - 1401/11/02

بخشی از اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب سال آینده گنجانده شد

وزیر آموزش و پرورش در مورد مطالبه رهبر انقلاب درباره گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، گفت:بخشی از این کار توسط همکاران بنده در کتب سال آینده انجام شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در مورد عمل کردنِ وزارت آموزش و پرورش به مطالبه رهبری مبنی بر گنجاندن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی، گفت: بخشی از این کار توسط همکاران بنده در کتب سال آینده انجام شده است.

وی افزود: پویشی هم در همین راستا در برنامه «شاد» راه افتاد که عنوان آن HIStory است، و در آن سرگذشت استعمار گفته شده است و از آن استقبال خوبی هم به عمل آمده است.

در کتب درسی، اسناد لانه جاسوسی تدوین شده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که این مطالب در کتب کدام یک از مقاطع تحصیلی است، تشریح کرد: در کتب درسی از مقطع ابتدایی تا پایان دوره متوسطه اسناد لانه جاسوسی تدوین شده است ولی باید در نظر داشت که این مطالب با توجه به تناسب ظرفیت دانش‌آموزان است.  

تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی بر وارد کردن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی

گفتنی است رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش‌آموزان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ با انتقاد از وارد نکردن اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی فرمودند: «حادثه‌ سوّم، هجوم دانشجویان به سفارت آمریکا است و پیدا کردن اسنادی در آنجا که این اسناد، توطئه‌های آمریکا علیه ملّت ایران را نشان میداد؛ هفتاد هشتاد جلد شده. شماها که وقت نمیکنید بخوانید این کتابها را، [امّا] من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم مضامین این کتابها را در کتابهای درسی بیاورید، متأسّفانه نکردند. این [اسناد] نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این مدّتی که در ایران حضور داشتند ــ یعنی مثلاً از حدود سال ۲۸ و ۲۹ ــ چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئه‌هایی و چه خیانتهایی انجام دادند.»