اسلام آباد خبر15:47 - 1401/12/04
با حضور وزیر ارتباطات، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم اسلام‌آبادغرب/

مجتمع دانش بنیان تولید کاغذ اسلام آبادغرب به بهره‌برداری رسید+عکس

مجتمع دانش بنیان تولید کاغذ اسلام آبادغرب با حضور وزیر ارتباطات، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم اسلام‌آبادغرب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مجتمع دانش بنیان تولید کاغذ خسروی پیش از ظهرامروز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه ، مجتبی بخشی‌‌‌پور نماینده مردم اسلام‌آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام‌آبادغرب، مدیران کل استان و رؤسای ادارات شهرستان  رسماً آغاز به کار کرد. 

 

این مجموعه برای اولین بار۹۰ درصد کاغذ دیواری کشور را تأمین می‌کند، و تولید کننده کاغذ سنگی پایه کربنات کلسیم از ۷۰ تا ۱۰۰۰ میکرون است، همچنین تولید لوازم التحریر و لوازم اداری از دیگر تولیدات مجتمع بزرگ دانش بنیان خسروی در اسلام‌آبادغرب است. 

 

این پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه بخش خصوصی از سال ۹۲ آغاز شده و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی استفاده نموده است که امروز ۲۰درصد کاغذ تحریر کشور را تأمین می کند و با اجرایی شدن طرح توسعه این ظرفیت به ۴۰درصد خواهید رسید . 

 

در این آیین عیسی زارع پور وزیر ارتباطات کشور اظهار داشت : انتظار داریم که باهمت بنیان‌گذار این طرح و حمایت و پشتیبانی مسئولین محترم با راه اندازی فازهای توسعه، اسلام‌آبادغرب به قطب تولید کاغذ در خاور میانه تبدیل شود ،چرا که کاغذ نیاز روز است و روز به روز به مصرف کاغذ افزوده خواهد شد ، لذا با توسعه و پیشرفت فاز های جدید می توانیم ایجاد اشتغال کنیم و معضل بیکاری در شهرستان را رفع شود . 

 

در ادامه محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه بیان داشت: در مجموعه نیازمندی های کشور اگر دسته‌بندی‌هایی داشته باشیم ،بعضی‌ها نیازمندی‎های راهبردی‎تری هستند،اگر کشور ما بخواهد حرکت علمی پر رنگی داشته باشد و فضای تربیت نیروی انسانی را برای آینده روشن و اثر گذارتر دنبال کند باید نیاز مجموعه تعلیم و تربیت را خودش تأمین کند که خوشبختانه امروز در این مجموعه همه این‏‌ها را در کنار هم داریم

کارخانه کاغذ معدنی خسروی در شهرستان اسلام آبادغرب ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کاغذ را دارد و با راه اندازی آن ۸۰ نفر مشغول به کار شده است.

 

تهیه‌وتنظیم خبر؛ زینب احمدیان

انتهای پیام/