اسلام آباد خبر14:08 - 1401/12/10
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

والدین نقش بسزایی در کاهش خطرات و صدمات چهارشنبه سوری آخر سال دارند

فرمانده انتظامی اسلام‌آبادغرب با هشدار به شهروندان در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: والدین نقش بسزایی در کاهش خطرات و صدمات چهارشنبه سوری آخر سال دارند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سرهنگ هوشنگ مبارکی درگفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه، بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه آخر سال، می‌تواند زیان‌های غیر قابل جبرانی به دنبال داشته باشد، افزود: خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نقش مهمی را ایفا می‌کنند. 

 

وی در ادامه بر نقش رسانه ها و همکاری والدین در بی خطر کردن آیین چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده ها قبل از چهارشنبه آخر سال فرزندان‌تان را از خطرات آتش و باروت آگاه کنید و از آیین‌های پاک ایرانی با آن‌ها صمیمانه سخن بگوئید. 

 

فرمانده انتظامی در خطاب به خانواده ها با اشاره به اینکه مراقبت کنید تا فرزندان‌تان مواد آتش‌زا همچون ترقه را در خانه نگهداری نکنند افزود: در صورت خرید مواد محترقه کم خطر با او همراه باشید.  

 

سرهنگ مبارکی با تاکید براینکه از آتش زدن مواد منفجره دست ساز و غیر استاندار و مواد آتش زا مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین و الکل خودداری کنید، افزود: آتش‌های پرحجم در حیاط و محله غیرقابل مهار است، از این کار ممانعت به عمل آورید. 

 

به گفته وی صدای انفجار مواد آتش زا، موجب عارضه روانی در نزد کودکان و افراد مسن و بیمار می‌شود لذا رعایت حال آنان فراموش نشود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان تاکید کرد: هیچگاه مواد آتش بازی مانند مواد منفجره و ترقه را در ظرف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد. 

 

وی افزود: مراقب رفتارهای خطرناک و نابهنجار باشید و در صورت لزوم مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید و با رعایت این توصیه‌ها می‌توان از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال از جمله سوختگی ناشی از انفجار و آتش حجیم، قطع عضو و معلولیت (دست و چشم) و سقط جنین و عارضه‌های روانی به ویژه در بانوان ایمن ماند.

 

انتهای پیام/