اسلام آباد خبر21:25 - 1401/12/18
آغاز دیدارهای ملی‌پوشان ایران در بالی

هندبال ساحلی قهرمانی آسیا| مصاف ساحلی بازان خسته با عربستان در گام نخست

اولین مصاف تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا روز جمعه ۱۹ اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا روز جمعه ۱۹ اسفندماه به میزبانی بالی اندونزی به مصاف تیم ملی عربستان می‌رود.

تیم ملی هندبال ساحلی ایران که با کارشکنی عجیب اندونزی برای صدور روادید با تاخیر یک روز و خستگی بسیار راهی محل برگزار مسابقات قهرمانی آسیا شد حالا در گام نخست باید به مصاف عربستان سعودی برود.

ملی‌پوشان ایران در حالی عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شده‌اند که تغییرات گسترده‌ای در ترکیب این تیم مشاهده می‌شود. حضور پرتعداد بازیکنان جوان در تیم ملی میانگین سنی تیم ایران را به زیر ۱۹ سال رسانده است.

شاگردان قشقایی‌راد در رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم‌های ملی عربستان، کره‌جنوبی، فیلیپین و قطر در مرحله گروهی این مسابقات مصاف خواهند کرد.

ملی‌پوشان ایران به عنوان مدعی عنوان قهرمانی آسیا در حالی نخستین دیدار خود را برابر عربستان برگزار می‌کنند که ناشناحته بودن هندبال ساحلی عربستان سبب شده تا کار برای ملی‌پوشان ایران در این مسابقه دشوار شود.

هندبال عربستان در این سال‌ها پیشرفت بسیار خوبی در بخش سالنی داشته و حالا این کشور در تلاش است تا شانس خود را در رشته ساحلی نیز امتحان کند. عربستانی‌ها البته در دوره پیشین رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور نداشتند و در سال ۲۰۱۸ نیز عنوان نهمی را کسب کرده بود.

مصاف ملی‌پوشان جوان ایران برابر عربستان روز ۱۹ اسفندماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (۱۲ ظهر به وقت ایران) برگزار خواهد شد.

بر همین اساس برنامه دیدارهای تیم‌ ملی هندبال ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به وقت ایران به شرح زیر است:

 

۱۹ اسفند / ساعت ۱۲

ایران – عربستان سعودی

 

۲۰ اسفند / ساعت ۱۲

ایران – کره‌جنوبی

 

۲۳ اسفند / ساعت ۱۲

ایران – فیلیپین

 

۲۴ اسفند / ساعت ۱۲

ایران – قطر

 

پس از پایان مرحله گروهی رقابت‌ها تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B و تیم دوم گروه A با تیم اول گروه B در مرحله نیمه‌نهایی دیدار خواهند کرد تا تکلیف تیم‌های حاضر در فینال و رده‌بندی مشخص شود.

همچنین تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B دیدار می‌کند و تیم چهارم گروه A به مصاف تیم سوم گروه B می‌رود تا رده‌بندی جایگاه‌های پنجم تا هشتم مشخص شود.

تیم‌های پنجم دو گروه نیز برای تعیین جایگاه‌های نهم و دهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار فینال و رده بندی رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا روز ۲۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.

گروه بندی مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ایران – قطر – فیلیپین – کره‌جنوبی – عربستان سعودی

گروه B: اندونزی – ویتنام – عمان – هنگ‌گنگ – کویت – چین

نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا به میزبانی بالی اندونزی از ۱۰ تا ۱۹ مارس (۱۹ لغایت ۲۸ اسفند) برگزار می شود.

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در دوره قبلی این مسابقات که به میزبانی ایران برگزار شد، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!