اسلام آباد خبر13:32 - 1401/12/22
با حضور مسئولین، خیرین و معتمدین شهرستان

مراسم جشن گلریزان ستاد دیه در اسلام‌آبادغرب برگزار شد

مراسم جشن گلریزان ستاد دیه با حضور مسئولین، خیرین و معتمدین شهرستان در اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،مراسم جشن گلریزان با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، ریاست دادگستری، رییس زندان اسلام‌آبادغرب، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان و بزرگان خیرین و معتمدین منطقه در که در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) گفت: نسخه اصلی و شفابخشی همه مشکلات خود امام زمان(عج) است، انشاالله خداوند در ظهور ایشان تعجیل بفرماید.

 

وی افزود: بنده در برابر بزرگی شما بزرگواران خیرین و معتمدین که همیشه پیش قدم کارهای خیر بوده‌اید احساس کوچکی می کنم و از تمام کسانی که در مسئله صلح و سازش ۱۴ ساله در روستای چقاجنگاه علیا تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی می کنم شما بزرگان مایه  دلگرمی برای مردم شهرستان هستید.

زمانی موسوی در ادامه افزود: مرور زمان حق و حقانیت خود را نشان می دهد ما هم کار خیری که انجام می دهیم به هر مقدار که باشد در مسیر فطرت و در مسیر نظام خلقت حرکت می‌کنیم نتیجه اش را می‌بینیم.

 وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید: بایداز مال‌تان  بخشید تا مال‌تان زیاد شود، انفاق در راه خدا جای چیزی که می‌بخشید را پرمی‌کند.

امام جمعه شهرستان افزود: در ارتباط با بحث کتابخوانی, بحث درخت کاری، حقوق زنان در خانواده، حقوق حیوانات در اسلام، کمک به فقرا هیچ دینی مانند دین اسلام با رعایت همه جوانب همه را بیان نکرده وبه آن نپرداخته اسلام همه مسائل را باهم بیان می‌کند.

وی اظهارداشت: خداوند بخشنده است ما هم بخشنده باشیم و هر چقدر رنگ خدایی داشته باشیم بدین معنی است که در صراط مستقیم پروردگار قدم برداشته‎ایم.

 امام جمعه شهرستان در خاتمه گفت: اتفاقات بسیار خوبی می‌تواند رقم بخورد در مرحله اول در این شهرستان باید در مسئله فرهنگ‌سازی شهرستان تلاش کردواتفاقات خوب در شهرستان را رسانه‌ای کنیم کارهای تولیدی خوبی انجام شود و فرهنگ سازی کنیم واینها تبدیل به کتاب شود وماندگار شود.

 

 

 در ادامه مراسم حمید رضا کرمی فرماندار شهرستان گفت: بزرگانی که امروز در این جمع ما هستند همگی مدال افتخاری هستند که ما در این شهرستان داریم و در هر جا که از بزرگان این شهر صحبت می شود هرجا دست به سمت مردم بردیم نتیجه گرفته‌ایم.

کرمی افزود: ما باید دست به سینه در برابراین مردم بایستیم ما مردمان با فرهنگ و شایسته وسخاوتمندی داریم در تمام مناسبت‌ها و برنامه ها در خدمت جامعه بشریت هستند و ما برای خدمتگزاری مردم حاضر هستیم.

در ادامه مراسم جشن گلریزان سید سجاد ملایری ضمن خیر مقدم خدمت خیراندیشان معتمدین و بزرگان حاضر در جلسه گفت: در خدمت پنج ساله خود که در خدمت بزرگان معتمدین و مردم بزرگوار این شهرستان بوده ام بزرگی و بزرگ منشی این عزیزان را در این پنج سال خدمت دیده ایم انشاالله خداوند توفیق خدمتگزاری در انجام کارهای صلح و سازش و خیر را به همگی ما عنایت بفرماید.

 در ادامه مراسم جشن گلریزان قاسم نظری ریاست دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب گفت: برای یک عمل نیک همگی اینجا جمع شدیم کسانی که با جرائم غیرعمد در زندان هستند و آزادی‌شان محدود شده و نیاز به کمک همه شما ها دارند و انشالله عمل خوب شما در کارنامه اعمال نیک‌تان ثبت می‌شود و این کمکی است که شما به دادگستری و به جامعه می کنید فردی که آزاد می شود از خیلی از معضلات و تبعات سوء اجتماعی که دارد جلوگیری می شود.

نظری افزود: اینها به دست توانمند شما که از فضل خداست انجام می‌شود و موقعیتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و اگر بتوانیم انجام دهیم بدون شک شکر نعمت کرده ایم و هر چه که ما انفاق کنیم موجب فزونی نعمت می‌شود در ادامه مراسم فرض الله داوند رئیس زندان اسلام آبادغرب گفت: ما در سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان کمک داشتیم و زندان اسلام آباد غرب که شامل حوزه قضایی اسلام آباد غرب حمیل و دالاهو و گهواره می‌باشد.

داوند در ادامه به تشریح خدمات ستاد دیه پرداخت و گفت ما کمک بلاعوضی که از استان جمع کرده ایم ۶۰۶ میلیون تومان است همچنین ۵۳۸ میلیون تومان وام بدون سود ۴ درصد برای آزادی زندانیان داشته‌ایم.

 وی بیان داشت: در شعبه صلح و سازش در زندان اسلام آباد داریم علاوه بر جرائم مالی و کیفری از عید تا الان ۸۰ پرونده در شعبه ویژه زندان منجر به صلح و سازش شده است.

 فرض الله داوند در ادامه گفت:۲۴ میلیارد تومان تقاضای اعسار داشته‌ایم و جمع آزادی کسانی که جرائم غیرعمد. مرتکب شده اند از اول سال تاکنون تعداد ۱۷ نفر آزاد شدند.

در ادامه مراسم سرهنگ رشید عبدی رئیس انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ما ۵۰۰ نفر مصلح در سطح شهرستان اسلام آباد غرب داریم که وجود اینها مایه افتخار برای این شهر هستند.

 در پایان مراسم از جمع خیرین و معتمدین و بزرگان حاضر در جلسه کمک هایی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری گردید.

 

 تهیه و تنظیم:خبر میتراباباخانی